חזרה
להורדת אפליקציה

חדשות נדל"ן עם ערך מוסף - היכן תוכלו למצוא אותן? המדריך השלם לשנת 2024

חדשות נדל"ן עם ערך מוסף ומידע עדכני על השוק הפכו לכלי חיוני עבור הפעילים בתחום והקהל הרחב • מה הם הערוצים המרכזיים להתעדכנות בחדשות נדל"ן ומידע עדכני?

עודכן לאחרונה:

ענף הנדל"ן בישראל עבר התפתחויות רבות בשנים האחרונות, ויחד איתו התקדמו הערוצים המספקים חדשות, עדכונים ומידע זמין לקהל הרחב ולאנשי מקצוע מהתחום. החל ממדורי נדל"ן של אתרים כלכליים, אתרים מקצועיים בתחום הנדל"ן הכוללים חדשות, תוכן עדכני ויוזמות נוספות, ועד מגוון מקורות המידע הממשלתיים והרשמיים. היכן ניתן למצוא חדשות נדל"ן עם ערך מוסף בישראל? ומה תוכלו למצוא בכל אחד מהערוצים?

אתרים מקצועיים של ענף הנדל"ן

בנוסף למדורי הנדל"ן של האתרים הכלכליים, קיימים גם אתרים ייעודיים של הענף, המספקים חדשות עדכניות בנוסף למידע חשוב אחר ותכנים הקשורים לתחום.

האתר המוביל בישראל הוא מרכז הנדל"ן, אשר מספק חדשות נדל"ן באופן יומ-יומי, לצד כתבות עומק, ניתוחים, טורי דעה של הגורמים המובילים בשוק, זירת עסקאות נדל"ן , מדריכים ומידע, פודקאסט מקצועי בתחום הנדל"ן ועוד.

בנוסף, מרכז הנדל"ן עומד מאחורי כנס הנדל"ן מהחשובים בישראל, 'פסגת הנדל"ן', המתקיימת בכל שנה, וכמו כן עורך קורסים מגוונים והכשרות בתחום הנדל"ן.

על מנת לקבל מושג על אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן, ניתן להיעזר במדדים מקצועיים כמו מדד ההתחדשות העירונית, המדרג את החברות הקבלניות, עורכי הדין, השמאים ואנשי המקצוע הרלוונטיים בתחום ההתחדשות העירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי, אחד התחומים הלוהטים בשוק הנדל"ן.

עוד אתר המרכז נתונים עדכניים על אנשי מקצוע מתחום ההתחדשות העירונית ותמ"א 38 הוא אתר תו השקיפות של מדלן , בו ניתן לראות חברות ואנשי מקצוע שעברו בדיקה מקיפה ומקצועית.

בחו"ל ניתן למצוא אתרי חדשות נדל"ן ייעודיים כמו Housing Wire ו-World Property Journal. לחדשות מעמיקות על אחד משווקי הנדל"ן הידועים בעולם, שוק הנדל"ן של ארצות הברית, כדאי לבקר באתר The Real Deal, הכולל עדכונים על חברות נדל"ן, מדיניות, רגולציות, מחירי עסקאות ועוד.

להרגיש את השטח - דרך לוחות הנדל"ן ואתרים המדרגים שכונות ואזורים

מעבר לכותרות ולניתוחים של אתרי החדשות, אחד המקורות החדשות למגמות ומידע על ענף הנדל"ן הוא אתרים הכוללים מידע על מחירי הדיור ועל השכונות ברחבי הארץ.

אתר יד2, למשל, הוא לוח הנדל"ן הגדול בישראל, שמעלה בכל יום עשרות ומאות מודעות למכירה והשכרה של נכסי נדל"ן בכל הארץ. על ידי מעקב אחרי המחירים המבוקשים על דירות, ניתן להבין את המגמות השונות על פי סוגי נכסים, מיקומים וכו'. לצד יד2 פועל גם אתר יד1, המציג פרויקטים חדשים במרוכז, מה שמאפשר מיפוי כולל של הבנייה החדשה בישראל על פי אזורים, חברות קבלניות ומחירים מבוקשים.

אתר מדלן הוא מקור של מידע ומגמות על ענף הנדל"ן. מעבר לנתונים על פרויקטים חדשים בכל הארץ, האתר מספק נתונים במגוון פרמטרים על כל שכונה בישראל- החל מרמת החינוך, דרך מחירי הדירות ועד ההתאמה למשפחות וגינות כלבים בסביבה. ניתן לחפש מידע על פי כתובת ספציפית, על פי שכונה ועל פי עיר, ולבחון מדדים שונים, תגובות מדיירים מקומיים ועוד.

נתונים רשמיים לסיוע במעקב אחרי מגמות בשוק הנדל"ן

מקורות מידע ממשלתיים מספקים תמונה על מגמות בשוק הנדל"ן המקומי. אתר ' מידע נדל"ן ' של רשות המיסים, למשל, מספק מידע על עסקאות המכירה והרכישה של נכסי מקרקעין שבוצעו בישראל, על פי המחירים שדווחו לרשות המיסים. הנתונים באתר מבוססים על מערכת המידע כרמ"ן, המתעדת את נתוני עסקאות המקרקעין בישראל מ-1989. המידע הגולמי נלקח מדיווח החובה לרשות המיסים על כל עסקת מכר מקרקעין, על פי חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה). בין השאר, ניתן לקבל מידע על פרמטרים כמו זהות הצדדים, נתוני הנכס (שטח קרקע, שטח בנוי, שנת בנייה, מספר קומות, שימוש בנכס והצמדות) ופרטי העסקאות עצמן. למי שמעוניין לראות את אותם נתונים אך עם ממשק מתקדם יותר ואפשרות לחיפוש חופשי והצגת נתונים על המפה, ניתן להיכנס לאתר הנדל"ן הממשלתי. בשני האתרים ניתן לחפש עסקאות על פי כתובת, גוש\חלקה, סוג נכס, מועד העסקה, שווי, מספר חדשים, שטח הנכס, שנת בנייה.

אתר רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הוא מקור מעולה להתעדכנות בכל הנוגע לנדל"ן. ניתן למצוא בו מידע מפורט על תכניות תב"ע ותכניות מתאר, מכרזי מקרקעין ותוצאות מכרזים של הרשות. ניתן להפיק גם 'אישור זכויות', הודעה על רישום זכויות או פלט מידע - כולם מסמכים המעידים על טיב הזכויות של נכס, המתבססים על נתוני תיק נכס המנוהל על ידי רמ"י.

אתר תכנון זמין הוא אתר המידע של מנהל התכנון של משרד האוצר, בו ניתן למצוא תכניות, בקשות, עררים, היתרים ושימושים חורגים. החיפוש מבוצע על ידי פרמטרים מגוונים, החל מגוש\חלקה, סוג ישות, הערות במסמך, סטטוס תכנית ועד מועדי דיון. כל תכנית מוצגת בפירוט רב, עם מסמכים קשורים וסטטוס נוכחי. עוד אתר המציג תכניות רלוונטיות לכל נכס בישראל, הכולל חיפוש מבוסס מפה, הוא אתר 'קווים כחולים' של מנהל התכנון. האתר מציג תכניות מאושרות ותכניות בהליכי תכנון בסמכות מחוזית-ותמ"לשקודמו במערכת המקוונת החל מ-2011 ואילך. כלומר, תכניות ישנות יותר לא יכללו באתר.

גם אתרי העיריות מציעים מידע תכנוני וסקירה של מפת העיר דרך מערכת GIS, המאפשרת בחינה של מידע על בסיס גיאוגרפי. עיריית תל אביב מציע מידע על זכויות בנייה, היתרים וכד', באופן נגיש וברור. באתר עיריית ירושלים נמצא כל המידע התכנוני הנדרש על העיר, לרבות הנחיות מרחביות וסטטוס תיק מידע להיתר, לצד אפשרות לבחינת המפה באמצעות מערכת GIS. באתר של עיריית חיפה ניתן לראות את מפת העיר באמצעות GIS, יחד עם שכבות מידע הרלוונטיות לתחום הנדל"ן. גם באתר של עיריית ראשון לציון ניתן לבחון את המפה של העיר עם שכבות מידע שונות, בנוסף למידע על תכניות עיר, סטטוסים של היתרים ועוד. עוד עיר גדולה המספקת את המידע באופן מקיף היא אשדוד, הכוללת מפת GIS של העיר, לצד מידע זמין ועדכני על תכניות ונכסים.

עוד מקור לנתונים גולמיים ומדדים הקשורים לנדל"ן הוא האתר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הלשכה מפרסמת באופן שוטף מדדים מגוונים הקשורים לנדל"ן, כגון מדדי מחירי דיור, נתונים על הוצאות ובעלות על נכסי מגורים, השקעה גולמית בבינוי, מחירים ממוצעים של דירות הנמצאות בבעלות, מחירים ממוצעים של שכר דירה ושווי מוערך של נכסי מגורים. בעזרת הנתונים של הלשכה ניתן להבין נתונים כגון הרכב אוכלוסייה, מצב סוציו-אקונומי, נתונים דמוגרפיים, הוצאה על שירותי חינוך, צפיפות, היתרי בנייה, התחלות בנייה, תשתיות ועוד.

אתר Govmap, הפורטל הגיאוגרפי הלאומי, הוא אתר ממשלתי אשר מרכז את כל המידע הגיאוגרפי של שטחי מדינת ישראל, ממנו ניתן להסיק מגמות ונתונים גם על שוק הנדל"ן. בנוסף לאיתור מיקום של נכס כלשהו, אפשר למדוד בו מרחקים ושטחים, ולראות שכבות מידע רבות כגון מיפוי מעודכן, צילום אווירי, היסטוריה, צפי פיתוח על פי תב"ע , מיקום של מבנים ציבוריים ופארקים, ואפילו אנטנות סלולריות קרובות, תחבורה ותשתיות, ועוד.

מדורי הנדל"ן של האתרים הכלכליים

העיתונים הכלכליים היו מקור לחדשות נדל"ן מאז הקמתם, ובאופן טבעי, החדשות העדכניות ביותר על הענף עולות באופן קבוע במדורי הנדל"ן של אתרי האינטרנט של אותם עיתונים.

בין האתרים הכוללים מדורי חדשות בתחום הנדל"ן: כלכליסט, The Marker, ביזפורטל, המדור הכלכלי של ynet וגם מדור חדשות הנדל"ן של וואלה!.

למי שמתעניין בחדשות נדל"ן מחו"ל, אפשר לקרוא על העדכונים החדשים ביותר באתרים כלכליים כמו CNBC, פורבס, והוול סטריט ג'ורנל.

סיכום

לסיכום, ישנם הרבה מקורות להתעדכנות בחדשות נדל"ן עם ערך מוסף ומידע עדכני על שוק הנדל"I. החל ממדורי הנדל"ן של האתרים הכלכליים, דרך אתרים ייעודיים של עולם הנדל"ן, לוחות נדל"ן ואתרים המרכזים מידע על שכונות, ועד מקורות מידע ממשלתיים מהם ניתן להפיק תובנות על שוק הנדל"ן הנוכחי.

כל מה שנותר הוא לבחור את המקורות המועדפים והרלוונטיים ביותר עבורכם, להתעדכן באופן שוטף באמצעי הנוח לכם ביותר, ולהיות עם האצבע על הדופק.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search