דצמבר: נסגרו 50 מכרזי רמ"י ל-182 מגרשים; 76% - בפריפריה

רק 12 מכרזים ל-21 מגרשים נסגרו במחוז מרכז לאורך החודש האחרון של 2020 • בבנייה רוויה נסגרו 29 מכרזים, ו-12 במסגרת תוכנית מחיר מופחת • מכרזי מלונאות לא שווקו כלל

שיתוף הכתבה
יעקב ליצמן. 12 מכרזי דיור מופחת ל-30 מגרשים בדצמבר (אתר הכנסת)יעקב ליצמן. 12 מכרזי דיור מופחת ל-30 מגרשים בדצמבר (אתר הכנסת)

50 מכרזים ל-182 מגרשים – זהו ההספק של רשות מקרקעי ישראל בחודש דצמבר 2020, החודש האחרון של השנה החולפת, מבחינת מכרזים שנסגרו (כולל כאלו ללא זוכים). לשם השוואה, בחודש הקודם, נובמבר 2020, נסגרו 88 מכרזים ל-240 מגרשים בסך הכול. מתוך כלל המגרשים שנסגרו בדצמבר, 35 נותרו ללא זוכים – אם בשל הצעות לא תקינות, היעדר הצעות או סיבות טכניות אחרות.

אחד הנתונים המעניינים נוגע לפילוח הגאוגרפי של המכרזים לאורך דצמבר: מתברר ש-76% מהם, 38 מתוך כלל 50 המכרזים שנסגרו בחודש שעבר, היו במחוזות הצפון והדרום. 12 מכרזים בלבד, ל-21 מגרשים, נסגרו במחוז המרכז. נתון מעניין נוסף הוא שמתוך הרשימה החודשית 34 מכרזים (ל-107 מגרשים) נסגרו בעשרת הימים האחרונים של החודש.

לאורך דצמבר נסגרו 29 מכרזים ל-90 מגרשים עבור בנייה רוויה – מתוכם 25 מגרשים נותרו ללא הצעות. בתוכנית מחיר מופחת נסגרו 12 מכרזים, עבור 30 מגרשים. במשרד הבינוי והשיכון מעדכנים כי אתמול (ש') נסגרו עוד שבעה מכרזים בשיטה זו

גם הפילוח לסוגי מכרזים מעניין למדי. כך, נסגרו לאורך דצמבר 29 מכרזים ל-90 מגרשים עבור בנייה רוויה – מתוכם 25 מגרשים נותרו ללא הצעות. בתוכנית מחיר מופחת נסגרו 12 מכרזים, עבור 30 מגרשים. במשרד הבינוי והשיכון מעדכנים כי אתמול (ש') נסגרו עוד שבעה מכרזים בשיטת "דיור במחיר מופחת" ו"תכנן ובנה - דיור מופחת", עם 4,237 יחידות דיור מתוכננות. המכרזים שווקו בראשון לציון, ברמת גן, בלוד, בנצרת, בבית שמש, בשדרות ובמעלה אדומים. מכרזים אלו "שייכים" כבר לספירה של השנה החדשה, כמובן.

המחיר הגבוה ביותר למ"ר במכרזים שנסגרו במסגרת התוכנית של השר יעקב ליצמן הוא 14,000 שקל, בתוכנית מתחם תל השומר ברמת גן (תמל/1023). המחיר הנמוך ביותר שבו נסגר מכרז מחיר מופחת הוא 6,078 שקל – בשכונת אפיקי נחל באופקים.

חודש דצמבר הסתיים עם ארבעה מכרזים בלבד בתחום המסחר והמשרדים – עבור שישה מגרשים. רק שלושה נסגרו עם זוכים, ובין המגרשים שנסגרו ללא הצעות אפשר למצוא שניים ברמת גן – גם הם במסגרת תמל/1023

ומה לגבי יתר הייעודים? אם כן, חודש דצמבר הסתיים עם ארבעה מכרזים בלבד שנסגרו בתחום המסחר והמשרדים – עבור שישה מגרשים. רק שלושה מתוך השישה האלו נסגרו עם זוכים, ובין המגרשים שהמכרזים להם נסגרו ללא הצעות אפשר למצוא שניים ברמת גן – גם הם במסגרת תמל/1023, במתחם תל השומר.

לאורך החודש האחרון נסגר מכרז אחד לדיור מוגן, בבית שמש, עם 230 יחידות דיור, אך גם הוא נותר ללא זוכים. בעבר כבר פרסמנו פעמיים על מכרזים לא מוצלחים לדיור מוגן בעיר – אחד בשכונה ד'1 והשני בשכונה ד'2. גם בתחום המלונאות לא נרשם ולו מכרז אחד ששווק ונסגר על ידי רמ"י.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלבנייה רוויהדיור במחיר מופחתיעקב ליצמןמלונאותדיור מוגן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...