דוניץ רוכשת מגינדי שני פרויקטי פינוי-בינוי ב-63 מיליון שקל

גינדי השקעות מממשת את הפרויקטים בגבעתיים וברמת השרון שבהם מתוכננות לבנות כ-1,000 דירות, כבר הושגה הסכמת הדיירים והתקבל אישור לתב"ע 

שיתוף הכתבה
מנכ״ל ודירקטור דוניץ: ניסים אחיעזראמנכ״ל ודירקטור דוניץ: ניסים אחיעזרא

חברת אחים דוניץ רוכשת מגינדי השקעות שני פרויקטי פינוי-בינוי מאושרים בגבעתיים וברמת השרון תמורת סכום של עד 63 מיליון שקל. גינדי מממשת את הפרויקטים לאחר שכבר השיגה הסכמות מהדיירים ושקיבלה אישור לתב"ע בפרויקטים.

אחים דוניץ דיווחה היום לבורסה בתל אביב כי היא מנהלת משא ומתן עם גינדי השקעות לרכישת חברת הפרויקט שמחזיקה בפרויקט בגבעתיים וב-75% מהפרויקט ברמת השרון. בשני הפרויקטים מתוכננות להיבנות כ-1,000 דירות חדשות. החברה הנרכשת היא גם בעלת 25% בזכויות החכירה והתפעול של חניון בתל אביב עד לשנת 2034.

בפרויקט הראשון ברחוב ההסתדרות גבעתיים ייהרסו 5 בניינים ישנים עם 168 דירות, וייבנו במקומם 4 בניינים חדשים בני 25 קומות וכ-500 דירות חדשות. בפרויקט השני ברחוב השח"ל בשכונת מורשה ברמת השרון ייהרסו 108 דירות ישנות בבנייני שיכון וייבנו במקומם 7 בניינים בני 21 ו-10 קומות ו-435 דירות בסך הכל. בשני הפרויקטים כבר הושגו חתימות הדיירים כאמור לאחר שנים של הליכים.

דוניץ מסייגת בדיווח לבורסה וכותבת כי הקמת הפרויקטים כפופה, בין היתר, לכך שייחתמו חוזים פרטניים עם כל אחד מהדיירים, וכי אין כל ודאות שהמו"מ יושלם לכדי עסקה מחייבת.

המימוש הגדול של גינדי מגיע יום אחרי שפורסם השווי המעודכן של קניון TLV ברחוב החשמונאים בתל אביב שבו מחזיקה גינדי השקעות במשותף עם חברת רבוע כחול נדל"ן וחברה בבעלות משה ויגאל גינדי. שווי הקניון המשיך להידרדר גם בשנת 2018 ל-1.65 מיליארד שקל, נמוך ב-6% לעומת השווי בספרים בסוף 2017, שעמד על 1.76 מיליארד שקל. שיעור התפוסה בו עמד על 84% ודמי השכירות הממוצעים למ"ר עמדו על 215 שקל לחודש בלבד, לעומת 313 שקל למ"ר ב-2017.

הקניון הצליח להניב בשנה האחרונה רווח מהכנסות (NOI) בסך של 59 מיליון שקל, לעומת 34.7 מיליון שקל ב-2017 (שינוי שנובע בין השאר מהעברת הכנסות חשבונאית אל השנה האחרונה). בהסכם המימון לקניון נקבעו התניות להצגת NOI מינימלי של 75 מיליון שקל, ובעקבות אי עמידה בהן שונה הסכם ההלוואה ל-NOI מינימלי של 70 מיליון שקל עד סוף 2019, כ-75 מיליון שקל שנה לאחר מכן, ובסוף 2021 ה-NOI צריך לעמוד על 80 מיליון שקל לפחות.

מחברת גינדי השקעות נמסר: "גינדי השקעות היא חברה יזמית בשוק הנדל"ן הישראלי. החברה יזמה פרויקטים מהגדולים במדינה במשך 20 השנים האחרונות. ככל חברה יזמית החברה בוחנת הזדמנויות עסקיות שמגיעות אליה מפעם לפעם. גינדי תמשיך ותיזום פרויקטים משמעותיים ולהוביל את שוק הנדל"ן הישראלי. החברה עמדה מאז ומעולם בכל התחייבויותיה. הניסיון לקשר בין עסקה כזו או אחרת לבין איתנותה הפיננסית של החברה תלוש מהמציאות ושקרי".

מחברת אחים דוניץ לא נמסרה תגובה. החברה הציבורית מנוהלת על ידי המנכ"ל נסים אחיעזרא, והיא פועלת כבר כ-50 שנה. החברה היא מהחלוצות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל ובונה בימים אלה פרויקט בקונספט של בינוי פינוי בינוי בקריית האמנים בראשון לציון הכולל פינוי של 276 דירות ובניית 1,400 דירות ב-14 מגדלים בני 25-35 קומות. חמישה מגדלים כבר אוכלסו. לחברה יש גם שני פרויקטים נוספים של התחדשות עירונית בשלבי תכנון - בשכונת יד אליהו בתל אביב וברחוב המרי בגבעתיים. יש לה גם פרויקטים ביזמות בהיקף של למעלה מ-1,000 דירות בפתח תקווה, בגני תקווה, ברחובות, ובאשדוד.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אחים דוניץניסים אחיעזראגינדי החזקותרבוע כחול נדל"ןתב"עפינוי בינוי משה גינדייגאל גינדי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...