פינוי בינוי ברמת השרון - המדריך השלם לשנת 2024

כל מיזמי הפינוי בינוי ברמת השרון, ממתחם ריינס, עד מתחם הצעירים, הפרויקטים בשכונת מורשה ופרויקט סוקולוב. ולמה מתעכב מתחם בלפור?

שיתוף הכתבה
רמת השרון (שאטרסטוק)רמת השרון (שאטרסטוק)

פינוי בינוי ברמת השרון הוא חלק ממגמת ההתחדשות והבנייה בעיר  בשנה האחרונה, בין הפרויקטים אפשר לכלול את ההיתר שקיבלה אביסרור לבניית 144 יחידות דיור בנווה גן, תוכנית להקמת מגדל בן 50 קומות במתחם ביג ברמת השרון  שאושרה להפקדה  והתוכנית למתחם ריינס  בשכונת מורשה. בנוסף תוכנית המתאר של רמת השרון מדברת על 110 אלף תושבים ומיליוני מ"ר משרדים. פרויקטי פינוי בינוי נוספים המקודמים בעיר הם מתחם אילת, קריית הצעירים,  גאולים, יוספטל החלוץ ועוד. כמו כן בשנים האחרונות  קידמה רמת השרון תוכנית התחדשות בניינית רש/3838.

פינוי בינוי ברמת השרון מורשה 

באפריל 23 אושרה להפקדה תוכנית פינוי-בינוי ברמת השרון למתחם ריינס על ידי הוועדה המחוזית תל אביב. מתחם ריינס ממוקם בשכונת מורשה במזרח רמת השרון, בין הרחובות ריינס והרב קוק. תחום התוכנית משתרע על פני כ-15 דונם וכולל כיום 104 יחידות דיור במבני שיכון. התוכנית מציעה את הריסתן של יחידות הדיור הקיימות לטובת בנייתן של 270 יחידות דיור חדשות.

הבנייה החדשה במתחם צפויה להיעשות בגבהים שונים בין 7 ל-22 קומות. כמו כן, התוכנית מקצה 1618 מ"ר של שטחים לצורכי ציבור, שטחים ירוקים ו-1030 מ"ר של שטחי מסחר בצמוד לכיכר עירונית חדשה.

פרויקט אחר בשכונת מורשה שכבר נמצא עמוק בשלבי הביצוע, הוא הפינוי-בינוי של אאורה הכולל את הריסתם של 180 יחידות דיור במבני רכבת ובמקומם נבנים 6 מגדלים יוקרתיים בני 19 קומות כל אחד, ובסך הכל 687 יחידות דיור. הצפי לאכלוס שלב א' בפרויקט, הכולל את 2 המגדלים הראשונים, הוא חודש מרץ 2024. הצפי לאכלוס שלב ב', הכולל את 4 המגדלים הנוספים, הוא חודש דצמבר 2026.

אחד פרויקטי פינוי בינוי הראשונים בשכונת מורשה ברמת השרון היה פרויקט רמות השרון של קבוצת יובלים וישראל לוי נדל"ן. במסגרת פרויקט הפינוי-בינוי נהרסו שמונה מבני רכבת ישנים מראשית שנות ה-60, שאת מקומם עתידים לתפוס ארבעה מגדלי יוקרה בני 23 ו-26 קומות, שיכילו 588 יחידות דיור. השכונה ככלל מתאפיינת במיזמי פינוי בינוי והתחדשות עירונית.

סטטוס: ריינס - הופקדה, אאורה - בביצוע, רמות השרון  - בביצוע

יזמים: אאורה , יובלים , ישראל לוי

פינוי בינוי סוקולוב

על פי תוכנית המתאר של רמת השרון לאורך הצירים הראשיים סוקולוב ואוסישקין, יותרו צעדי פינוי־בינוי שיאפשרו בנייה לגובה של עד תשע קומות. ליד תחנת המטרו המתוכננת במפגש הרחובות ביאליק וסוקולוב יתאפשר לבנות לגובה של עד 19 קומות.

תוכנית שקודמה כבר ב-22 היא התוכנית להתחדשות הלב העירוני של רמת השרון שהופקדה בוועדה המחוזית תל אביב באותה שנה. שטחה הכולל עומד על כ-22 דונם, והיא ממוקמת בצומת הרחובות סוקולוב, ויצמן וביאליק. התוכנית מאפשרת תוספת של למעלה מ-800 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 15-20 קומות. כמו כן ברחוב תמ"א 38 הריסה ובנייה של יזמים רבים.

סטטוס: התוכנית להתחדשות הלב העירוני אושרה להפקדה, תוכניות הריסה ובנייה בתכנונים ראשוניים

יזמים: בתמ"א 38 הריסה ובנייה: אשדר , קרסו נדל"ן, סיטי סקוור ועוד 


מתחם בלפור רמת השרון

במתחם בלפור יש תוכנית להקמת 500 דירות במקום 154 הקיימות של שקידמו החברה הכלכלית "רימונים – חברה לפיתוח רמת השרון" והיזמית אפסילון נוף צמרת כבר ב-2017 אלא שב-2022 העירייה החלה להטיל הגבלות בנייה על המתחם שלא מאפשרות לקדם אותו. ערר שהגישו היזמים והדיירים נדחה בתחילת השנה.

סטטוס: מעוכב

יזם: אפסילון נוף צמרת  

מתחם בן חיים

בפברואר 23  דיווחה חברת אזורים כי הגיעה לרוב החוקי הנדרש של בעלי הדירות שחתמו עמה על הסכמים מחייבים לקידום תוכנית פינוי בינוי במתחם בן חיים ברמת השרון. המתחם ממוקם ברחובות בן חיים 3-13 וברק 4-8, בשטח של 27 דונם והוא גובל ברחובות דרך הראשונים, אוסישקין, השופטים והנצח. במסגרת התוכנית המוצעת, ייהרסו  64 יח"ד קיימות, מתוכן 40 יח"ד ברחוב בן חיים ו-24 יח"ד ברחוב ברק, ובמקומן ייבנו כ-160 יח"ד. 

כמו כן הוגשה תוכנית על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות ועיריית רמת השרון ליצירת מסגרת תכנונית להתחדשות עירונית בשכונת הדר, במזרח רחוב הנצח מתחם בן חיים. סה"כ כמות יחידות דיור בתוכנית: 427 (180 יח"ד קיימות ותוספת 247 יח"ד)

סטטוס: הראשונים-אוסישקין, הגיעו לרוב הדרוש,  רחוב הנצח, הוגשה למחוזית

יזמים: אזורים

מתחם הצעירים רמת השרון

במתחם הצעירים יש מתחם של פינוי בינוי מגורים פינוי של 108 יחידות דיור ובנייה מחדש של כ- 435 יחידות דיור חדשות שקידמה חברת ההתחדשות של העירייה רימונים.

במסגרת הפרויקט תבוצע סלילה של דרך המחברת את רחוב השח"ל לכיכר שבטי ישראל. כמו כן ייהרסו 8 מבני מגורים ו- 3 מבני ציבור. בשנה שעברה עדכנה חברת אחים דוניץ כי השלימה את שלב חתימות הדיירים ב"מתחם הצעירים" ברמת השרון, זאת לאחר חתימת כל הדיירים במתחם על הסכם הפינוי-בינוי לאחר שרכשה את הפרויקט מגינדי.  לאחרונה עדכנה כי החל שלב ביצוע א'.

סטטוס: בביצוע

יזם: דוניץ

עוד מיזמי פינוי בינוי ברמת השרון

פרויקטים נוספים למשל  ברמת השרון  הם הריסת בניין ישן בן 18 דירות בקריית יערים. במקומו, תקים אנגלאינווסט בניין חדש ובו 43 יחידות דיור, מעלית וחניון תת-קרקעי.  בעיר גם פרויקטי פינוי בינוי שהסתיימו למשל ביוספטל והחלוץ ובגאולים. מלבד זאת יש פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בעיר, דוגמת מתחם בראשית שבו אושרו 150 יחידות דיור.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאאורהאזוריםמתחם הצעיריםדוניץיובליםפינוי בינוי במורשהפינוי בינוי סוקולובמתחם בלפורמתחם בן חייםאפסילון נוף צמרתישראל לוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...