אחרי השפל של פברואר: 19 מכרזי רמ"י נסגרו במרץ, עבור 68 מגרשים

גם המספר הזה עדיין נמוך למדי – במרץ שעבר, בשיאו סגר הקורונה הראשון, פורסמו 16 מכרזים עבור 34 מגרשים • מרבית המכרזים שנסגרו – בייעוד בנייה צמודת קרקע

שיתוף הכתבה
עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל (שלומי אמסלם, לע"מ)עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל (שלומי אמסלם, לע"מ)

עלייה משמעותית במספר מכרזי רשות מקרקעי ישראל שנסגרו לאורך מרץ, לעומת השפל של פברואר, אך עדיין מדובר בכמות שאינה גבוהה במיוחד: 19 מכרזים נסגרו לאורך החודש החולף, והם כוללים 68 מגרשים בסך הכול. לשם השוואה, בינואר נסגרו 17 מכרזים עבור 125 מגרשים, ובדצמבר 2020 נסגרו 50 מכרזים עבור 182 מגרשים.

ובכל זאת, כאמור, מדובר בעלייה יחסית לפברואר החלש, שבמהלכו נסגרו רק תשעה מכרזים עבור 11 מגרשים. מרבית המכרזים שנסגרו הם בייעוד בנייה נמוכה/צמודת קרקע/בנה ביתך, מרביתם ביישובים הוד השרון ובת חפר: ביישובים אלו נסגרו ארבעה מכרזים עבור 41 מגרשים – 60% מכלל המגרשים שנסגרו לאורך חודש מרץ.

נציין גם את המכרז במסלול דיור במחיר מופחת שנסגר בבאר יעקב – מכרז שהוא ציון דרך חשוב עבור רמ"י, ועבור המאמצים להגדיל את היצע הדירות במרכז הארץ, זאת מאחר שמדובר במכרז הראשון שנסגר במתחם בסיס צריפין המפונה. נציין בהקשר זה כי רמ"י גם פרסמה החודש מכרז חדש במסלול דיור מופחת, בנהריה, עבור 350 יחידות דיור חדשות – מהן 175 במסלול דיור מופחת.

מכרזים בייעוד מסחר, משרדים ותעשייה "כיכבו" גם הם בין המכרזים שנסגרו החודש. מעל כולם נציין את שני המגרשים (מתוך שלושה) ששווקו בהצלחה במתחם O PARK באור יהודה, תמורת סכום כולל של 52 מיליון שקל; עוד נציין את המגרש בייעוד מסחר ומשרדים שבו זכתה חברת גשם החזקות, בקריית מוצקין, תמורת כ-41.2 מיליון שקל. בעכו שווק בהצלחה מגרש בייעוד מסחר ומשרדים בשכונת "הכרם" החדשה בעיר, תמורת 22.3 מיליון שקל.

שני מכרזים מעניינים בייעודים אלו שווקו במגזר הערבי: שבעה מגרשים בייעוד תעשייה שווקו בהצלחה בביר אל מכסור שבגליל, תמורת 8.5 מיליון שקל; ושני מגרשים בייעוד מסחר ומשרדים שווקו בהצלחה ביישוב תל שבע שליד באר שבע, בסכום כולל של קצת יותר ממיליון שקל.

בין 68 המכרזים שנסגרו לאורך החודש, שלושה נסגרו ללא זוכים – שניים משום שלא הוגשו אליהם הצעות ואחד משום שההצעות שהוגשו היו לא תקינות. בהקשר זה יש לציין את כישלונו של מכרז לבית דיור מוגן בבית שמש: אומנם לא מדובר בכישלון של אותו מכרז שנכשל כמה פעמים בעבר, אך זוהי הפעם התשיעית מתוך 13 שבה מפורסם מכרז מסוג זה בבית שמש ונסגר ללא הצעות.

מכרז ראוי לציון נוסף הוא המכרז לחכירת שטח בייעוד תחנת דלק במועצה האזורית הערבה התיכונה – במתחם פונדק ה-101 הידוע. מדובר בשטח של 3,095 מ"ר, אשר הוחכר לחברת מאיור בנייה פיתוח והשקעות תמורת סכום של 4,180,180 שקל. מעניין לגלות כי לא מעט הצעות יחסית – עשר בסך הכול – הוגשו למכרז זה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשכונת כורדנידיור מוגןדיור במחיר מופחתמתחם O PARKינקי קוינטגשם החזקותשכונת הכרם בעכוהמועצה האזורית ערבה תיכונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...