הופקדה תוכנית להקמת מגדל בן 50 קומות במתחם "ביג" ברמת השרון

הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה תוכנית להקמת מגדל נוסף בפרויקט שיזמה ביג מרכזי קניות בע"מ, בצפון גלילות צמוד לכביש 2. התוכנית אינה מוסיפה חניות אלא נסמכת על המטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה העתידיים שם

שיתוף הכתבה
הדמיה של מתחם ביג המתוכנן. צילום: יסקי מור סיוון אדריכליםהדמיה של מתחם ביג המתוכנן. צילום: יסקי מור סיוון אדריכלים

הוועדה המחוזית תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה בשבוע שעבר להפקיד תוכנית להקמת מגדל תעסוקה נוסף בן 50 קומות במתחם "ביג" ברמת השרון, זאת בשל הקרבה למטרו. התוכנית שביוזמת ביג מרכזי קניות בע"מ, היא על שטח כולל של כ-44 דונם, והיא ממוקמת בצפון גלילות בצמידות לכביש 2. 

בשטח התוכנית מתבצעות בימים אלו עבודות להקמת מתחם "ביג" שהוא מבנה מסחרי בן שתי קומות, ומעליו מגדל תעסוקה בן 45 קומות. הוועדה המחוזית אישרה הקמת מגדל שני בתחום המתחם, כך שיכלול בסך הכול שני מגדלי תעסוקה של עד 50 קומות. בנוסף, התוכנית כוללת גם 4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור, ומוסיפה בסך הכל 95,000 מ"ר על השטחים המאושרים כיום במתחם.

לאור הקמת תחנה עתידית מתוכננת של קו מטרו M3, השטח שבו מתוכננת התוכנית עומד לשנות את פניו. בימים אלו מקודמת תוכנית מדיניות למתחם צפון גלילות כולו, הבוחנת מכלול של נושאים תכנוניים בתחום צפון גלילות, בהתאם להוראות תמ"א 70 - תוכנית לסביבת תחנות המטרו, הקובעות כי באזורי פיתוח, הבנייה תקודם לפי תכנון מתחם הפיתוח בשלמותו. תוכנית המדיניות צפויה לעלות לדיון במליאת הוועדה המחוזית בחודשים הקרובים.

תוכנית מתחם ביג היא תוכנית מתאר מקומית המציעה עיבוי ובינוי המאושר לתעסוקה, ברוח מסמך המדיניות המתגבש. בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית, התוכנית אינה מוסיפה חניות על הקיים, אלא נסמכת על מערכות הסעת ההמונים המתוכננות במרחב: מטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה, וקובעת תקן חניה מופחת. כמו כן, התוכנית מסדירה מעברי גשרים לכיוון מערב, מעל כביש 2 (כביש החוף), כדי להבטיח קישוריות מיטבית בין רמת השרון, דרך הרצליה לקו הירוק של הרכבת הקלה ועד לים. 

בשטח התוכניות חלו מגבלות גובה הן בשל נתיבי טיסה, בין היתר מנמל התעופה דב הוז. ב-2019 השדה נסגר ופונה, ומגבלות התעופה אשר נבעו ממנו הוסרו, דבר שאפשר את קידום התוכנית. תוכנית זו מצטרפת לתוכניות נוספת שאושרו לאחרונה להפקדה הן ברמת השרון, דוגמת תוכנית פינוי בינוי ל-270 דירות בשכונת מורשה שאושרה להפקדה לא מזמן, והן בשכנה הוד השרון ל-153 דירות בפינוי בינוי. התוכנית נערכה על ידי יסקי מור סיוון אדריכלים. 

לדברי מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, "התוכנית ממוקמת במיקום אסטרטגי אשר עתיד להיות אזור תוסס של תעסוקה, מגורים ושטחי ציבור כל זאת תוך התבססות על עתיד האזור מוטה שתי תחנות מטרו וקירבה לקו הירוק של הרכבת הקלה ותחנת רכבת ישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמת השרוןמתחם ביגגלילות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...