מצלאוי מעדכנת: ניתן תוקף לתוכנית הפינוי-בינוי שלה ושל אפריקה במתחם "הכוזרי" בהרצליה

מדובר בפרויקט במזרח העיר, שבמסגרתו יוקמו 204 יחידות דיור חדשות, במקום 66 קיימות • בדו"ח התקופתי ל-2020 העריכה מצלאוי כי עלות הפרויקט היא 271 מיליון שקל, וכי העבודות יחלו במרץ 2022

שיתוף הכתבה
סמי מצלאוי, בעלי חברת מצלאוי (יח"צ)סמי מצלאוי, בעלי חברת מצלאוי (יח"צ)

ניתן תוקף לפרויקט הפינוי-בינוי של מצלאוי ואפריקה התחדשות עירונית במתחם "הכוזרי" במזרח הרצליה: כך הודיעה היום (א') חברת מצלאוי, בדיווח לרשות לניירות ערך. החברה ציינה כי "ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מרחב הרצליה-כפר שמריהו החליטה על מתן תוקף לתכנית הפינוי-בינוי, פרויקט "הכוזרי", אשר הופקדה על ידי החברה בחודש פברואר 2021".

המדובר הוא בתוכנית שבמסגרתה ייבנו 204 יחידות דיור חדשות בשישה בניינים, במקום 66 יחידות דיור הקיימות כיום בשלושה בניינים, בין הרחובות הכוזרי ומאז"ה בעיר. מבני המגורים יהיו בני חמש עד עשר קומות כל אחד

המדובר הוא בתוכנית שבמסגרתה ייבנו 204 יחידות דיור חדשות בשישה בניינים, במקום 66 יחידות דיור הקיימות כיום בשלושה בניינים, בין הרחובות הכוזרי ומאז"ה בעיר. מבני המגורים יהיו בני חמש עד עשר קומות כל אחד. התוכנית כוללת גם הקמת כיכר עירונית חדשה, שטח מסחרי בפינת המפגש בין שני הרחובות, חניון תת-קרקעי ומגרש ציבורי, שבו אף ניתן להוסיף זכויות בנייה.

בסך הכול משתרעת התוכנית על שטח של כשמונה דונמים. היא מציעה 1,435 מ"ר עבור שטחי ציבור, לצד 19,625 מ"ר עבור מגורים. תוספת יחידות הדיור במתחם, על דירות הזכאים (דיירי המתחם כיום) היא 138 בסך הכול.

החברה התקשרה עם אפריקה התחדשות עירונית ביולי 2017, לטובת קידום הפרויקט יחד במשותף – כך שכל צד מחזיק 50% בפרויקט. "ההסכם כולל הוראות שונות", נכתב על המיזם בדו"ח התקופתי ל-2020 של מצלאוי , "ובכלל זה מנגנון החזר הוצאות לחברה בגובה של עד 1.8 מיליון שקל, מימון העסקה המשותפת, הקמת ועדת היגוי משותפת של הצדדים וכיוצ"ב". 

החברה התקשרה עם אפריקה התחדשות עירונית ביולי 2017, לטובת קידום הפרויקט יחד במשותף – כך שכל צד מחזיק 50% בפרויקט. "ההסכם כולל הוראות שונות, ובכלל זה מנגנון החזר הוצאות לחברה בגובה של עד 1.8 מיליון שקל, מימון העסקה המשותפת, הקמת ועדת היגוי משותפת של הצדדים וכיוצ"ב"

התוכנית אושרה להפקדה בתנאים באמצע ינואר 2020, וכאמור הופקדה בפברואר האחרון. החברה מעריכה כי העלות הצפויה לפרויקט היא 271 מיליון שקל, וכי מועד התחלת העבודות הוא מרץ 2022. בהתאם לכך, מועד סיום העבודות הוא, על פי ההערכה, מרץ 2025. 

העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל יואב השמשוני ממשרד ד.ס בניין ערים. שמאי המקרקעין הוא שמאי אסף לוי ממשרד אסף לוי שמאות וייעוץ מקרקעין. יועץ הנוף הוא אדריכל הנוף עמרם שילינג ממשרד י.שילינג תכנון ויזום. יועץ התחבורה הוא מהנדס התנועה גור פוכס. את הדיירים מייצג משרד עורכי הדין רז-כהן פרשקר ושות'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליהסמי מצלאוימצלאויהוועדה המקומית לתכנון ובנייהאסף סימוןמתחם הכוזרי בהרצליהאפריקה התחדשות עירוניתפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...