הסכמי הגג להתחדשות עירונית: עיריית קריית אונו כבר מיהרה להכריז שהיא תקבל 65 מיליון שקלים

העירייה הודיעה כי החישוב בוצע על פי צפי של היתרי בנייה עתידיים • מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית נמסר כי ההסכמים טרם נחתמו

שיתוף הכתבה
ראש העיר קריית אונו, ישראל גל (דרור סיתהכל)ראש העיר קריית אונו, ישראל גל (דרור סיתהכל)

עיריית קריית אונו דיווחה שתקבל 65 מיליון שקלים מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כחלק מהסכמי הגג החדשים של המדינה עם 12 רשויות מקומיות המקדמות התחדשות עירנית,בהיקף כולל של 440 מיליון שקלים. ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו כתב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו שהתחיל במילים: "65 מיליון שקל נקבל כתוצאה מכך שאנו מובילים בהתחדשות העירונית". 

אך יחד עם זאת, יש לציין שהמימון עליו מדבר ראש העירייה יינתן רק לאחר החתימה על הסכם הגג שיעשה בהתאם לתנאים מסוימים עתידיים שטרם הושלמו, כפי שצוין בהודעה המקורית: "התקציב לכלל הרשויות המקומיות צפוי להיות בסך של 440 מיליון שקל. בגין אישור היתרי בנייה למיזמי פינוי-בינוי תהיה זכאית כל רשות מקומית שתחתום על הסכם המסגרת למימון בסך השווה למכפלת מספר יחידות הדיור התוספתיות שיאושרו בהיתר הבנייה, כפול הסכום שייקבע לכל יחידות הדיור, בהתחשב בשיעור היטל ההשבחה שיחול על האזור בו ניתן היתר הבנייה".  

בעקבות כך מרכז הנדל"ן פנה לעיריית קריית אונו על מנת להבין את מהות ההצהר בפוסט של ראש העיר  עם הסכום הנחרץ. מעיריית קריית אונו נמסר כי מדובר בחשבון פשוט: " משרד הבינוי והשיכון הוציא לשמחתנו הודעה לתקשורת, על פיה החליט סוף סוף להעניק לעיריות תמריץ ובמקרה של קריית אונו מדובר בסך של בין 25,000 ל 30,000 ₪ בגין כל דירה, כאשר מדובר על רף מינימלי של היתרי בניה בהיקף של  2,500 דירות במשך כשלוש שנים. על פי תוכנית העבודה העירונית, הנסמכת על כוונות היזמים, מספר הדירות בפרוייקטי פינוי בינוי בקריית אונו הצפויים לקבל היתר, הינו מעל 2,500 יחידות, כך שיתכן אפוא, בתנאים מסוימים, שהמענק לעירייה יהיה אף גדול יותר מסכום זה, כאשר הכסף יושקע בפיתוח העיר. מנהלת ההתחדשות העירונית בקריית אונו נמצאת בקשר שוטף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון לתאום פרטי ההסכם". 

יש להוסיף כי בלשון ההודעה של משרד הבינוי והשיכון , צויינו תנאים נוספים שעל הרשויות המקומיות לעמוד בהם כדי לזכות במענקים של המשרד: "במשרד הבינוי והשיכון וברשות להתחדשות עירונית מציינים כי הסכמי המסגרת למימון תשתיות ייחתמו עם רשויות שבהן סך הגבייה בפועל של ארנונה בתחומן לא עלה על 5,000 שקל לנפש בשנת 2018, לפי נתוני משרד הפנים, ובתנאי שעד יום 31.12.21 אושרו בתחומן תכניות הכוללות, לכל הפחות, 2,500 יח"ד שטרם מומשו, ושלא הוצא היתר בנייה לבנייתן עד ליום 01.08.2021".  

בעקבות הודעת עיריית קריית אונו, מרכז הנדל"ן פנה לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והובהר על ידם, שההסכמים יחתמו בעתיד בהתאם לעמידה בתנאים שפורסמו בהודעת התוכנית. להלן תגובת הרשות המלאה: "בהסכמי המסגרת להתחדשות עירונית, הנחתמים בימים אלו, אין התחייבות תקציבית מוקדמת. היקף התקציב בפועל שיינתן לכל רשות עירונית ייקבע כנגד אישור היתרי בנייה. התקציב לכלל הרשויות המקומיות צפוי להיות בסך של 440,000,000 שקל, כאשר ככל ורשות עירונית תאשר מהר יותר היתרים, כך היקף התקציב אותו היא תקבל מתוך סכום זה יגדל".   


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתקריית אונו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...