פינוי בינוי באשדוד - המדריך השלם לשנת 2024

אילו תוכניות פינוי באשדוד מקודמות? אילו תוכניות מאושרות ואילו כבר בביצוע? מרובע א' עד רובע ה', מהתוכניות של י.ח דמרי ויובלים עד פרויקט הדקל ועוד

שיתוף הכתבה
אשדוד (שאטרסטוק)אשדוד (שאטרסטוק)

נדל"ן באשדוד הוא לא רק פינוי בינוי . בשנת 22 ובשנת 23 קמו כמה פרויקטים חשובים בנדל"ן באשדוד, שאחד הגדולים  בהם ההוא תוכנית התחדשות  של תדהר ותרשיש להקמת 1,436 יחידות דיור בקידום הוותמ"ל במתחם הרותם -פלדות, בנוסף אאורהנבחרה על ידי הדיירים לבצע את הפרויקט הראשון שלה באשדוד. ובשלהי 22 הופקדה תוכנית למעל 600 יחידות דיור ברובע ב'. אילו  עוד תוכניות פינוי בינוי באשדוד מקודמות? אילו תוכניות אישרו ואילו כבר בביצוע?

פינוי בינוי אשדוד רובע א'

בשנה שעברה הוועדה המחוזית אישרה תוכנית להתחדשות עירונית במרכז רובע 'א' הכוללת הקמת 310 דירות במקום 30 כיום. התוכנית היא חלק מרחוב חדש בין רחוב רוגוזין לרחוב הראשונים. התוכנית הוגשה על ידי עיריית אשדוד בשיתוף עם חברת רביב פרויקטים ונערכה על ידי גיל מיניסטר אדריכלים. נוסף על כך ב-22 עיריית אשדוד אישרה להפקדה את התוכנית של אביסרור  ברחוב סיני רחוב יצחק הנשיא. מדובר בהריסת 186 יח"ד כולל מתנ"ס עוזיאל. סה"כ  יתווספו אליהם במגדלי מגורים 1025 יח"ד. עוד אישרה עיריית אשדוד ב-22 תוכנית פינוי בינוי של יח דמרי ברחוב אח"י אילת עם 123 יחידות דיור לטובת בניית בנייני מגורים ותוספת של עוד 123 יח"ד.

סטטוס: רוגוזין הראשונים אושרה על ידי המחוזית, סיני-יצחק הנשיא ואחי אילת אושרו בעירייה והועברו למחוזית

יזמים: רביב פרויקטים, אביסרור, י.ח דמרי.

 

יובלים פינוי בינוי אשדוד

תוכנית נוספת ברובע א' שאושרה לא מזמן, במסגרת פינוי באשדוד, היא פרויקט משמר הירדן גם ברובע א' של יובלים . מדובר ברחובות משמר הירדן, רזיאל דוד ועוד, מהרחובות הותיקים בעיר. התוכנית מציעה פינוי 232 יח"ד קיימות, בניית מגדלי מגורים ותוספת של 1206 יח"ד. 

יזם: יובלים

סטטוס: אושר בוועדה המקומית


פינוי בינוי  אשדוד רובע ה'

ברובע ה' באשדוד יש  כמה תוכניות פינוי בינוי .   ברחוב אבן  עזרא התוכנית היא הריסת מספר מבנים בני 4 קומות עם 144 יח"ד לטובת בניית מגדלים מגורים ותוספת של כ-648 יח"ד. יזמת התוכנית היא מרגנית. התוכנית מאושרת ובאפריל 22 התקבל היתר בנייה. עוד תוכנית ברובע ה' היא תוכנית שאושרה על ידי הוותמ"ל  לפינוי בינוי תשעה בניינים עם 200 יח"ד לטובת 550  יחידות דיור. בנוסף הוועדה המקומית אישרה פינוי בינוי מתחם גאפונוב - לסך הכל 756 יחידות דיור

סטטוס: אבן עזרא אושרה, נאות ספיר לקראת הפקדה

יזם: מרגנית לאבן עזרא, לא פורסם יזם לתוכנית נאות ספיר

פינוי בינוי הדקל אשדוד

פינוי בינוי הדקל הוא פרויקט הפינוי בינוי הראשון באשדוד שיצא לפועל. המתחם הישן כלל 9 בנייני מגורים ישנים שנבנו בתחילת שנות ה-60, וכללו 180 דירות קטנות. המתחם החדש, בפינוי בינוי יכלול בסופו של דבר 5 מגדלים עם 846 דירות  בנות 6-2 חדרים , מיני פנטהואוז ופנטהאוז. הבניינים נמצאים על ציר יצחק והם יוצרים  ציר היורד אל הים שיתחבר לטיילת החדשה.

לאחרונה ביקש היזם, חברת קלוד נחמיאס, להגדיל את מספר היחידות בפרויקט בעוד עשרות יחידות דיור, בשני מתחמים בפרויקט שעוד נותרו לבנייה.  הוועדה המקומית תומכת בבקשה והעבירה אותה למחוזית.

סטטוס: בביצוע , חלק אוכלסו

יזם: קלוד נחמיאס

מתחמי פינוי בינוי מאושרים נוספים באשדוד

לצד תוכניות אלו יש עוד תוכניות פינוי בינוי באשדוד שאושרו על ידי העירייה.  תוכנית נוספת שאושרה בוועדה המקומית  היא הקמת מתחם המשלב מגורים, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור על שטח קניון "לב אשדוד". התכנית מציעה  הקמת ארבעה מגדלי מגורים בגובה כולל של 26 קומות. סך תוספת יחידות הדיור בפרויקט הוא 532 יחידות דיור, מתוכן 82 יוקצו עבור דירות קטנות מאוד בגודל של עד 50 מ"ר. עוד תוכנית שאושרה  היא באחד העם, המתחם הוכרז כמיועד לפינוי בינוי בדצמבר 2017, במסגרת תכנית הפינוי בינוי ייהרסו 112 דירות ישנות ובמתחם שיפונה יבנו 505 יח"ד בשלושה מגדלי מגורים, והתוכנית עברה לוותמ"ל. כמן כן אושרה תוכנית קלנג הנדסה  לפינוי 72 יח"ד לטובת 374 יח"ד בשדרות חיים משה שפירא פינת שדרות הרצל. 

עוד תוכנית שאושרה אף היא של י.ח דמרי ברחוב שאולי לתוספת כ-600 דירות.  עוד תוכנית שלקראת הפקדה היא ברחוב המעפילים לתוספת 560 דירות בהליך מזורז של הוותמ"ל.

תוכניות פינוי בינוי באשדוד לפני אישור

תוכניות נוספות של פינוי באשדוד שעדיין לא  אושרו הן למשל במתחם ציזילינג ברובע ו' לבניית 864 יח"ד שבדיון בוועדה המקןמית, פינוי בינוי בשדרות בני ברית-פינת ירושלים לתוספת 474 דירות. התוכנית בדיון ראשוני.  עוד תוכנית היא לפינוי האצטדיון והבניינים הסמוכים, בתוספת 947 יחידות דיור. התוכנית היא לפני היתרים ובהליכים מול רשות מקרקעי ישראל .  עוד תוכנית בבדיקה ראשונית היא מערב רוגוזין לתוספת 600 יחידות דיור. תוכנית נוספת שמקודמת היא של ש.ס אדיר שעדיין לא ידוע כמה תוספת דירות ובניינים יהיו בה. בכל מקרה נראה שעיריית אשדוד תומכת בפינוי בינוי ואולי צפויות לנו גם תוכניות ברבעים נוספים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמריאשדודקלוד נחמיאספינוי בינוי אביסרוריובליםרובע א'רביב פרויקטיםרובע ה'פינוי בינוי הדקלמרגנית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...