שתי תוכניות בבת ים ל-1,025 דירות אושרו להפקדה, כולל מגדלים של 46 קומות

בתוכנית של אפרת השקעות בלב רובע העסקים של העיר, יוקם מגדל מגורים בן 38 קומות עם 335 יח"ד ומגדל תעסוקה בן 47 קומות. בתוכנית של תדהר בכצנלסון במרכז העיר, ייבנו 690 דירות בארבעה מבנים בני 10-46 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיה של רחוב כצנלסון בבת ים (אילן פיבקו אדריכלים)הדמיה של רחוב כצנלסון בבת ים (אילן פיבקו אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה השבוע להפקיד שתי תוכניות בבת ים, ברובע העסקים וברחוב כצנלסון הכוללות 1,025 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה ומבני ציבור. 

התוכנית הראשונה היא תוכנית של אפרת השקעות בלב רובע העסקים של בת ים, שבה הוחלט להפקיד תוכנית בשטח של כ-9 דונם, הממוקמת במתחם הרחובות ישראל וישינגרד, המסגר, אהוד קינמון ומנחם יקואל.

התוכנית כוללת הקמת שני מגדלים: מגדל מגורים בן 38 קומות ובו 335 יחידות דיור, שישלב קומת מסחר. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-105 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות (בשטח כולל של עד 65 מ"ר) ו-125 יחידות דיור יוקצו לטובת דיור מוזל. בנוסף יוקם מגדל תעסוקה בן 47 קומות שישלב בקומות התחתונות תעסוקה וקומת קרקע מסחרית. 

עוד מקצה התוכנית שטח של כ-2 דונם עבור מבני ציבור (חינוך, קהילה, ספורט, בריאות, דת ורווחה) וכן נקבעה הקמת רחוב חדש במערב התוכנית, שיהווה חלק משדרה מרכזית חדשה המקשרת בין שטחי ציבור גדולים בצפון ובדרום רובע העסקים. סה"כ התוכנית כוללת כ-50,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-10,000 מ"ר עבור מבני ציבור.

התוכנית ממוקמת במרחק של כ-350 מטר משתי תחנות של הקו האדום של הרכבת הקלה  וכ-650 מטרים מתחנת המטרו העתידית "הקוממיות". מיקום זה מאפשר לצופף את הבנייה ולערב שימושים תוך הפחתת הצורך בשימוש ברכב פרטי לצורכי התניידות. לכן גם תקני החנייה בתוכנית הם מופחתים.

התוכנית מתבססת על מסמך מדיניות שאישרה הוועדה המחוזית לרובע העסקים בבת ים  ומצטרפת לתכניות נוספות שייצרו רובע מעורב שימושים.

690 דירות במבנים עד 46 קומות בלב בת ים 

התוכנית הנוספת היא ביוזמת תדהר , ברחוב כצנלסון במרכז העיר שבה הוחלט להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשטח כולל של 13 דונם, הממוקמת בצד המזרחי של רחוב כצנלסון בסמוך לבית הספר יד מרדכי, סמטת נילי ולדיור המוגן שעל פינת הרחובות יוספטל כצנלסון. 

התוכנית כוללת 690 יחידות דיור שיוקמו בארבעה מבנים בני 10-46 קומות: שני המבנים שיוקמו על רחוב כצנלסון יהיו בני 10-27 קומות והם ישלבו מגורים, תעסוקה וקומת מסחר. מאחוריהם, יוקמו שני בניינים נוספים בני 46 קומות שישלבו מגורים ומבני ציבור.

מתוך כלל יחידות הדיור, 138 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות בשטח של עד 55 מ"ר ועוד 138 יחידות דיור בשטח של עד 80 מ"ר. כיום מצויים במתחם 208 יחידות דיור בחמישה מבני רכבת בני 4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

בין המבנים מוצעת הקמת כיכר עירונית פנימית בשטח של 2.5 דונם שתתחבר לרחוב כצנלסון ותלווה בחזית מסחרית המשכית לזו שעל רחוב כצנלסון.   

לתוכנית שטח למבני ציבור בגודל של כ-2 דונם והיקף זכויות של 9500 מ"ר בצמוד לבית ספר קיים שיוכל לשמש להרחבתו ולשימושים ציבוריים נוספים של קהילה ותרבות. בנוסף מוצעים שטחי ציבור בנויים בקומות הקרקע של המגורים. 

התוכנית ממוקמת בלב המרכז המתחדש של העיר, בסמוך לקניון בת ים ולמתחמים המצויים בבניה על רחוב כצנלסון ורחוב יוספטל ובכך משלימה רצף גדול להתחדשות בסמוך לתחנת "יוספטל" של הקו האדום ותחנת מטרו עתידית.  התוכניות נערכו על ידי משרד פיבקו אדריכלים. 

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "מדובר בתוכניות משמעותיות להמשך חידוש העיר בת ים כל זאת בסביבות תחבורה ציבורית קיימת ועתידית בדגש על עירוב שימושים ותמהיל רחב של יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומסחר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןבת יםהוועדה המחוזית תל אביבהתחדשות עירוניתקבוצת תדהר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...