התחדשות עירונית בגבעתיים - המדריך השלם לשנת 2024

אילו פרויקטים התחדשות עירונית יש בגבעתיים? מהפרויקט הגדול ביותר בעיר בגבעת רמב"ם, עד הפינוי בינוי בכצנלסון ודרך מתחם ההסתדרות. וגם: כמה פרויקטים בתכנון

שיתוף הכתבה
גבעתיים (שאטרסטוק)גבעתיים (שאטרסטוק)

שנת 2023 היא שנה טובה לתוכניות התחדשות עירונית בגבעתיים עם הרבה תוכניות שקודמו או אושרו, כולל התוכנית הגדולה בעיר בגבעת רמב"ם לצד תוכניות נוספות בשלבים שונים. המינהלת להתחדשות עירונית בעיר מפרסמת לא פחות מ-21 מתחמים, בהם מתחם ההסתדרות, מרחב המטרו כצנלסון בן גוריון, מרחב תוכנית מטרו נוגה, מתחם הרצוג, מתחם רבין ועוד.

פינוי בינוי כצנלסון גבעתיים

ביולי 22 הופקדה על ידי הוועדה המחוזית ת"א תוכנית פינוי בינוי בגבעתיים לאורך רחובות כצנלסון ועליית הנוער בגובה של 45-32 קומות ברחוב כצנלסון. התוכנית מתפרסת על 260 דונם ומוסיפה 2,500 יחידות דיור לאורך רחובות כצנלסון ועליית הנוער שהן תוספת ל-2500 דירות קיימות.

התוכנית ממוקמת במתחם הרחובות - עליית הנוער וערבי נחל במערב, רמת גן בצפון, בית העלמין נחלת יצחק בדרום ורח' אחדות העבודה וקק"ל במזרח. תמהיל הדיור המוצע בתוכנית הוא לדירות בשטח ממוצע של 85 מ"ר ו-30% דירות זעירות של 40 מ"ר. עוד מגדירה התוכנית הקצאת שטחים במגדלים לטובת מוסדות ציבור. התוכנית מציעה כמה מסלולים: חיזוק או הריסה ובניה בלב השכונה, בהתאם לאזורי התכנון השונים, בגובה 3.5-8.5 קומות וכן פינוי בינוי לאורך רחוב כצנלסון ועליית הנוער בגובה של 45-32 קומות.

סטטוס: התוכנית הופקדה

יזמים:מגוון יזמים פעילים בהחתמות,. נוסף על כך ביולי 22 נבחרה אאורה במכרזי דיירים ברחובות כצנלסון שינקין לבנות 300 דירות במקום 116 

תוכנית התחדשות עירונית גבעת רמב"ם

תוכנית נוספת של עיריית גבעתיים והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גבעת רמב"ם.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה בינואר השנה סופית את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גבעת רמב"ם. זוהי תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר שמקודמת כיום בעיר.

התוכנית היא על שטח כולל של כ-340 דונם, וממוקמת במתחם הרחובות ויצמן ממזרח, דרך השלום ממערב, רבין מדרום ובית העלמין נחלת יצחק מצפון. התוכנית, שמקודמת על ידי עיריית גבעתיים, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובליווי המינהלת העירונית, מגדירה את התחדשות מרכז השכונה במתכונת של בנייה נמוכה יחסית ובשולי השכונה במתכונת פינוי בינוי , בכמה מתחמים שיכללו שימושים מעורבים, ויאפשרו הקצאות גדולות לצורכי ציבור. בסך הכל מאפשרת התוכנית תוספת של עד 3,827 יחידות דיור ל-3,047 הקיימות.

יזם: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אין יזם פרטי

סטטוס: אושרה סופית

התחדשות עירונית במתחם ההסתדרות - המאבק

תוכנית נוספת להתחדשות עירונית בגבעתיים היא במתחם ההסתדרות. התוכנית מורכבת משתי תוכניות. התוכנית הראשונה אושרה ב-2018, כתוכנית בשטח של כ 100 דונם. את התוכנית קידמה עיריית גבעתיים במסלול רשויות. 

התוכנית מציעה את פינוי מבני המגורים הקיימים הכוללים 915 יחידות דיור ו-11 יחידות מסחר ב-10 מתחמי מגורים. במקומם ייבנו 19 מגדלי מגורים בני 25-35 קומות, בשילוב בנייה מרקמית, שיכללו 2,679 יחידות דיור, חזית מסחרית הפונה לרחובות המאבק ואלוף שדה ושטחי ציבור. החברה שמוציאה את הפרויקט במתחם היא חברת ICR שבניהולו של מורדי שבת. 

נוסף למגורים התוכנית מציעה שטחים לבנייני ציבור וחינוך, שטחים ציבוריים פתוחים, דרכים וטיפול בנוף.

מימוש התכנית למתחמי המגורים מחייב אישור תכניות איחוד וחלוקה, בסמכות ועדה מקומית, אשר מכוחן ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה. התוכנית מתייחסת למתחם בדרום העיר גבעתיים' הגובל מצפון וממערב ברחוב המאבק, מדרום ברחוב אלוף שדה, וממזרח ברחוב ההסתדרות וגני הילדים.

התוכנית השנייה למתחם ההסתדרות צפון היא תכנית מתאר מקומית להתחדשות עירונית בשטח של כ 26 דונם שגם אותה קידמה עיריית גבעתיים במסלול רשויות.

התכנית מציעה לפנות שישה מבני מגורים בני 168 יחידות דיור ומבנה ציבור והקמת מתחם מגורים ובו ארבעה מגדלי מגורים בני 25 קומות הכוללים 500 יחידות דיור ושטחי ציבור המשולבים בקומת הקרקע. התוכנית גובלת מצפון בדרך יצחק רבין, ממערב ברחובות ההסתדרות, המאבק ודרך רבין, מדרום ברחוב כ"ג, וממזרח בגן רבקה.

גם במקרה זה נוסף למתחם המגורים התוכנית מציעה מתחם למבני ציבור עם שטח פתוח וכן הסדרה של מערך הדרכים. מתחם הציבור כולל מבנה מגורים קיים בן 24 יחידות דיור שיפונה ויוסב לשימוש ציבורי. היזם בתוכנית הוא דוניץ.

כדי לקדם את מימוש התוכניות הקימה עיריית גבעתיים את מינהלת ההסתדרות, מינהלת שנועדה לקדם את תכנון והקמת התשתיות ומבני הציבור בשטח התוכניות. 

 

סטטוס: שתי התוכניות אושרו

יזמים: דוניץ, ICR

 

עוד פרויקטים פינוי בינוי בגבעתיים בתכנון ובשלבים מוקדמים

מלבד תוכניות גדולות אלו בגבעתיים יש גם מיזמי התחדשות עירונית ופינוי בינוי בגבעתיים בשלבים ראשוניים, כך למשל אאורה זכתה במכרז דיירים בוויצמן ל-160 דירות, נוסף ל-300 דירות בכצנלסון ושינקין, במתחם נוגה התכנית מציעה הריסתם של שני בניינים בני 3 קומות עם 12 יחידות דיור ובניית בניין אחד חדש בן 8 קומות עם 28 יחידות דיור. וברחוב הרצוג עיריית גבעתיים והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון מקדמות תכנית מפורטת בדרום העיר. את התוכנית עורכים בימים אלו צוות יועצים מקצועי בהובלת משרד האדריכלים מזור-פירשט ובליווי אגפי העיריייה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירונית בגבעתייםפינוי בינוי גבעתייםפינוי בינוי כצנלסון גבעתייםהתחדשות עירונית גבעת רמב"םהתחדשות עירונית מתחם ההסתדרות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...