חזרה
להורדת אפליקציה

התחדשות עירונית רחובות - המדריך השלם לשנת 2024

רחובות היא מהערים המובילות בהתחדשות עירונית ל-2021 ועקפה גם את ירושלים. פרויקט פינוי בינוי בקריית משה כבר יצא לדרך ומתוכננים מיזמים נוספים במתחם מילצ'ן, בשכונת אושיות ועוד

עודכן לאחרונה:

התחדשות עירונית בעיר רחובות הייתה מצוינת בשנת 2021 ונראה שתימשך כך גם בשנת 2022. מדוח הרשות להתחדשות עירונית 2021 עולה כי רחובות היא העיר המובילה בהתחדשות עירונית ל-2021, עם 12,665 דירות מתוכננות. בכך עקפה את ירושלים, שבה מתוכננות 12,065 דירות החל משנת 2022. במדריך זה נתמקד בעיקר בקריית משה ובשכונות אושיות ומילצ'ן שברחובות.

מינהלת התחדשות עירונית רחובות

נכון לכתיבת שורות אלו אין מינהלת התחדשות עירונית עצמאית לגמרי לכל השכונות ברחובות. יש מינהלת התחדשות עירונית בקריית משה הפועלת עם התושבים לקידום התחדשות עירונית בשכונה. את הפרויקט מלווה גם משרד השיכון.

התחדשות עירונית קריית משה רחובות

במסגרת הפרויקט קריית משה כולה תיבנה מחדש וצפויות להיבנות בה יותר  מ- 10,000 יח"ד במקום כ- 2,000 יחידות דיור כיום. הפרויקט הוא בשטח של  כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכולל 4,000 יחידות דיור במקום הדירות הקיימות ו-6,000 דירות נוספות. הדירות ייבנו במבני מגורים בני 20-7 קומות.  2,000  יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, 300 יחידות דיור יוקצו עבור דיור לסטודנטים, זאת לצד שטחי מסחר, תעסוקה וציבור. בינואר השנה פרסמה רמ"י מכרזים ל-2,000 יח"ד בשכונה.

סטטוס: יצא לדרך

יזמים: אאורה נבחרה על ידי הדיירים להקים 1,350 יח"ד בשכונה

פינוי בינוי אושיות רחובות

עיריית רחובות, בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מקדמת תהליך פינוי בינוי גם בשכונת אושיות ברחובות. על פי התוכנית יתווספו כ-2600 יח"ד לשכונה ל-1,885 היחידות הקיימות כיום, וכן שטחים למסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור  בין 9 ל-23 קומות.

התוכנית מתייחסת לשני מתחמים: ברחוב הרצל למבנים עם שימושים מעורבים בדומה לרחובות ראשיים במרכזי הערים, ולב השכונה: לפיתוח מתחמי מגורים עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ולשבילי אופניים. מטרת התוכנית לשמר את הצביון הייחודי של שכונות נג'ארה ומתחם רמת אהרון. 70% מהדיירים חתמו על הסכמים עם יזמים. שמות היזמים לא פורסמו.

סטטוס: מחכה לאישורים

פינוי בינוי מילצ'ן רחובות

במתחם מילצ'ן ברחובות יש כ-21 בניינים.  בסוף 2021 הוכנו עקרונות התכנון למתחם בעיריית רחובות בשיתוף אנשי המקצוע והתושבים. במאי בשנה זו אושר המתחם כמתחם פינוי בינוי במסלול רשויות. קבוצת הנדל"ן " צים בהרי ", בבעלות איש העסקים עדי צים, זכתה במכרז כחברה הבלעדית שתבנה את "מתחם מילצ'ן" החדש ברחובות במסגרת התחדשות עירונית .   המבנים הישנים במתחם ייהרסו לטובת מגדלים חדשים, שיכללו 1,540 יחידות דיור במקום 450 דירות שיכון ישנות הקיימות כיום, בתוספת עירוב שימושים שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור. העלות הכוללת של הפרויקט היא כ-3.5 מיליארד שקלים.  החברה החלה כבר בשיקום בניינים שהוגדרו מסוכנים.

סטטוס: מחכה לאישורים

יזם: צים בהרי

מיזמי התחדשות עירונית נוספים רחובות

לצד הפרויקט הגדול בקריית משה והמיזמים המתוכננים בשכונות אושיות ובמתחם מילצ'ן מתוכננת התחדשות עירונית במתחם האצ"ל ל-100 יח"ד הקיימות יום ברחובות האצ"ל והתאנה, מלווי הפרויקט:  360 (מבית גרין גרופ ומזור פירשט אדריכלים),האדריכל: אורי מזור - מזור פירשט אדריכלים;  התחדשות עירונית במתחם מרמורק ל-233 יח"ד ברחובות פנחס, קובנר, הרב דוד ישראל והעלייה.  גם כאן מלווי הפרויקט הם 360 והאדריכל אורי מזור; וכן המתחם בשעריים, שבו הוותמ"ל אישרה התחדשות עירונית במתחם רחוב מוגזח. בתוכנית מוצעים 5 מתחמי תכנון המציעים  530 יחידות דיור, 6,000 מ"ר מסחר ותעסוקה, וכ-5,000 מ"ר מבני ציבור בשבעה מבנים בני כ-20 קומות  בעירוב שימושים. כמו כן מציעה התוכנית שטחים ציבוריים פתוחים, פארק ובריכת ניקוז עונתית.

יזמי התחדשות עירונית ברחובות

לצד יזמים גדולים כמו אאורה וצים בהרי פועלים יזמים קטנים בתמ"א 38, בהם המובילים  הם שחקים יזמות נדל"ן, מציאות חדשה ייזום ובנייה וכן גן-עד, חברה לתמ"א 38.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search