נפתחה ההגרלה למענק לרכישת דירת יד שנייה עד 600 אלף שקל

1,000 הזוכים יקבלו מענק של 50,000 שקל, לצורך רכישת דירת יד שנייה בבנייה רוויה בלבד. ההגרלה תימשך עד 10 לאוקטובר וזכאי להירשם אליה כל מי שמחזיק באישור זכאות תקף כחסר דירה בתוכניות דירה בהנחה

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

ההרשמה להגרלת מענקים לרכישת דירות יד שנייה נפתחה הבוקר (א') ותימשך עד יום שלישי, 10 לאוקטובר. להגרלה זכאי להירשם כל מי שמחזיק באישור זכאות תקף כחסר דירה בתוכניות דירה בהנחה. תוצאות ההגרלה צפויות להתפרסם במהלך חודש אוקטובר, כשבשנה הבאה יחולקו 1,000 מענקים נוספים בהגרלה חדשה.

1,000 הזוכים יקבלו מענק בסכום של 50,000 שקל, לצורך רכישת דירה מיד שנייה בבנייה רוויה בלבד, שמחירה אינו נמוך מ-300,000 שקל ואינו עולה על 600,000 שקל. 

תנאים נוספים לקבלת המענק הם כי יש לפנות לבנק למשכנתאות בבקשה לקבלת המענק לפני תום 6 חודשים ממועד הזכייה עם חוזה הרכישה, לכן מי שיזדקק למשכנתה לרכישת הדירה, צריך לפנות מבעוד מועד לבנקים למשכנתאות לבירור זכאות. כמו כן אסור לרכוש דירה מבני משפחה, ויש לוודא שהיא עברה בדיקת שמאות על פי הנחיות הבנק.

בפועל, המענק הוא הלוואה שלא תעמוד לפירעון, כל עוד הזוכה ממשיך להחזיק בבעלות על הדירה במהלך 5 שנים ממועד החתימה על חוזה הרכישה. אם בכל זאת הדירה תימכר או תועבר לבעלות אחרת במהלך תקופה זו, ההלוואה תעמוד לפירעון מיידי בתוספת ריבית של 2.0% והצמדה למדד מיום קבלת המענק. מותר יהיה להשכיר את הדירה בזמן הזה.

"לזוכים - תבוטל ההרשמה לכל ההגרלות האחרות" 

ניתן להגיש בקשה להנפקת אישור זכאות עד יום חמישי ה-14 לספטמבר, ולאחר מכן תיסגר האפשרות להנפקת או חידוש אישורי זכאות לכולם, עד לסגירת ההרשמה. הוצאת אישור הזכאות להגרלת המענקים זהה לאופן הנפקת אישור הזכאות לתוכניות דירה בהנחה, כשהליך הנפקת הזכאות אורך עד 10 ימי עסקים, והאישור תקף לשנה אחת בלבד. את אישורי הזכאות ניתן להנפיק באופן מקוון דרך אחת מחברות ההרשמה לסיוע בדיור.

זוכה זכאי לרכוש דירה אחת בלבד בתוכניות דירה בהנחה, מכל הסוגים. לכן, במידה וזכאי יזכה בהגרלה - תבוטל הרשמתו לכל ההגרלות האחרות שנרשם אליהן במסגרת תוכניות דירה בהנחה - ולא יאושר לו להירשם להגרלות נוספות אלא אם יבטל את זכייתו בהגרלה זו. בנוסף, יוסר רישום הזוכה מרשימות המתנה בהגרלות קודמות שבהן השתתף, גם אם בסופו של דבר לא מימש את זכייתו בתוכנית.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר היום כי "ההגרלה שנפתחה היום להרשמה, הינה צעד נוסף במימוש התוכנית האסטרטגית של המשרד להציע מגוון פתרונות לדיור בר השגה לכלל אזרחי ישראל, המענק יסייע ל-1,000 משפחות שיזכו לבנות את עתיד משפחתם ובקורת גג יציבה, נמשיך לפעול ולהציג צעדים נוספים כחלק מהמחויבות העמוקה שיש למדינה לסייע לאזרחי ישראל לקורת גג יציבה, ראויה ואיכותית ברחבי הארץ".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, אמר כי "מדובר בתוכנית משלימה לתוכניות דירה בהנחה ויתר תוכניות הסיוע של המשרד במטרה לתת מענה לכלל הזוגות הצעירים ומחוסרי הדירה בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות יד שנייהמשרד השיכוןהגרלהדירה בהנחהיצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...