תמ"א 38 בחיפה - המדריך השלם לשנת 2024

איפה יש תמ"א 38 בחיפה? מה יהיה במקומה? איפה הפרויקטים בביצוע? אילו פרויקטים הושלמו? ואיפה ניתן למצוא פרויקטים למכירה? כל התשובות

שיתוף הכתבה
חיפה (שאטרסטוק)חיפה (שאטרסטוק)

 

במאי 2016 אישרה מליאת הועדה המקומית חיפה מסמך מדיניות עירוני לבחינת בקשות  מכוח תמ"א 38 המשמש כיום כמסמך התקף לתוכניות התחדשות בניינית. לקראת אוקטובר 23 עומדת לפקוע תוכנית תמ"א 38 ולהתחלף בתוכנית התחדשות בניינית, תוכנית עירונית מקומית. תמ"א 38 בחיפה הוא חלק מנוף ההתחדשות העירונית בעיר. רק לאחרונה הוכרז על פינוי מפרץ חיפה ובניית 130 אלף מ"ר תעסוקה, מלונאות ומסחר.

 חיפה נמנית עם הערים שבהן יש תוכנית התחדשות בניינית מקודמת לצד נהריה, פתח תקווה, אשדוד, כפר סבא, ראשון לציון, קריית ביאליק רעננה, לוד, אשקלון, באר שבע, רמת גן, בית שמש ובני ברק. תוכנית זו תחליף את תמ"א 38 . עוד נציין כי באוגוסט 22 הוגשה עתירה נגד עיריית חיפה על כך שמאשרת תוכניות תמ"א רבות. עתירה זו נדחתה.

 עוד תוכנית  התחדשות עירונית בעיר היא למשל של בית וגג והכשרת הישוב ל-725 דירות וכן פרויקטים רבים נוספים.

 

הנה כמה ממיזמי תמ"א 38 בחיפה בשלבים שונים:

פרויקטי תמ"א 38 בביצוע ובבקשות להיתר

מצורפות כמה דוגמאות נבחרות:

יותם שכונת אחוזה, חיפה

יותם 38 בשכונת אחוזה הוא פרויקט תמ"א 38 שבו הוגשה בקשה להיתר במסלול הריסה ובנייה. זהו פרויקט של קבוצת מבנים לבניית 7 קומות ו-17 דירות. ככלל ברחוב יותם יש ריבוי פרויקטי תמ"א, בין היתר של רוברקיו ביותם 25 לבניית 6 קומות ו-10 דירות.

רחוב הרחף, בת גלים

בפרויקט ברחוב הרחף בבת גלים של קבוצת גמליאל  מתוכנן מסלול של חיזוק ועיבוי (38/1),ובמסגרתו ימוגנו וישודרגו 3 מבנים ישנים ו-20 דירות קיימות, כשאליהן יצטרפו עוד 18 דירות חדשות. בפרויקט הקפידה קבוצת גמליאל על תמהיל מגוון של דירות 5-3 חדרים, כולל פנטהאוזים יוקרתיים. בשנה שעברה אושו מעל 700 פרויקטי תמ"א בבת גלים לצד קידום פינוי בינוי .

 

רשימת תמ"א 38  בחיפה בביצוע - דוגמאות

  • שדרות הנשיא 114 - חנן שגב

  • אבא חושי 3-7 - יוזמה אלונים ודורפברגר

  • ביכורים 22-30 יוזמה אלונים, כרמל מגורים ועוד

  • גלבוע  25- אינדיום יוזמות בנייה

  • דוד פינסקי 40 - יוזמה אלונים

  • האסיף 9 - נועם סהר

  • וודגוד 24 - שתית

  • זמנהוף, 9,11,3 - רוממה, חנן שגב ועוד

  • טרומפלדור 15, 3- אבי רחמים

  • יערות 23 - עשות סורין

  • כרמי 2 ו-6 - דורפברגר ונורה יזמות הכרמל

  • לייב 13 - ח.י.צ

  • מאפו 14 - דורפברגר

  • נעמי 29 דורפברגר

  • ציפר 20- צאלים

  • רקפות 5 - יוזמה אלונים

  • שלומציון 10 - דורפבגר

יזמי תמ"א 38 בחיפה

בין היזמים שפועלים בתמ"א 38 בחיפה אפשר למנות את ביליה  הפועלים במרגלית, מוריה, לטיניס, רחל, ישראלי ועוד, קבוצת אבי רחמים המשווקת בסמולסנקי , נהלל, אלישע ועוד ואכלסה בשכונת נווה שאנן ברחובות נחמיה ושאול. יזמים נוספים הם ש.דורפבגר המקדמים מעל 30 בניינים בעיר וכן יוזמה אלונים, נורה יזמות עם כ-20 פרויקטים, גרינברג שניאור, חנן  שגב ועוד

פרויקטי תמ"א 38 בחיפה שהושלמו

בחיפה פרויקטי תמ"א 38 רבים שהושלמו, בהם אפשר למנות את חביבה רייך ,41,43, 45 של גרינברג  שניאור יזמות, הריסה ובנייה לבניין בן 8 קומות ו-43 דירות.  במגדלי שתית 2-3 יש מסלול הריסה ובנייה שהושלם לבניית בניין אחד של 9 קומות ו-69 דירות ואחד לעשר קומות ו-64 דירות, כולם של שתית. בהירקון 38 הושלם פרויקט של עשית סורין - חיזוק ותוספת ל-4 קומות ו-3 דירות, בהירקון 45 יש פרויקט שהושלם של ILM להריסה ובניית 5 קומות ו-7 דירות. בנחשון 2 הושלם פרויקט חיזוק ותוספת של סימונה סורין ל-6 קומות ו-5 דירות וכן פרויקט נוסף שלה בנחשון 6 חיזוק ותוספת ל-6 קומות ו-9 דירות. בביכורים 40 הושלם פרויקט של יוזמה אלונים לחיזוק ותוספת - 5 קומות, 11 דירות, ביכורים 28 - גם כן של יוזמה אלונים - חיזוק ותוספת -  6 קומות ו-11 דירות וכן בביכורים 50 של אותה חברה לחיזוק ותוספת - 7 קומות, 12 דירות.

יוזמה אלונים השלימה פרויקטים גם ברחוב לאה, 25,28 ו-48 - כולם חיזוק ותוספת ל-6 קומות ו-10 דירות. פרויקטים נוספים הושלמו ברחובות זרובבל, צפרירים, שדרות הנשיא, דרך הים, וודג'וד, ליונל ווטסון, חורב, אבדימי, אילון, אילנות, אלכסנדר ינאי, גולומב, השרון, התשבי, כבירם, מרגלית וסוכות.

עוד פרויקטים הושלמו ברחבות רחל, ציזלינג, שונמית,  הגדוד העברי, מוריה, הכליל, אינשטיין ובתים רבים בדיזרעלי ועוד.

פרויקטי תמ"א 38 בחיפה למכירה

ניתן למצוא בימים אלו כמה דירות המיועדות למכירה לפני תמ"א 38 , למשל ברחוב שמשון  דירת 3 חדרים ב-1.4 מיליון שקל,  בדרך צרפת 2.5 חדרים ב-900 אלף שקל. אפשר למצוא גם דירות אחרות בשיווק בהתאם ליזמים הנ"ל שפועלים בעיר.

סיכום

לאחר שחיפה הייתה עיר ברוכת תמ"א 38 ואף הגיעה בשל כך להליכים משפטיים, השנה יבוא הסוף על התוכנית וזו תוחלף בתוכנית התחדשות בניינית. בינתיים יש הרבה תוכניות תמ"א 38 בשלבים שונים, בין אם מדובר בבקשות להיתר, מתן היתר או ביצוע. עיריית חיפה טרם פרסמה את התוכנית להתחדשות בניינית, וזו תעלה לאתר לכשתפורסם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גרינברג את שניאורביליה יזמותנורה יזמותחנן שגב בוטיקשתיתבת גליםתמ"א 38 בביצועתמ"א 38 בחיפהיזמי תמ"א 38דורפברגריוזמה אלוניםאבי רחמים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...