חזרה
להורדת אפליקציה

פינוי בינוי הרצליה - המדריך השלם לשנת 2024

ב-2024 מיזמי פינוי בינוי בהרצליה תופסים תאוצה, בהם שכונת וייצמן ומתחם הכוזרי, ומה יהיה עם הפינוי בינוי ביד התשעה (שביב)?

עודכן לאחרונה:

פינוי בינוי בהרצליה תופס תאוצה. ב-2019 קמה המינהלת להתחדשות עירונית בעיר ששמה לה למטרה לקדם וליזום תהליכי תכנון עירוני תוך התחשבות בהליכים חברתיים. כיום מקודמים כ-40 תוכניות בניין עיר למתחמים בשלבים שונים.

מתחמי פינוי בינוי הרצליה

במאמר זה נעסוק בכמה מתחמי פינוי בינוי בהרצליה, בהם בוייצמן, ביד התשעה (שביב),בן גוריון ובמיזמים נוספים בעיר.

פינוי בינוי ויצמן הרצליה

שכונת וייצמן בהרצליה היא שכונה ותיקה הממוקמת ברחובות ראשיים ליד נכסים חשובים כמו קניון שבעת הכוכבים, הרכבת, גב ים, פארק הרצליה ועוד. על פי ההסכם, עיריית הרצליה וחברת "אזורים" עומדים לערוך את פרויקט הפינוי בינוי הגדול בעיר, שבו ייהרסו 576 יחידות דיור קיימות ב-30 בניינים ישנים ובמקומן ייבנו כ-15 בניינים חדשים הכוללים 1,846 יחידות דיור חדשות. כמו כן יוקם גם פארק מרכזי גדול, שדרה מסחרית, מספר בתי ספר וגני ילדים. יתר על כן, דרך הרב קוק תתרחב בכ-15 מטרים וייסלל בה נתיב תחבורה ציבורית.

סטטוס: מאושר על ידי העירייה

יזם: אזורים

פינוי בינוי יד התשעה  (שביב) הרצליה

יד התשעה (שביב) היא מהשכונות הוותיקות בהרצליה עם בתים ישנים ורעועים, עם זאת שנים רבות הפרויקט לא מצליח להתרומם. כבר ב-2016 נקבע כי החברות י.ח דמרי ו-NBS הן הפתרון המיטבי לפרויקט, אך ב-2019  הצהירה העירייה שעל אף מאמציה לא הצליחה לקדם את הפרויקט בשל התנגדות הדיירים. וההסכם עם דמרי ו-NBS מבוטל, עם זאת הדיירים בשכונה הגישו שוב בקשה לפינוי המתחם. העירייה הגיבה כי תאשר אם תהיה הסכמה של 40% מהדיירים. דמרי ו-NBS הסכימו לממן כ-100 אלף שקל לחיזוק הבניינים.  עם זאת בכמה מהשיכונים הישנים התושבים משכו את העתירות.

סטטוס:  בוטל. מחכה לחתימת הדיירים

יזמים: י.ח דמרי, NBS

פינוי בינוי הכוזרי הרצליה

בסוף 2021 החליטה ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מרחב הרצליה-כפר שמריהו על מתן תוקף לפרויקט פינוי-בינוי של מצלאוי ואפריקה התחדשות עירונית במתחם "הכוזרי" במזרח הרצליה. במסגרת התוכנית ייבנו 204 יחידות דיור חדשות בשישה בניינים, במקום 66 יחידות דיור הקיימות כיום בשלושה בניינים, בין הרחובות הכוזרי ומאז"ה בעיר. מבני המגורים יהיו בני חמש עד עשר קומות כל אחד. התוכנית כוללת גם הקמת כיכר עירונית חדשה, שטח מסחרי בפינת המפגש בין שני הרחובות, חניון תת-קרקעי ומגרש ציבורי, שבו אף ניתן להוסיף זכויות בנייה.

סטטוס: מתן תוקף

יזמים: מצלאווי, אפריקה התחדשות עירונית

 

שיכון דרום בן גוריון הרצליה

במרץ 2022 עיריית הרצליה, דרך הוועדה המקומית העצמאית המיוחדת לתכנון ולבניה, הודיעה על אישור תוכנית התחדשות עירונית במתחם שיכון-דרום בעיר. תוכנית זו היא חלק מתהליך התחדשות עירונית של מרכז העיר הרצליה ושד' בן-גוריון בפרט.

התוכנית כוללת פינוי המבנים הישנים ובהם 216 יח"ד, ובניית מתחם מגורים בן 661 יח"ד המשלב מסחר, תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור ושצ"פ בין הרחובות רבי עקיבא, בן גוריון, חת"ם סופר ושתי דפנות רח' הגאון מוילנה. התוכנית  היא בשטח כולל של כ־27 דונם. הפרויקט הוא יוזמה של אלמוג ים סוף פיתוח וקבוצת לוינשטין

כמו כן שני מיזמי פינוי בינוי חדשים יצאו לדרך בסוף שנה שעברה בהרצליה במתחם רמב"ם ובמתחם הבריגדה היהודית, ובהם יוקמו בסך הכל 504 יח"ד חדשות, לאחר שהדיירם בחרו בקבוצת מייטאון כיזמית הפרויקטים.

סטטוס: אושר על ידי העירייה והוועדה המקומית

יזמים: אלמוגים סוף פיתוח וקבוצת לוינשטיין; מייטאון
 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search