חזרה
להורדת אפליקציה

התחדשות עירונית חולון - המדריך השלם לשנת 2024

בחולון 2024 אין הרבה מיזמי התחדשות עירונית, יש מעט מתחמי פינוי בינוי והרבה מיזמי תמ"א 38 שלא מתקדמים בשל תוכנית שימור. אבל אולי כמה תוכניות של העירייה ישנו את המצב

עודכן לאחרונה:

 

התחדשות עירונית בחולון פועלת בכמה מוקדים, בהם  רח' סוקולוב, בתל גיבורים, ברח ההסתדרות באגרובנק ועוד. נראה שבשנת 2024 אין הרבה מתחמים גדולים ורוב מיזמי ההתחדשות העירונית הם בתמ"א 38.

מינהלת התחדשות עירונית חולון

לטובת התושבים הוקמה המינהלת להתחדשות עירונית. הקימו אותה עיריית חולון והחברה הכלכלית לפיתוח חולון בשיתוף משרד הבינוי והשיכון והיא עוסקת בסיוע לתושבים לעזור בפרויקטים של התחדשות עירונית , בפינוי-בינוי ובתמ"א 38. 

לאתר מינהלת התחדשות עירונית חולון

 

התחדשות עירונית עיריית חולון

בסוף 2021 הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב החליטה על הפקדת תוכנית כוללת להתחדשות עירונית בחולון. התוכנית מקודמת על ידי עיריית חולון וחלה על כ-7,00 דונם באזורים הוותיקים של העיר. התוכנית מאפשרת תוספת מדורגת של בין 34,000 ל-60,000 יחידות דיור

פינוי בינוי ההסתדרות חולון

בדצמבר בשנה שעברה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה תוכנית התחדשות עירונית ברחוב ההסתדרות 80 פינת רחוב חנקין. יווזמת התכנית היא חברת " הכשרת היישוב התחדשות עירונית ". מדובר בפרויקט בעירוב שימושים הכולל מבנה ציבוריי בן 5 קומות וגג ירוק ומעליו מגדל מגורים הכולל 130 יח"ד – בסה"כ  28 קומות.

בנוסף בהסתדרות בחולון  מתוכנן פרויקט פינוי בינוי קרוב לתחנת הרכבת קלה. תוכנן  בו פינוי של 116 יח""ד, והקמת מתחם הכולל כ350 יח""ד; קומה ציבורית; וקומת מסחר. המגורים תוכננו בשילוב של דיור בר השגה בבנייה מרקמית ודירות גדולות יותר ב-2 מגדלים..

סטטוס: חלק מהפרויקטים אושרו, חלק ייצאו לפועל

יזמים: הכשרת הישוב

התחדשות עירונית אגרובנק חולון

שכונת אגרובנק בחולון היא שכונה לשימור, ובה נבנה פרויקט תמ"א 38 הגדול במדינה. את הפרויקט בנתה חברת לוינסקי עופר, והוא כלל הריסת שישה בנייני רכבת ישנים בני 130 דירות ובניית 430 דירות בשמונה בניינים בני שבע קומות. הבניינים נבנו בצפיפות גבוהה על שטח של 8.5 דונם. בעקבות מקרה זה  הוחלט שיותרו רק תוספות מינורית בשכונת אגרובנק. כמו כן יזמים רבים מדווחם שפרויקטים נתקעים בשל תוכניות השימור.

סטטוס: מיזמי תמ"א 38 רבים בהליך

יזמים: לוינסקי עופר, קבוצת יחד

התחדשות עירונית שנקר חולון

בשנקר יש תכנון פרויקט פינוי בינוי של  של חברת מעוז דניאל , לפינוי 25 יח"ד ובמקומן 78 יח"ד. גם בשנקר השטחים מיועדים לשימור, ולכן אין תוספות בנייה רבות.

סטטוס: בתכנון

יזמים:מעוז דניאל

 

התחדשות עירונית ברח' סוקולוב

עיריית חולון הצהירה כי  היא מעוניינת לקדם תהליכי ההתחדשות העירונית ברחוב סוקולוב וסביבתו. בימים אלו עובדת העירייה על גיבוש תכנית התחדשות עירונית לרחוב סוקולוב ולכיכר ויצמן.

סטטוס: בדיונים

יזמים: לא נבחרו

 

תוכנית התחדשות עירונית לקוגל חולון

 

ב- 2021 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון תוכנית להתחדשות עירונית במתחם שד' קוגל בכניסה לעיר והעברתן להפקדה בוועדה המחוזית. מדובר בפינוי של מעל 800 יח"ד והתכנון הוא ל-2500 יח"ד נוספות.

סטטוס: אושר בוועדה המקומית

יזמים: לא נבחרו

מתחמים מבוקשים נוספים בחולון

 

מלבד המתחמים הללו יש שכונות ותיקות נוספות בחולון המצפות להתחדשות עירונית, כמו נאות רחל וג'סי כהן.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search