חזרה
להורדת אפליקציה

פינוי בינוי בנתניה - המדריך השלם לשנת 2024

נתניה היא מהערים המובילות בישראל בתוכניות פינוי בינוי. אלו רק כמה מהמיזמים המדוברים: פינוי בינוי בקריית נורדאו, בנאות שקד, קריית ידין ועוד. נוסף על כך לאחרונה אושרו 13 זוכים במתחם חבצלת. מה חדש בעיר?

עודכן לאחרונה:

כיום מתרחשים כמה מיזמי פינוי בינוי בנתניה, בהם בקריית נורדאו, בנאות שקד, ברמת ידין ועוד. לאחרונה גם הוכרזו 13 זוכים ב-13 מתחמים במתחם חבצלת. בנוסף מתוכנן מיזם ענק בלב נתניה. אז מה צפוי במיזמים אלו? על כך במדריך זה.

עיריית נתניה פינוי בינוי 

היחידה להתחדשות עירונית בנתניה הוקמה ב-2019.  על פי מחקר שנערך ב-2021 באתר יד2, צפויות להתווסף בנתניה 18,411 דירות חדשות  כמו כן מדוח של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עולה כי העיר נתניה היא בין הערים המובילות בישראל בתוכניות פינוי בינוי שאושרו במצטבר עד סוף שנת 2020 ביחס לגודל האוכלוסייה. להלן רק חלק ממיזמי הפינוי הבינוי הצפויים.

פינוי בינוי נתניה קריית נורדאו

ביוני בשנה שעברה אושרה תוכנית פינוי בינוי בנתניה לשכונת קריית נורדאו בנתניה. על פי התוכנית, ייהרסו 7 בנייני רכבת  ובהם 138 דירות ובמקומם ייבנו 553 יחידות דיור. 

בנוסף יהיו כ-900 מ"ר של מסחר. כמו כן התוכנית כוללת שטחים ציבוריים לטובת גני ילדים ומעונות יום והגדלת שטחי ציבור קיימים שיעוצבו מחדש.

תוכנית זו מצטרפת לשתי תוכניות נוספות שאושרו בשכונה:  תוכנית "שי עגנון" הכוללת הריסה של 208 דירות קיימות ובניית 872 דירות חדשו במקומן ותוכנית "זלמן שניאור" שעליה נרחיב בחלק הבא.

פינוי בינוי זלמן שניאור נתניה

באוקטובר בשנה שעברה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פינוי ענק בנתניה ברחוב זלמן שניאור. לפי התוכנית יקומו 512 יחידות דיור חדשות בארבעה מגדלים שונים בני 18 קומות עם חזית מסחרית. מגדלים אלה יקומו במקום 128 יחידות דיור ישנות, הקיימות כיום בשמונה מבני שיכון שונים. על פי התוכנית 20 אחוזים מהדירות יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 63 מ"ר. מלבד זאת, בצפון התוכנית מתוכנן שטח פארק ציבורי פתוח, ובמזרח התוכנית מתוכנן מתחם תעסוקה. יזמית הפרויקט היא אפריקה ישראל .

פינוי בינוי נתניה נאות שקד

שכונת נאות שקד הוקמה בשנת 1964. אז  נקראה "אזורים" על שם חברת הבנייה אשר קיבלה לידיה את הקרקע. בנייתה הושלמה בסוף שנות ה-60 והיא אוכלסה בימיה הראשונים בעיקר בעולים חדשים. בשנת 1977 הוסב שמה של השכונה ל"נאות שקד" על שם משה שקד, ראש עיריית נתניה השני.

ביולי בשנה שעברה הודיעה חברת אאורה על פרויקט פינוי בינוי בנתניה בשכונת נאות שקד הצפוי לכלול 1,560 יחידות דיור. הפרויקט צפוי לכלול שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. החברה מעריכה שהמיזם יכניס לה יותר מ-2 מיליארד שקל.

הפרויקט נמצא במלבן התחום בין הרחובות שמרוק, שמחה ארליך, בן צבי וגרינבוים, במזרח השכונה, על הציר המרכזי של רחוב בן צבי. אאורה מתעתדת להקים במקום שכונה חדשה של כ-11 מגדלי מגורים בני 9-40 קומות, במקום 392 דירות במבנים ישנים, בני 3-4 קומות על עמודים, שהוקמו בשנות השישים והשבעים. עוד בתוכנית קריית חינוך ופארק מרכזי.

מתחמי פינוי בינוי נוספים בנתניה

לצד פרויקטים אלו מתוכננים עוד מיזמי פינוי בינוי בנתניה, בח' הרצוג -  206 דירות במקום 3 בניינים ישנים ; פינוי 160 דירות ברח' קורצ'אק; ותוכנית לבניית 1,300 דירות, הגדלת מס' יח"ד מ- 177 ל- 569 יח"ד ברמת הרצל - פרויקט של חברת אזורים שגם תבנה בוייצמן 292 יח"ד במקום 72 ובסוקולוב מערב -  264 יח"ד במקום 62 יח"ד. 

כמו כן לא פחות מ-5,000 דיור חדשות ייבנו ברמת ידין (דורה) לצד מבנים לסטודנטים, פיתוח פארקים ועוד. בנוסף אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הקמת 720 יחידות דיור במערב נתניה ב-9 בניינים בני 16-30 קומות.

מי היזמים בפרויקטי פינוי בינוי בנתניה?

הזכרנו חלק מהיזמים כמו חברת אאורה ואזורים. כמו כן במחיר מטרה יש 13 יזמים זוכים:  שמואל ברוך יזמות ובניה, אדר בראשית נדל"ן, גיא & דורון לוי הנדסה בנייה, פרץ לוזון בנין ופתוח, סלע איסתא נדל"ן ישראלי בע"מ, ספייס בניה ויזמות בע"מ, אייל פרץ יזמות ונדל"ן 2011 בע"מ, עמרם אברהם חברה לבנין בע"מ, רן-אור הנדסה בניה והשקעות בע"מ, מגן עבודות הנדסה בנאיות בע"מ ורם אדרת.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search