התחדשות עירונית בקריית אונו - המדריך השלם לשנת 2024

17 תוכניות התחדשות עירונית מאושרות בקריית אונו. רוב התוכניות נמצאות כבר בשלבי בנייה מתקדמים, מפרויקט התאנה של ענב נדל"ן ועד המגה פרויקטים בציר לוי אשכול. כל מה שרציתם לדעת על פינוי בינוי בקריית אונו

שיתוף הכתבה
קריית אונו (שאטרסטוק)קריית אונו (שאטרסטוק)

נכון ל-23 התחדשות עירונית בקריית אונו רצויה מאוד על ידי העירייה.  בשנה שעברה הייתה העיר הראשונה לפטור מהיטלי השבחה בחלק מתחומי העיר, בהתאם לחוק ההסדרים.

בעיר גם פועלת מינהלת להתחדשות עירונית שהוקמה ב-2018,  ועוזרת ליזמים ולדיירים בהסברה, בהתארגנות, בדיקות היתכנות, תיאום עם המחלקות השונות בעירייה ועוד, במטרה לקדם תוכניות פינוי בינוי בקריית אונו. 

ב-2014 עקב תוכנית האב להתחדשות עירונית בעיר קודמו  תוכניות פינוי בינוי רבות שהעיקרית בהן על ציר  לוי אשכול. נכון להיום אושרו על ידי הוועדה המקומית  17 תוכניות התחדשות בעיר - בהן  בלוי אשכול, שאול המלך, שלמה המלך ועוד, בסך הכול 13 תוכניות פינוי בינוי, ועוד 4 תוכניות להריסה ובנייה ברחובות לוי אשכול, שלמה המלך (שני פרויקטים) וירושלים.  הנה כמה מהתוכניות העיקריות:

פינוי בינוי התאנה קריית אונו

במרץ השנה  ענב נדל''ן הוציאה לדרך את שיווק פרויקט הפינוי הבינוי ענב VILLAGE ברחוב התאנה בקריית אונו. הפרויקט היה בהשקעה של כ-700 מיליון שקל. שלושה מבני רכבת ישנים בני שלוש קומות, הכוללים 78 יחידות דיור, יוחלפו ב-255 דירות בארבעה בניינים בני 16 קומות. הצפי לסיום הוא כשלוש שנים מרגע העלייה על הקרקע ותחילת העבודות בפועל.  הפרויקט תוכנן על ידי משרד כהנא אדריכלים. רחוב התאנה נמצא במרחק הליכה מקניון קריית אונו, במרכז העיר. עוד באזור הקריה האקדמית אונו ומוסדות חינוך. תמהיל הדירות יכלול דירות של שניים, שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, כמו גם דירות גן, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים. ביוני השנה כבר החל פינוי הדיירים.

סטטוס: בשיווק, החל הפינוי

יזם: ענב נדל"ן

ציר לוי אשכול

עלמא קריית אונו - לוי אשכול

עוד פרויקט התחדשות עירונית בקריית אונו הוא פרויקט עלמא קריית אונו של קבוצת כנען ברחוב לוי אשכול דרום. התוכנית כוללת פינוי של 232 דירות ב-11 בנייני רכבת ובניית 760 דירות חדשות בעשרה בניינים בני 12-20 קומות, וכן כ-6,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. נכון למרץ 23 הרסה קבוצת כנען  138 דירות בפרויקט, מתוכם הרסה כבר 38 בשלב הראשון. עם ההריסות בשלב השני החלה קבוצת כנען גם בהנחת היסודות.

סטטוס: ההריסה והנחת היסודות החלו
יזם: קבוצת כנען

לוי אשכול צפון

עוד תוכנית התחדשות עירונית בקריית אונו שכבר יצאה לפועל היא של בוני התיכון לפינוי  328 יחידות דיור ובניית 928 יחידות דיור.

פרויקט הפינוי בינוי בקריית אונו של בוני התיכון נקרא  ONO ONE, והחל ב-2020 ולווה על ידי צור אדריכלים,  הוא נחשב  אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר של פינוי בינוי באיזור גוש דן. הפרויקט התבצע בארבעה שלבים, וכולל 9 בניינים בני 20 קומות ובהן לצד הדירות חדשות גם 2,420 מ”ר של שטחי מסחר. לפני כשנה החלו הריסות  השלב השלישי. בנוסף, המתחם יכלול מבני ציבור ומסחר, גינות ושבילי אופניים. בין הדירות המוצעות למכירה בפרויקט ניתן למצוא דירות 3, 4, 5 ו-6 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

סטטוס: בבנייה

יזם: בוני התיכון

לוי אשכול מרכז -  מתחם בר יהודה

פרוייקט בר יהודה/אונו ואלי, קריית אונו הוא פרוייקט של אאורה  לפינוי 216 יחידות דיור ובינוי 617 יחידות דיור בקריית אונו. קידום התכנון הופקד בידי יסקי מור סיון . דירות 3-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים הדירות החדשות ייבנו ב--8 מגדלים בני 15-12 קומות.

סטטוס: בשיווק ובאכלוס

יזם: אאורה
 

פרויקט הרימון

עוד התחדשות עירונית בקריית אונו מתבטאת בפרויקט של מצלאוי ברחוב הרימון.  במאי בשנה שעברה כבר החלו ההריסות: החברה הרסה את הבניינים הישנים ברחוב במסגרת הפרויקט, שני בניינים ישנים משנות ה-50 המונים 32 יחידות דיור ובמקומם ייבנו שני בנייני מגורים בני 11 קומות ובהם 108 יח"ד חדשות. בכל בניין יהיו 54 דירות בתמהיל מגוון של דירות 3, 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. החברה משווקת בפרויקט דירות 3 חדרים החל מ-2.5 מיליון שקל, דירות 4 חדרים החל מ-3 מיליון שקל ודירות 5 חדרים החל מ-3.5 מיליון שקל.

סטטוס: כבר החלו ההריסות
יזם: מצלאוי

תוכניות התחדשות עירונית נוספת בקריית אונו

נוסף על פרויקטים אלו יש עוד פרויקטי פינוי בינוי בקריית אונו, קטנים יותר. בשנה שעברה עיריית קריית אונו דיווחה שתקבל 65 מיליון שקלים מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כחלק מהסכמי הגג החדשים של המדינה עם 12 רשויות מקומיות המקדמות התחדשות עירנונית.

נוסף לתוכניות גדולות אלו שרובן בשלבים מתקדמים יש גם תוכניות קטנות, למשל הריסת בניין בן 3 קומות והקמת בניין חדש בן 16 קומות ברחוב שלמה המלך והגדלת מס' יחידות הדיור מ- 24 יח"ד ל- 60 יח"ד. תוכנית שאושרה על ידי העירייה. נוסף על כך ב-21 אושרה על ידי הוועדה המחוזית  תוכנית של שני פרויקטים של  אפריקה התחדשות וחיים שמי ובניו וכן של אשדר   במתחם הצבר-רקפת לבניית 744 דירות במקום  248 קיימות. מדובר בחיבור אל השכונות החדשות שיוקמו במסגרת התוכניות שמקדמת הוותמ"ל למתחם תל השומר. על פי התוכניות הללו, יוקמו במתחם כ-12,000 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהמצלאויקבוצת כנעןבוני התיכון התחדשות עירוניתענב נדל"ןהתחדשות עירונית קריית אונופינוי בינוי קריית אונופינוי בינוי התאנה קריית אונוציר לוי אשכולעלמא קריית אונופרויקט רימוןהמינהלת להתחדשות עירונית קריית אונו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...