חדשות הנדל"ן: כלל ביטוח הופכת לבעלת עניין בצמח המרמן; התקדמות בשני פרויקטים של אחים דוניץ

חברת הביטוח תרכוש מניות של חברת הבנייה תמורת כ-50 מיליון שקל, ותחזיק ב-9.6% ממנה • דוניץ מדווחת על התקדמות בפרויקטים שלה בגבעת שמואל וברמת השרון • סלע בינוי מתחילה באכלוס פרויקט Sela B

שיתוף הכתבה
חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן (כפיר סיון)חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן (כפיר סיון)

• חברת כלל ביטוח תהפוך לבעלת עניין בחברת צמח המרמן . צמח המרמן אישרה ביצוע הקצאה פרטית של כ-1.92 מיליון מניות לחברת כלל ביטוח. ההקצאה תבוצע לפי מחיר של 26.0 שקל למניה, ובתמורה כוללת של כ-50 מיליון שקל. בעקבות ההקצאה תהפוך כלל ביטוח לבעלת עניין בחברה ותחזיק בכ-9.6% מהון המניות של החברה.

• חברת ישראל-קנדה הודיעה השבוע כי קיבלה הודעה רשמית על זכייתה במכרז "בית הנערה" של עיריית תל אביב בהוד השרון. המכרז מיועד להקמת 450 יחידות דיור, אך החברה הודיעה שבכוונתה לפעול להגדלת מספר היח"ד שניתן להקים במקום, ל-500. עוד מציינת החברה כי "נכון למועד זה, התב''ע המקודמת בקרקע טרם אושרה".

• חברת אחים דוניץ מעדכנת כי התקיימו כל התנאים המתלים בהסכם הקשור בפרויקט "דוניץ בגבעת שמואל". החברה התקשרה במסגרת ההסכם עם בעלי הזכויות בקרקע בשטח כ-2,079 מ"ר בעיר, במטרה להקים במקום 87 יחידות דיור בבניין מגורים בן 22 קומות, כעסקת קומבינציה מול הבעלים. כעת התקיימו כל התנאים המתלים והפרויקט יכול להתקדם לשלב הבא.

• עוד עדכנה חברת אחים דוניץ כי השלימה את שלב חתימות הדיירים ב"מתחם הצעירים" ברמת השרון, זאת לאחר חתימת כל הדיירים במתחם על הסכם הפינוי-בינוי. כזכור, באפריל 2019 רכשה החברה את הפרויקט מחברת גינדי – פרויקט לפינוי של 108 יח"ד וארבע חנויות, ולהקמת 435 יחידות דיור במקומן.

• חברת אלקטרה נדל"ן הודיעה השבוע על שני מהלכים שביצעו קרנות ההשקעה שלה בארה"ב: הקרן השלישית רכשה מקבץ דיור ביוסטון, טקסס, שבו 240 יחידות דיור, תמורת 35.4 מיליון דולר; הקרן השנייה של החברה, המחזיקה בכ-30% מהזכויות במקבץ דיור בשארלוט שבצפון קרוליינה, שבו 460 יח"ד, חתמה על עסקה למכירת זכויותיה בנכס תמורת כ-83.3 מיליון דולר.

שיכון ובינוי ממשיכה לרכז מאמצים בעולם האנרגיה המתחדשת: החברה הודיעה השבוע כי חברה בת זרה שלה התקשרה בהסכם בלעדיות לניהול מו"מ, בדיקת נאותות ובחינת השקעה לרכישת 100% מהזכויות בארבע תחנות כוח סולאריות, בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, בהספק כולל של יותר מ-300 מגה-ואט, המתוכננות לקום במדינת ג'ורג'יה בארה"ב. הפרויקטים נמצאים בשלב טרום הקמה, והקמתם צפויה להתחיל בשנת 2022. השלמת הקמתם ותפעולם המסחרי צפויים בתחילת שנת 2023. היקף עלויות ההקמה הצפויות בפרויקטים הינו כ-300 מיליון דולר. הודעה זו באה על רקע מינויו של מנכ"ל חדש לשיכון ובינוי אנרגיה, אלון רווה, ועל רקע הודעתה כי תרכוש חוות סוללות ליתיום-איון בעלת קיבולת של 400MWh בארה"ב, לצד קרן קפיטל-דיינמיקס.

• חברת סלע בינוי הודיעה השבוע על קבלת טופס 4 והנעת תהליך האכלוס בפרויקט Sela B שלה בשכונת אפקה בקריית ביאליק, וכן על מכירת כלל הדירות בפרויקט – במה שהופך אותה, כנראה, לחברה הראשונה שרשומת את נקודת הציון הזו בשכונה החדשה. החברה מגדירה את הפרויקט "פרויקט הדגל" שלה, שבמסגרתו הוקמו שני מגדלים בני 22 ו־24 קומות בלב השכונה. בסמוך לפרויקט נבנה בימים אלו פארק אשר ישתרע על שטח של 12.5 דונם. במקביל הודיעה החברה כי זכתה במכרז נוסף בשכונה, שבו היא צפויה לבנות - לראשונה זה שש שנים - לשוק החופשי, ולא במסגרת מחיר למשתכן או תמורה מופחתת כלשהי. הפרויקט ייבנה על גבי שמונה מגרשים בשטח של כ-72 דונם. במסגרת המכרז עתידות להבנות כ-1,214 יחידות דיור, וכולן ישווקו לשוק החופשי. 

קרדיט: שאטרסטוקקרדיט: שאטרסטוק

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה אישרה השבוע כי בכל בנייה חדשה בעיר, של משרדים ובתי מגורים, יוצבו בחניונים עמדות להטענת רכבים חשמליים. ההחלטה התקבלה "במסגרת תוכנית היערכות לשינויי האקלים ולקידום תחום הקיימות" שעיריית הרצליה מפעילה. מדובר בהצעת חברת מועצת העיר, דנה אורן ינאי. ראש העיר משה פדלון, בירך על ההצעה ואמר: "העיר הרצליה חרתה על דגלה את נושאי הקיימות ואיכות הסביבה, ופועלת בעקביות למען קידומם. אנו נמשיך לפעול כל העת למען שמירה על הסביבה, ולמען עתיד בטוח ובריא לדורות הבאים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימשה פדלוןעיריית הרצליהאחים דוניץסלע בינויצמח המרמןאלקטרהשכונת אפקההוועדה המקומית לתכנון ובנייהאלון רווהכלל ביטוחעיריית תל אביב-יפוחיים פייגליןמתחם בית הנערה בהוד השרוןדוניץ בגבעת שמואלמתחם הצעירים ברמת השרוןגינדידנה אורן ינאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...