חזרה
להורדת אפליקציה

כיצד לאתר בקלות עסקאות נדל"ן מבטיחות? המדריך השלם לשנת 2024

כיצד לאתר בקלות עסקאות נדל"ן מבטיחות? לעתים, איתור יעיל של עסקאות נדל"ן יכול להפוך רכישת נכס למשתלמת ורווחית ביותר

עודכן לאחרונה:

הרשת מלאה בערוצים המספקים מידע על עסקאות נדל"ן פוטנציאליים ומבטיחות. כאשר מדובר על חיסכון שמגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים לכל נכס, משתלם להשקיע את הזמן לתחקיר ולאיתור העסקאות הפוטנציאליות הטובות ביותר, דרך ניתוח מגמות מחירים באזורים מסוימים, סקירה של העסקאות שנעשו ובחינת העסקאות המוצעות. כך תאתרו בקלות עסקאות נדל"ן מבטיחות.

רשות המיסים – דיווחים על עסקאות לטובת בדיקת עסקאות פוטנציאליות

ממשלת ישראל השתפרה רבות בשנים האחרונות בהעברת מידע עדכני על שוק הנדל"ן דרך אתרים ייעודיים לכך. אתר ' מידע נדל"ן", של רשות המיסים, מציג מידע על עסקאות הרכישה והמכירה של נכסי מקרקעין שבוצעו בישראל, על פי המחירים כפי שדווחו לרשות המיסים. התועלת בשימוש במידע זה היא קבלת תמונה כוללת על המגמות של המחירים באותה שכונה\עיר, כדי לקבל החלטה מושכלת ומבוססת יותר באשר לעסקאות שאיתרתם או הציעו לכם.

הנתונים המוצגים באתר הממשלתי מבוססים על מערכת המידע כרמ"ן, בה מתועדות עסקאות נדל"ן בישראל החל מ-1989. המידע הגולמי נשאב מדיווח החובה על העסקאות לרשות המיסים, הנאכף על ידי חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה).על מנת לצפות באותם נונים על גבי מפה, עם אפשרות לחיפוש חופשי, אפשר להיכנס לאתר הנדל"ן הממשלתי. בשני האתרים ניתן לחפש עסקאות נדל"ן על פי פרמטרים כמו כתובת, גוש\חלקה, סוג נכס, מועד העסקה, שווי, מספר חדרים, שטח כולל, שנת בנייה ועוד. אם אתם בוחנים עסקה פוטנציאלית במיקום מסוים, סקירה של העסקאות שנעשו בסביבת מיקום יכולה להיות כלי מועיל בהבנת המגמה הנוכחית באזור.

עם זאת, כדאי לשים לב לאי-דיוקים שעשויים להיות מוצגים, כמו שנת בנייה ושטח בנוי, זאת בעקבות דיווחים לא מדויקים שנעשו במשך השנים, אשר בוצעו בטפסים ידניים ולא עברו בדיקה.

רשות מקרקעי ישראל - מכרזים לקבלנים ויזמים

אתר רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מהווה מקור יעיל להתעדכנות במגמות שוק הנדל"ן, מידע מפורט על תכניות תב"ע ותוצאות מכרזים של הרשות. אחד מתפקידי רשות מקרקעי ישראל הוא שיווק קרקעות בייעוד למגורים ולתעסוקה- במכרזים פומביים ובפטור ממכזר. רמ"י מחליטים על הקצאה של חטיבת קרקע מסוימת לציבור באמצעות מכרז, וכן על אופי המכרז והתנאים שלו. ההשתתפות במכרזים המיועדים לקבלנים ויזמים, ולא לרוכשים פרטיים.

רכישה מכונס נכסים

נכס נדל"ן מגיע למכירה דרך כונס נכסים לאחר אחד משלושה הליכי 'כינוס נכסים' אפשריים: מינוי כונס נכסים במסגרת הדין האזרחי, מינוי כונס נכסים בהוצאה לפועל ובבית המשפט, או מינוי כונס נכסים בדיני החברות. בכל אחד מהמקרים, נכסי נדל"ן הנמצאים בבעלות הישות העומדת בפני כינוס נכסים, מוצעים למכירה באמצעות מכרזים. המחירים אליהם ניתן להגיע ברכישה מכונס נכסים יכולה לעמוד על עשרות אחוזים ממחיר השוק, אך יש לעמוד בתנאי המרכז מבחינת מקדמות, העברת תשלום וכד'. חשוב לבדוק היטב את תנאי המכרז על מנת להבין האם מדובר בעסקת נדל"ן משתלמת עבורכם.

קיימים מספר אתרים בישראל הטוענים כי הם מציגים את מאגר הנכסים המוצעים למכירה דרך כונס נכסים. השימוש והכניסה למאגרי הנכסים היא בתשלום.

​​​​​​​​​​מחיר למשתכן – ההגרלות עדיין מתקיימות, לצד דירות לרכישה ללא הגרלה

תכנית מחיר למשתכן עדיין בחיים (נכון לאוקטובר 2020),וניתן למצוא בה הגרלות אטרקטיביות לזכאים, שעומדות להיות ההגרלות האחרונות בתכנית. מדובר בהזדמנות מצוינת להשקעה או ליצירת רווח במכירה (בתנאי שלא תמכרו את הדירה במשך 5 שנים),וגם לזוגות צעירים הרוצים להשתקע בעיר בה הם גרים, משום שבני המקום מקבלים עדיפות בהגרלות. בנוסף, באתר התכנית מוצעות דירות לרכישה ללא הגרלה במחיר מופחת, לאחר שלא היו מספיק נרשמים בהגרלה עליהן. בעידן של חוסר ודאות ומחירים גבוהים, ניתן למצוא עסקאות נדל"ן מבטיחות אם עושים תחקיר מספיק על תכנון הדירות, מוניטין הקבלנים, המיקום ואיכות הבנייה הצפויה.

זירת עסקאות נדל"ן

האתר המוביל בישראל הוא מרכז הנדל"ן, אשר מספק חדשות נדל"ן באופן יומ-יומי, לצד כתבות עומק, ניתוחים, טורי דעה, קורסים מקצועיים בתחום הנדל"ן. בנוסף, מרכז הנדל"ן אחראי על כנס הנדל"ן השנתי 'פסגת הנדל"ן'. מעבר לכך, האתר כולל זירת עסקאות נדל"ן , בה מפורטות עסקאות פוטנציאליות של נדל"ן מסחרי, משרדים, לוגיסטיקה, קרקעות למכירה , נדל"ן למגורים ועוד.

מדלן - שילוב של מידע על עסקאות, פרויקטים ונכסים למכירה, וניתוח האזור

אתר מדלן מציע שילוב של מידע על פרויקטים חדשים ברחבי הארץ, מדדים על מגוון פרמטרים על כל שכונה ושכונה בישראל, ונתונים על עסקאות קודמות באזור. האתר כולל בין היתר נתונים על רמת החינוך, מחירי הדירות, התאמה למשפחות וגינות כלבים. ניתן לראות גם תגובות של דיירים אמיתיים המתגוררים באזור.

איתור עסקאות נדל"ן עבור רוכשים פרטיים - לוחות נדל"ן ורשתות חברתיות

את עסקאות הנדל"ן למגורים תוכלו למצוא ככל הנראה באחד מלוחות הנדל"ן ברשת. לוח הנדל"ן הגדול בישראל הוא אתר יד2, בו עולים בכל יום מאות נכסים למכירה ברחבי הארץ. באתר יד1 מוצגים הפרויקטים החדשים אותם מציעים הקבלנים למכירה – כלי השוואתי יעיל שמאפשר להבין את המגמה באזור מסוים ואת עסקאות הנדל"ן המבטיחות באותו אזור.

עוד מקור לאיתור עסקאות נדל"ן מבטיחות הוא הרשתות החברתיות. ההמלצה היא להצטרף לקבוצות הרלוונטיות המתמקדות באזור שאתם מתעניינים בו (שמות הקבוצות יהיו לרוב 'דירות מפה לאוזן ב-עיר שאתם מתעניינים בה', או 'דירות למכירה והשכרה ב-עיר שאתם מתעניינים בה'),ולהתחיל לעקוב אחרי ההצעות העולות בהן. כיום רוב הפרסומים הם של מתווכים, אך ניתן למצוא עדיין עסקאות משתלמות, רגע לפני שהן יוצאות לשוק.

סיכום

לסיכום, איתור עסקאות נדל"ן מבטיחות הוא משימה אפשרית, גם בענף הנדל"ן של ימינו ועל רקע המחירים הגבוהים ואי הודאות. בעזרת זיהוי המגמות על פי העסקאות שבוצעו עד כה, בשילוב עם ניתוח המגמות העולות והשכונות בעלות הפוטנציאל, ניתן לגשת למאגר העסקאות הקיימות בשוק, המופיעות בלוחות הנדל"ן, זירות העסקאות, המכרזים של רמ"י, כונס נכסים ואפילו הרשתות החברתיות.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search