חזרה
להורדת אפליקציה

היכן תוכלו למצוא דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה - המדריך השלם לשנת 2024

היכן תוכלו למצוא דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה? דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה הן דירות אשר לא מומשה הזכאות עליהן במכרז התכנית, ומוצעות כעת ללא הגרלה לכלל הזכאים, בתנאי תכנית מחיר למשתכן.

עודכן לאחרונה:

מחיר למשתכן ללא הגרלה

תכנית ' מחיר למשתכן ' היא תכנית של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, אשר הורחבה משמעותית בשנת 2015 ולבנות במסגרתה אלפי דירות שהוצעו לזוגות נשואים או רווקים מעל גיל 35, שלא היתה דירה בבעלותם ב-5 שנים הקודמות, מתוך מטרה לרסן את עליית מחירי הדירות בישראל.

במסגרת התכנית, נכסים מוצעים לרוכשים במחיר נמוך ב-15%-30% ממחיר השוק, כאשר בכל פרויקט התבצעה הגרלה בין הנרשמים על הזכות לרכוש דירה בפרויקט.

תכנית מחיר למשתכן הסתיימה באופן רשמי, אך קיים סיכוי לכך שעדיין נותרו למכירה דירות ללא הגרלה . נכון להיום, קיימות דירות אשר שווקו במסגרת התכנית ומוצעות כיום ללא הגרלה. מחיר למשתכן ללא הגרלה נוצר בעקבות מצבים בהם חלק מהדירות נותרות ריקות לאחר שאיש לא זכה בהן, לא היה רישום מספיק להגרלה, אי השתתפות במכרזים, ביטול זכיה ועוד. דירות אלו עשויות להגיע מתכנית מחיר למשתכן , משתכן צעיר 2022 ומחיר מופחת.

התוצאה היא דירות ריקות של מחיר משתכן ללא הגרלה, בהנחה של עד 30% ומעלה ממחיר השוק. חשוב לציין כי הקבלנים אשר בונים את הפרויקטים לא מורשים למכור את אותן דירות בשוק החופשי, בעקבות מגבלה על היקף הנכסים שהקבלן ראשי למכור בשוק החופשי בכל פרויקט. המשמעות היא דירות שנותרות במחירים נוחים, ונמכרות ללא הגרלה.

שנה לאחר הצעת הדירה דרך תכנית מחיר למשתכן , הקבלן ראשי למכור את הדירות לחסרי דירה ולמשפרי דיור שלא במסגרת התנאים והמחיר שנקבעו במכרז, כל עוד משרד הבינוי והשיכון אישר זאת.

חשוב לזכור כי הדירות שלא נמכרו ומוצעות ללא הגרלה נמצאות לרוב באזורי פריפריה, לעתים בערים בהן שווקו מאות יח"ד בתכנית למשתכן בלי להתייחס לביקוש הריאלי. במקרים רבים הדירות שנותרו במחיר משתכן ללא הגרלה הן דירות גדולות, אשר על אף המחיר הנמוך למ"ר, היו יקרות מידי עבור הזכאים שזכו בהגרלה.

מי זכאי לדירות ללא הגרלה מחיר למשתכן?

מחיר משתכן ללא הגרלה זמין אך ורק לזכאים למחיר למשתכן – חסרי דיור ידועים בציבור או נשואים, רווקים בני 35 ומעלה או חד-הוריים. לכן, יש להחזיק בתעודת זכאות שהונפקה על ידי אחד מהגופים המורשים לכך.

איך מוצאים דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה?

אתר מחיר למשתכן מציג את הפרויקטים הפעילים הלוקחים חלק בתכנית, לרבות תאריכי הגרלה, מועדי רישום והפעולות הנדרשות לרישום.

בין היתר, האתר מציג את רשימת הפרויקטים בהם נותרו דירות לרכישה במחיר למשתכן ללא הגרלה. הרשימה מתעדכנת כל העת. לרשימת דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה>>

חשוב לציין כי אין התחייבות לכך שכל הדירות המצוינות באתר אכן זמינות לרכישה. הסטטוס העדכני ביותר נמצא אצל הקבלן , והוא האחראי הבלעדי להצעה ולמכירה של דירות אלו מתכנית מחיר למשתכן ללא הגרלה .

טבלת הדירות מחולקת ל-3 קטגוריות שונות. אם לא מוצג מידע באחת הקבוצות - סימן שלא קיימים פרויקטים רלוונטיים להצגה בקבוצה זו.

ברשימה ניתן למצוא דירות למשתכן ללא הגרלה בראשון לציון

פרויקטים שעתידים להיפתח להרשמה

דירות אשר אין לפנות לגביהן לקבלן, וכל פנייה באשר להן תיפסל.

פרויקטים פתוחים לרכישה, הרשמה בדוא"ל

בחלון הזמן של 48 מתחילת המכירה, הפניה לקבל נעשית אך ורק דרך הדוא"ל, והקבלן מחויב לזמן נרשמים לפי סדר ההרשמה המקורי שלהם. במסגרת הפנייה בדוא"ל יש לציין שמות מלאים של המבקש או מהמבקשים ואת מספר תעודת הזהות שלהם. בנוסף, יש לצרף לדוא"ל תעודת זכאות בתוקף.

חשוב לציין כי פניות ללא אישור זכאות בתוקף לא ייענו, וכי מי שישלח יותר מהודעת דוא"ל אחת, הרשמתו תיפסל.

מחיר למשתכן פרויקטים פתוחים לרכישה

פרויקטים המופיעים תחת קטגוריה זו מאפשרת ליצור קשר ישיר עם הקבלן בכל ערוץ לבחירת הלקוח, לטובת תיאום פגישה. הקבלן מחויב לזמן את הפונים לפי סדר הפנייה. רכישה בפרויקטים אלו אינה מחייבת הרשמה מראש.

תהליך רכישה מחיר למשתכן ללא הגרלה - דירות ללא הגרלה

על מנת להתחיל ברכישת דירה ממחיר למשתכן ללא הגרלה, יש לפנות לקבלן המחזיק בדירות אלו ולבקש מידע נוסף על הדירות. בפנייה יש לציין את הרצון לרכוש את הנכס ללא הגרלה דרך תכנית מחיר למשתכן . המכירה נערכת ללא הגרלה וללא סדר מכירה, במסגרת התנאים והמחיר שנקבעו מול הקבל במכרז התכנית.

סיכום - דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה

לסיכום, דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה הן דירות אשר הוצעו בפרויקטים של מחיר למשתכן , אך לא מומשו על ידי הזוכים בהגרלות. כתוצאה מכך, הדירות מוצעות למכירה ללא הגרלה לכלל הזכאים של תכנית מחיר למשתכן. הפנייה והמכירה של הדירות מתבצעות ישירות מול הקבלן המבצע ועל פי תנאי המכרז של תכנית מחיר למשתכן. לאחר שנה בה הדירות לא נמכרו ללא הגרלה, הקבלן רשאי להציע אותן בשוק החופשי, באישור משרד השיכון והבינוי.

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search