לראשונה, תוכנית פינוי בינוי באשקלון אושרה למתן תוקף

בתוכנית: 1,030 יח"ד על פני כ־20 בניינים, בתוספת מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה • התוכנית קודמה על ידי הרשות המקומית והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית • הדיירים צפויים לצאת בקרוב למכרז יזמים לבחירת יזם לפרויקט הענק

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם אהוד-התחייה באשקלון (HQ אדריכלים)הדמיית מתחם אהוד-התחייה באשקלון (HQ אדריכלים)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל),בראשות יו"ר הוותמ"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי עו"ד שלומי הייזלר, אישרה היום למתן תוקף את תוכנית ההתחדשות עירונית במתחם אהוד התחייה שבדרום מזרח העיר אשקלון. זאת תוכנית הפינוי בינוי הראשונה בעיר אשקלון שמאושרת למתן תוקף, ותוכנית ההתחדשות העירונית המפורטת הראשונה של הוותמ"ל בעיר, כשישה חודשים בלבד מיום הגשתה למוסד התכנון וכחודשיים וחצי לאחר שהתוכנית הופקדה בוותמ"ל.

התוכנית, שקודמה על ידי עיריית אשקלון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מתפרסת על שטח כולל של כ-80 דונם, וממוקמת מערבית לבית הספר הרמב"ם, צפונית לשדרות בן גוריון, מזרחית לאזור התעשייה, ודרומית לרחוב השופטים. כעת, לאחר אישור התכנית, נציגות התושבים יחד עם יתר בעלי הדירות ובליווי המינהלת להתחדשות עירונית ומנהל הפרויקט מטעם חברת "א.ר.צ ניהול פרויקטים", יקדמו מכרז יזמים, שבסופו ייבחר היזם שיוציא את הפרויקט לפועל ויקדם את היתרי הבנייה מכוח התכנית המאושרת.

התוכנית כוללת הקמת 1,030 יחידות דיור שייבנו בכ-20 מבנים בבנייה מגוונת של 30-6 קומות. מכלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-200 יוקצו עבור דירות קטנות. כיום קיימים במתחם תחנת דלק וכ-14 מבנים בני 4-2 קומות הכוללים 114 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. נוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ־7,400 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-3,100 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה שישולבו במבני המגורים ובמבנים נפרדים. כמו כן, התוכנית מקצה 20 דונם לטובת שטחים ירוקים פתוחים. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת חיבורים בין הרחובות הקיימים במתחם, כולל מעבר לתחבורה ציבורית ושבילי אופניים. התוכנית נערכה על ידי ע"י HQ אדריכלים, משרד ארז אלה.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, שלומי הייזלר: "מדובר באישור התוכנית הראשונה בותמ"ל להתחדשות עירונית באשקלון מיני רבות. התכנית ממוקמת במיקום מרכזי ובסמיכות לציר תחבורה ציבורית וקודמה ביעילות תוך הבטחת תכנון איכותי ועירוני שיחדש את העיר ויאפשר איכות חיים גבוה לדיירים. מימוש התכנית וחידוש פני השכונה יהווה מנוף להתחדשות נוספת בסביבה".

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: "זהו יום היסטורי לתושבי העיר אשקלון. עשינו היום, בערב חג הפסח, צעד נוסף ומשמעותי בתחום ההתחדשות העירונית בעיר. אני שמח להציג בפני תושבי אשקלון את התכנית לפינוי-בינוי הראשונה שקיבלה אישור ועוד ממוסד התכנון המוביל היום בישראל. התוכנית עתידה לשנות בצורה משמעותית את מראה השכונה ולשפר את התשתיות העירוניות הקיימות בה.

אני גם מברך על המענה המיגוני שהתוכנית תספק לתושבי העיר אשר תכלול גם מוקדי מסחר ופנאי חדשים ושטחים ירוקים בהיקפים לא מבוטלים לבילוי משפחתי. אני קורא ליזמים המעוניינים לבצע את הפרויקט ולבנות את שכונת פינו-הבינוי הראשונה באשקלון להגיש מועמדותם למכרז היזמים שיתקיים בחודשים הקרובים".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "אישור התכנית היום הוא הגשמה של תכנון ועבודה משותפת להביא את ההתחדשות העירונית מחוץ למרכז הארץ ולכל עיר ועיר. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית משקיעה תקציב ומייצרת תכניות מותאמות על מנת לחדש, לחזק ולהעלות את איכות החיים בכל האזורים האורבניים בהם זה נדרש. אני מברך על אישור התכנית באשקלון, המהווה ניצן ראשון בפריחת ההתחדשות הצפויה לעיר". 

ראש מינהלת התחדשות עירונית אשקלון, עו"ד גדעון קינג: "אישרנו היום את התכנית הראשונה לפינוי-בינוי באשקלון ופנינו כבר לתכניות הבאות העתידות לקבל אישורים בשנה זו. בערב חג הפסח שמסמן התחדשות, ניצבת העיר אשקלון בפתחה של תנופת התחדשות עירונית מהגדולות בארץ ועיריית אשקלון והעומד בראשה מכתיבים מדיניות סדורה על-מנת שזו תקודם. במינהלת ההתחדשות העירונית עושים כל מאמץ לקדם ולהוציא אל הפועל מדיניות זו".

להוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאלעזר במברגרתומר גלאםאשקלוןשלומי הייזלרפינוי בינוי גדעון קינג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...