725 דירות מול הים: בית וגג והכשרת היישוב ישתפו פעולה בפרויקט התחדשות בבת גלים

שתי החברות דיווחו לבורסה כי יבצעו במשותף פרויקט רחב היקף בשכונה הצמודה לחוף בחיפה. הפרויקט שמשתרע על 12.5 דונם, יכלול הריסת 175 יח"ד ב-17 מבנים ישנים, 1,200 מ"ר של מסחר, ושטחים ירוקים. חלוקת הרווחים תהיה ביחס של 50-50 והיתר הבנייה צפוי להתקבל בסוף 2025

שיתוף הכתבה
רונן עקביה ואלכס מריאש על רקע הדמיית הפרויקט (נימקו, studio84, אור פישביין אדריכלים)רונן עקביה ואלכס מריאש על רקע הדמיית הפרויקט (נימקו, studio84, אור פישביין אדריכלים)

חברת בית וגג יזמות ונדל"ן חתמה על הסכם עם הכשרת הישוב התחדשות עירונית בישראל בע"מ, לביצוע משותף של פרויקט פינוי בינוי רחב היקף בשכונת בת גלים בחיפה, כך דיווחו החברות היום (ד') לבורסה.

הכשרת הישוב התחדשות עירונית תמחה לבית וגג 49% מהזכויות והחובות בפרויקט. לצד זאת סוכם בין הצדדים כי החלוקה של ההכנסות והרווחים ביניהם תהיה ביחס של 50-50. היקף המכירות הצפוי בפרויקט לכל החברות עומד על כ-1.3 מיליארד ש"ח. להערכת החברה הרווח הגולמי החזוי הינו כ-290 מיליון ש"ח.  

הפרויקט משתרע על פני 12.5 דונם, וכולל פינוי והריסה של 175 יח"ד קיימות ב-17 מבנים ישנים ברחובות שרל לוץ והעלייה השנייה בצמידות לתחנת הרכבת בת גלים, כאשר כ-84% מבעלי הדירות כבר חתמו על הסכם התקשרות עם יזמי הפרויקט. לאחר ההריסה ייבנה מתחם מגורים חדש אשר יכלול 725 דירות חדשות, 550 מתוכן מיועדות לשיווק, שיבנו ב-3 מגדלים בני 31-35 קומות ובניינים נוספים בבנייה מרקמית. 

ההערכה: היתר בנייה לקראת סוף 2025

בנוסף, הפרויקט כולל 1,200 מ"ר שטחי מסחר, מבנה ציבור למעונות יום ושטחים ירוקים לרווחת הציבור. המתחם נמצא בשכונת בת גלים הצמודה לחופי הים, בסמיכות לביה"ח רמב"ם ותחנת הרכבת חיפה בת גלים.

במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע כי בית וגג תעמיד לטובת הפרויקט הון עצמי עודף בגין חלקה של הכשרת הישוב התחדשות עירונית בסך של 45 מיליון ש"ח. במסגרת הפרויקט כבר אושרה התב"ע למימושו ולהערכת החברה היתר הבניה צפוי להתקבל לקראת סוף שנת 2025. את הכשרת הישוב ייצגו בעסקה עורכי הדין הדר טל ועמית ינון ממשרד ש.פרידמן אברמזון. 

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן אמר כי חיפה היא אחד היעדים האסטרטגים של החברה. "השותפות של בית וגג עם הכשרת היישוב מהווה שילוב כוחות של שתי חברות התחדשות עירונית מהגדולות ומהמובילות בישראל. לפרויקט בבת גלים יש פוטנציאל אדיר, לאור מיקומו בשכונה מתחדשת ומבוקשת, והיקף הפרויקט מאפשר לנו לתכנן מתחם מגורים שלם מאפס ולהבטיח כי בעלי הדירות והרוכשים החדשים יקבלו את חוויית המגורים הטובה, הבטוחה והמתקדמת ביותר". 

אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת היישוב התחדשות עירונית : "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם בית וגג ומאמינים כי שילוב הכוחות של שתי החברות, הידע הנרחב בתחום והניסיון רב השנים, יובילו להקמת פרויקט דיור ומסחר איכותי ומתקדם בשכונת בת גלים. פרויקט זה מהווה נדבך רב ערך בצמיחה המשמעותית של פעילות החברה, שתמשיך להתעצם בשנים הקרובות ולהוביל את תחום ההתחדשות העירונית, בשנתיים הקרובות אנו צופים התחלות בנייה משמעותיות בחולון, תל אביב, רמלה, קרית ים, חיפה ויבנה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית וגגרונן עקביהאלכס מריאשפינוי בינוי חיפההכשרת הישוב התחדשות עירוניתבת גלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...