הגרלות מחיר למשתכן - המדריך המלא לשנת 2024

מתי נפתחת הגרלה למחיר למשתכן 2023? איך נרשמים למחיר למשתכן? מי זכאי לדירה במחיר למשתכן? ואיך קוראים לתוכנית החדשה המאחדת את כל תוכניות הדיור במחיר מופחת?

שיתוף הכתבה
דירות בבנייה מחיר למשתכן (שאטרסטוק)דירות בבנייה מחיר למשתכן (שאטרסטוק)

 

מחיר למשתכן היא  תוכנית של מכירת קרעקעות המיועדת לבנייה בישראל, שלפיה יזמים יכולים להתחרות על קרקעות ולזכות במכרז שבו חלק מהדירות מיועדות למחירים מתחת למחיר השוק בהתאם לאזור ולשיעור ההנחה. במכרז זוכים  מי שמציעים את המחיר הנמוך ביותר לדירה. עם השנים נוצרו תוכניות נוספות של מכרזי הגרלת דירות מחיר מופחת. שמות חדשים לתוכניות כאלו הם מחיר מטרה, דירה במחיר מופחת,  וכיום כולן התכנסו תחת כותרת אחת של "דירה בהנחה".

היסטוריה של הגרלות מחיר למשתכן

תחילת מחיר למשתכן בסוף שנות התשעים, תחילת שנות האלפיים, עם התגברות גלי העלייה מברית המועצות לשעבר.  הקריטריונים למשתתפים בהגרלות השתנו עם השנים, תחילה היה מדובר במספר ילדים וותק נישואים, אחר כך בוטל קריטריון זה והורחב ליוצאי צבא. עם כהונתו של משה כחלון כשר אוצר התרחבה תוכנית למשתכן לכלל הזוגות הצעירים או רווקים מעל גיל 35 שלא הייתה בבעלותם דירה ראשונה, אחר כך הורחבה אף  ליותר קריטריונים. ב-2020 נקראה התוכנית  דירה במחיר מופחת. כיום המונח הכולל הוא דירה בהנחה לכלל תוכניות אלו: מחיר למשתכן, מחיר מטרה, דירה במחיר מופחת, מכרזי דירה להשכיר ועוד.

מחיר למשתכן 2024

מחיר למשתכן כיום הוא חלק מכלל התוכניות לדיור במופחת תחת הכותרת "דירה בהנחה" , שזו תוכנית הדגל אשר יזמה מדינת ישראל כדי להקל על חסרי דירה לקנות דירה ראשונה בתנאים מועדפים. זו תוכנית  של משרד הבינוי והשיכון . ב-2023 נכון לאוקטובר פורסמו כבר חמש הגרלות.

מתי נפתחת ההגרלה הבאה של מחיר למשתכן

אחת השאלות היא מתי נפתחת ההגרלה הבאה של מחיר למשתכן . לא פורסמו מועדים נוספים למחיר למשתכן  אבל ב-19.10 אמורה להסתיים ההרשמה  ל-1,000 דירות יד שנייה במחיר נמוך של עד 600 אלף שקל, זו הגרלה שנפתחה באוגוסט 2023, אך זו לא מוגדרת  כמחיר למשתכן. כמו כן לפי כמה מכרזים נראה שבקרוב יהיו הגרלות נוספות.

איך להירשם להגרלות מחיר למשתכן 2024?

כדי להירשם להגרלות מחיר הנחה (מחיר למתשתכן) יש לעקוב אחר אתר משרד השיכון ורמ"י. אם אתם חסרי דירה וזכאים על פי הקריטריונים של משרד השיכון, יש להוציא אישור זכאות משלוש חברות ההרשמה להלן. ניתן לעבור בכל רגע  מחברה לחברה, אפילו אם התחלתם במילוי הטופס. אם תימצאו זכאים, יישלח אליכם האישור בדואר אלקטרוני, תוך 10 ימי עבודה. האישור תקף למשך שנה ולאחר מכן יש לחדש אותו. לאחר קבלת האישור ניתן להירשם לפרויקט שבו רוצים להיכנס להגרלה. 

כמה עולה אגרת מחיר למשתכן? 

יש לציין שהוצאת אישור זכאות כרוכה בתשלום של 240 שקל נכון ל-2023.

חברות ההרשמה ויצירת קשר

חברת אלונים (מקבוצת Mgroup) מוקד טלפוני: 2850*

חברת מילגם מוקד טלפוני: 6078*

חברת עמידר מוקד טלפוני: 6266*

ניתן גם להירשם באופן מקוון בכל אחת מהחברות דרך האתרים שלהן המיועדים לכך. 


המסמכים הדרושים

במקרים מסוימים תידרשו לתעודות רלוונטיות בהתאם למקרה: תעודת זהות, תעודת גירושים, הוכחת דיור, תצהיר ידועים בציבור, נכות וכדומה. 

מי זכאי למחיר למשתכן 2024

הזכאים להשתתף בהגרלות דירה בהנחה או מחיר למשתכן הם חסרי דירה או משפרי דיור ללא הגרלה, בהתאם לתנאים הבאים: זוגות נשואים או ידועים בציבור, כולל אזרחים ישראלים שבני זוגם תושבים זרים; הורים עם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 21, כולל הורים שהילד לא בחזקתם; הרה מהחודש החמישי.

זכאים גם יחידים בני 35 ומעלה, כולל  נשואים שבני זוגם במוסד או במאסר ופרודים שבני זוגם חיים בחו"ל.

כמו כן יכולים להשתתף יחידים חסרי דירה בני 35-26 במסלול "משתכן צעיר" במכרזים ללא הגרלה, כלומר לאחר מכרז שלא היו ביו די זוכים והדירות יוצאות לשיווק ללא הגרלה.

עוד זכאים להשתתף יחידים בני 21 ומעלה שמתקיים לגביהם אחד מהתנאים הבאים: נכות רפואית בשיעור 75% לפחות המוכרת על-ידי המוסד לביטוח לאומי; זכאים לגמלת ניידות ולקצבת שירותים מיוחדים עם נכות רפואית בשיעור 50% לפחות; זכאים לתגמול חודשי לנפגעי פעולת איבה עם נכות בשיעור 50% לפחות; זכאים לקצבת נכות ממשרד הביטחון עם נכות בשיעור 50% לפחות.

מי מוגדר חסר דירה

חסרי דירה מוגדרים מי שבמשך 3 שנים לפני שקיבלו את אישור הזכאות לתוכנית לא היו בעלים של דירה או מעל לשליש  דירה; הם לא שכרו דירה בדמי מפתח; לא היו להם זכויות בנחלה במשק חקלאי או ביישוב קהילתי; לא היו להם זכויות בדירה בשלבי בנייה; לא היו להם מעל  שליש זכויות בקרקע שמיועדת למגורים.

בנוסף הורים עצמאיים  (הורים יחידים) עם לפחות ילד אחד רווק מתחת לגיל 21 שמתגורר איתם באופן קבוע ונמצא בחזקתם ייחשבו חסרי דירה  גם אם במשך שנה וחצי לפני הגשת הבקשה היו להם עד 50% זכויות בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או לפני הגירושין ולא היו להם הזכויות הנוספות הנ"ל.

מי מוגדר משפרי דיור

משפרי דיור יוכלו לרכוש בתום שנה מההגרלה הראשונה דירות בפרויקט שלא רכשו אותן חסרי דירה, והן יימכרו בתנאי הזכייה גם למי שעונים על הגדרת "משפרי דיור", הכוללת את אלו:

מי שהיה בבעלותם נכס ב-3 השנים לפני רכישת הדירה החדשה והנכס יימכר לא יאוחר מ-12 חודשים אחרי שיקבלו אישור לאכלוס הדירה, בתנאי שהנכס הוא מעל לשליש דירה; או מעל לשליש זכויות בקרקע שמיועדת למגורים; זכויות בדירה בשלבי בנייה או בנחלה במשק חקלאי או יישוב קהילתי; או דירה בדמי מפתח. מספיק לצורך זה גם אם אחד מבני הזוג הוא בעל הנכס.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןדירה בהנחההגרלות הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...