הרצליה: הופקדה התוכנית למתחם הכוזרי של אפריקה ומצלאוי; יכלול 204 יח"ד ושטחי מסחר

הוועדה המקומית הודיעה על הפקדת התוכנית, שמשתרעת על שטח של שמונה דונמים במזרח העיר• התוכנית מציעה שישה מבני מגורים, שטח לכיכר וחניון תת-קרקעי

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט הכוזרי בהרצליה (אדריכל יואב השמשוני)הדמיית פרויקט הכוזרי בהרצליה (אדריכל יואב השמשוני)

הוועדה המקומית העצמאית המיוחדת לתכנון ולבנייה במרחב הרצליה-כפר שמריהו הפקידה היום (ה') את תוכנית המתאר המקומית הר/מק/2264, היא מתחם הפינוי-בינוי "הכוזרי" שאותו מקדמות יחד אפריקה התחדשות עירונית ומצלאוי חברה לבנין, המשמשות יזמיות ומגישות התוכנית. 

מדובר בתוכנית התחדשות עירונית החולשת על שטח של כשמונה דונמים, בין הרחובות הכוזרי ומאז"ה במזרח הרצליה, שבמסגרתה ייהרסו ויפונו שלושה מבני מגורים שבהם 66 יחידות דיור, וייבנו במקומם שישה מבני מגורים חדשים, שבהם יהיו 204 יחידות דיור בסך הכול. מבני המגורים יציעו בין חמש לעשר קומות כל אחד.

התוכנית מגדירה במתחם גם שטח ליצירת כיכר עירונית שמיועדת לפיתוח ציבורי, וכן שטח מסחרי בפינת הרחובות מאז"ה והכוזרי. עוד היא כוללת חניון תת-קרקעי, ומאפשרת מאפשרת הוספת זכויות בנייה למגרש הציבורי שנמצא בשטח המתחם.

הוראות התוכנית כוללות בין היתר שינוי וביטול ייעודי הקרקע התקפים, ובמקומם קביעת ייעודי קרקע מגורים ד', מגורים ומסחר, כיכר עירונית ודרך מוצעת; קביעת השימושים המותרים לכל ייעוד קרקע מוצע; קביעה כי החניון התת-קרקעי ייבנה מתחת לשטח הכיכר העירונית; הוספת זכויות בנייה והקמת מבני ציבור בתא שטח 201, והריסת מקלט בתא שטח זה; קביעת הוראות לבינוי, עיצוב ופיתוח שטח התוכנית בכל הייעודים; קביעת הנחיות סביבתיות; קביעת שלבי ביצוע למימוש התוכנית.

התוכנית קובעת עוד כי 40% מסך יחידות הדיור, קרי כ-82 יחידות דיור, יהיו בשטח כולל שלא יעלה על 75 מ"ר כולל ממ"ד. מבחינת שטחים למבני ציבור, מציעה התוכנית 1,453 מ"ר. כאמור, אפריקה התחדשות עירונית וחברת מצלאוי הן היזמיות והמגישות של התוכנית. הן מתוכננות לבצע את הפרויקט יחד, כשותפות שוות (50-50).

העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל יואב השמשוני ממשרד ד.ס בניין ערים. שמאי המקרקעין הוא שמאי אסף לוי ממשרד אסף לוי שמאות וייעוץ מקרקעין. יועץ הנוף הוא אדריכל הנוף עמרם שילינג ממשרד י.שילינג תכנון ויזום. יועץ התחבורה הוא מהנדס התנועה גור פוכס. את הדיירים מייצג משרד עורכי הדין רז-כהן פרשקר ושות'.

לעיון במסמכי התוכנית המלאים לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמצלאוימשרד עו"ד רז-כהן, פרשקר ושות'הוועדה המקומית לתכנון ובנייהאפריקה ישראלמתחם הכוזרי בהרצליהאדריכל יואב השמשונימשרד ד.ס בניין עריםשמאי אסף לוימשרד אסף לוי שמאות וייעוץ מקרקעיןאדריכל הנוף עמרם שילינגמשרד י.שילינג תכנון ויזוםמהנדס התנועה גור פוכספינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...