ינואר ברמ"י: 17 מכרזים בלבד - עבור 125 מגרשים; ללא מכרזים כלל במחוז צפון

רוב המכרזים, עבור 110 מגרשים, נסגרו במחוז דרום • שלושה מכרזים ו-17 מגרשים שווקו במסלול מחיר מופחת • מתוך כלל המגרשים, רק שלושה נסגרו ללא זוכים – בבנייה רוויה

שיתוף הכתבה
מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט (שלומי אמסלם, לע"מ)מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט (שלומי אמסלם, לע"מ)

17 מכרזים עבור 125 מגרשים – זהו ההספק של רשות מקרקעי ישראל בחודש ינואר החולף. מדובר במספרים נמוכים יחסית לחודש הקודם לו, דצמבר 2020, אז נסגרו 50 מכרזים עבור 182 מגרשים. עם זאת, רק שלושה מתוך כלל המגרשים ששווקו בינואר נותרו ללא זוכים.

מבחינת הייעוד, בולטים המכרזים בייעוד תעשייה – אומנם היו רק שניים כאלו, אך עם 52 מגרשים, רובם המכריע עבור פארק התעשייה שקד באופקים, שבו שווקו בינואר 47 מגרשים, וכולם נסגרו בהצלחה, כפי שדיווחנו כאן לא מזמן. 41 מגרשים שווקו לאורך ינואר בייעוד 'בנה ביתך', 29 מגרשים (בעשרה מגרשים) שווקו בבנייה רוויה. 

מסלול מחיר מופחת סיפק שלושה מכרזים עבור 17 מגרשים, רובם בשכונת נאות שקמה בשדרות – מכרזים שעליהם דיווחנו גם כן כאן, ובגבעת המטוס בירושלים. סך כל יחידות הדיור שייבנו במסגרת המכרזים שנסגרו במסלול זה הוא 849

מסלול מחיר מופחת סיפק שלושה מכרזים עבור 17 מגרשים, רובם בשכונת נאות שקמה בשדרות – מכרזים שעליהם דיווחנו גם כן כאן, ובגבעת המטוס בירושלים. סך כל יחידות הדיור שייבנו במסגרת המכרזים שנסגרו במסלול זה הוא 849.

בפילוח של המכרזים לפי אזורים מתבררת תמונה מעניינת, בעיקר מבחינת מחוז צפון: על פי הנתונים, לא נסגרו כלל מכרזים במחוז הצפוני, זאת לעומת דצמבר 2020 אז הצפון והדרום היו חזק בתמונה. מחוז דרום, לעומת זאת, נותר חזק ולמעשה מוביל לבדו את הרשימה, עם רוב המכרזים והמגרשים ששווקו לאורך החודש: תשעה מכרזים עבור 110 מגרשים ששווקו במחוז זה. במחוז מרכז שווקו שמונה מכרזים עבור 15 מגרשים.

עוד שתי נקודות מעניינות לציון: מתוך 110 המגרשים ששווקו בדרום, 50 שווקו בשדרות ובאופקים במסגרת אותן סדרות מכרזים שציינו קודם לכן; במרכז, מתוך 15 המגרשים ששווקו לאורך החודש, שניים נותרו ללא זוכים – כלומר שניים מתוך שלושת המגרשים שנותרו "יתומים" נמצאים במרכז הארץ, בערים יהוד-מונוסון ורמלה.

ייעודים פופולאריים אחרים, במיוחד לאורך שנת 2019 ותחילת 2020, כמו מלונאות ודיור מוגן, כלל לא נכללו במכרזים שנסגרו לאורך חודש ינואר. ייעוד המלונאות לא הופיע גם במכרזי דצמבר שנסגרו, ואילו לדיור מוגן נסגר מכרז אחד בלבד

ולפני סיום נסב את תשומת ליבכם לכך שייעודים פופולאריים אחרים, במיוחד לאורך שנת 2019 ותחילת 2020, כמו מלונאות ודיור מוגן, כלל לא נכללו במכרזים שנסגרו לאורך חודש ינואר. ייעוד המלונאות לא הופיע גם במכרזי דצמבר שנסגרו, ואילו לדיור מוגן נסגר מכרז אחד בלבד – שנותר ללא זוכים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמלונאותבנייה רוויהדיור מוגןאזור התעשייה שקד באופקיםינקי קוינטמכרזיםדיור מופחתשכונת נאות שקמה בשדרותתעשייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...