חזרה
להורדת אפליקציה

פינוי בינוי אשקלון - המדריך השלם לשנת 2024

2024 מסתמנת כשנה שבה פינוי בינוי באשקלון יוצא לדרך. הוותמ"ל אישרה את התוכנית בגבעת ציון וכמו כן מקודמים מיזמי פינוי ברחובות בר כוכבא וגבעתי, במתחם ההסתדרות ובשכונת עתיקות

עודכן לאחרונה:

בשנים האחרונות לא היו כמעט מיזמי פינוי בינוי גדולים באשקלון. אבל ייתכן ש-2022 תסתמן כשינוי מגמה. באפריל השנה אישרה הוותמ"ל  את תוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה בעיר, בשכונת גבעת ציון, 1,039 דירות במקום כ-114 היום. כמו כן ב-2018 הוקמה המינהלת להתחדשות עירונית אשקלון העוסקת בקשר בין הרשויות והגורמים המקומיים לתושבים.

פרויקטים פינוי בינוי אשקלון

נוסף על הפרויקט הגדול בגבעת ציון,  יש מספר מיזמי פינוי בינוי באשקלון, בהם בבר כוכבא, בהסתדרות, בעתיקות ועוד.

פינוי בינוי אשקלון בר כוכבא וגבעתי

הרחובות בר כוכבא וגבעתי היו במחלוקת בנושא התחדשות עירוניות ופינוי בינוי באשקלון. הקושי נבע מכך שלא היו ברורים מהם המתחמים לפינוי בינוי. עלתה הטענה כי העירייה דרשה אז שרחובות גבעתי ובר כוכבא יהיו במתחם אחד, ולכן תחת יזם אחד. רק בפברואר השנה הצהירה העירייה חד משמעית שהיזם בבר כוכבא לא חייב להיות אותו יזם שברח' גבעתי, וחתימות הדיירים הן שיקבעו. נופי גלעד החלה בהחתמת הדיירים בגבעתי. החברות הפעילות בבר כובכא הן אפרידר  ודמרי יחדיו.

סטטוס: מחכה לחתימות הדיירם

יזמים: נופי גלעד, אפרידר , דמרי

פינוי בינוי אשקלון הסתדרות - ש"י עגנון

הפינוי בינוי במתחם ההסתדרות אשקלון מקודם על ידי קבוצת שערי ישראל וחברת אחדות בשיתוף עיריית אשקלון. כיום גרים בשכונה 144 דיירים הצפויים לעבור למגדלים מפוארים שייבנו בשכונה בדירה גדולה יותר עם ממ"ד, מרפסת שמש וחניה.

סטטוס: מחכה לחתימת הדיירים

יזמים: קבוצת שערי ישראל, חברת אחדות

פינוי בינוי שכונת עתיקות

שכונת עתקות נוסדה בשנות החמישים ליד החפירות הארכיאולוגיות של העיר הפלשתית הקדומה. בתחילה רוב התושבים היו עולים מצפון אפריקה ובשנות התשעים הגיעו יותר ויותר עולי בריה"מ לשעבר. כיום בשכונה לא מעט מבקשי מקלט או מהגרים לא חוקיים.

הצורך בפינוי בינוי בשכונת אשקלון נובע מהזנחה רבת שנים, בנייה לא חוקית, גרפיטי ועוד. בינתיים השכונה קיבלה את שמה החדש "שמשון", וגרים בה כ-40 אלף תושבים. החברה שמקדמת פינוי בינוי באזור היא החברה לשימור והתחדשות ערים בישראל.

סטטוס: טרם יצא לפועל

יזם: החברה לשימור והתחדשות ערים בישראל

פינוי בינוי גבעת ציון

כאמור, התוכנית לפינוי בינוי בגבעת ציון היא תוכנית הפינוי בינוי הראשונה שאושרה באשקלון. התוכנית הופקדה בנובמבר בשנה שעברה ואושרה באפריל השנה. מדובר כאמור ב-1,030 יח"ד במקום 114 כיום על שטח 80 דונם. התוכנית היא במתחם "אהוד התחיה", בדרום מזרח אשקלון (תמ"ל 2038). בין בית הספר הרמב"ם במערב, שדרות בן גוריון בצפון, אזור התעשייה והמלאכה במזרח ורחוב השופטים בדרום. התוכנית מקודמת על ידי עיריית אשקלון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. את הפרויקט מנהלות "א.ר.צ ניהול פרויקטים" והמינהלת להתחדשות עירונית. בימים אלו הן מנהלות מכרז יזמים  שבסופו יוחלט מי יהיה יזם התוכנית. עוד על פי התוכנית יוקמו מבני שיכון בני 2-4 קומות ו-206 דירות יוקצו עבור דירות קטנות. הבנייה החדשה תשלב מבנים בגובה של 6-30 קומות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטח של דונם וחצי לטובת כיכר מסחרית, כ-3 דונם עבור מבני ציבור וכ-20 דונם עבור שטחים פתוחים.

סטטוס: אושר על ידי הוותמ"ל

יזם: במכרז

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search