הופקדה תוכנית התחדשות לבניית 800 דירות במרכז רמת השרון

התוכנית ששטחה הכולל עומד על כ־22 דונם ממוקמת בצומת הרחובות סוקולוב, ויצמן וביאליק; התוכנית גם כ־23 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומלונאות בנוסף לשטחי מסחר ושטחים ציבוריים

שיתוף הכתבה
הדמית התוכנית (קרדיט: אסף לרמן אדריכלים)הדמית התוכנית (קרדיט: אסף לרמן אדריכלים)

התוכנית להתחדשות הלב העירוני של רמת השרון הופקדה בוועדה המחוזית תל אביב. שטחה הכולל עומד על כ-22 דונם, והיא ממוקמת בצומת הרחובות סוקולוב, ויצמן וביאליק. התוכנית מאפשרת תוספת של למעלה מ-800 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 15-20 קומות, בתמהיל דיור אשר שם דגש על דירות קטנות.

מטרת התוכנית הינה להביא להתחדשות המרחב על ידי העצמת הבינוי ועירוב השימושים בו, ויצירת מרחב ציבורי איכותי, אשר יהווה חלק אינטגראלי מתחנת המטרו העתידית המתוכננת במקום ומגמות הפיתוח המתגבשות. התוכנית הינה ביוזמת הוועדה המקומית רמת השרון, ונערכה על ידי אסף לרמן אדריכלים. 

בנוסף ליחידות דיור, התוכנית כוללת כ-23,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומלונאות, 5,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 5,000 מ"ר שטחי ציבור. אופי מתחם "לב העיר" מאופיין כיום בבנייה נמוכה יחסית ובחוסר ניצול הקרקע, וקיימים בו כ-150 יחידות דיור.

התכנית שמה דגש על יצירת מרחב ציבורי איכותי לרווחת הציבור, תוך הגדרת שטחים ציבוריים פתוחים, מעברים להולכי רגל, ושטחים ציבוריים מבונים בתחום המבנים ובעירוב שימושים. עוד קובעת התכונית אפשרות לשילוב תחנות מטרו אינטגראליות בבינוי המוצע, תוך אפשרות לשילובן גם במבנה לשימור הקיים בתחום הכיכר המרכזית שבה, זאת על מנת לאפשר התחדשות עירונית תוך שמירה על ערכיה ההיסטוריים של העיר.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, ערן ניצן: "מדובר בתוכנית חשובה להתחדשות בלב העירוני של רמת השרון, התואמת את רוח תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70), המקודמת בימים אלה, וכן את מדיניות המחוז להעצמה לאורך צירי מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן). כיכר לב העיר ברמת השרון תהפוך בעתיד על פי תוכנית זו לכיכר ציבורית, עם תחנת מטרו עתידית וסביבה כאלף יחידות דיור שמרביתן דירות קטנות ודירות להשכרה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתרמת השרוןערן ניצןהלב העירוני רמת השרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...