הופקדה תוכנית אשטרום נכסים למגדל בן 50 קומות במתחם הבורסה בר"ג

הוועדה המחוזית ת"א החליטה להפקיד את התוכנית למגדל, שיכלול חזית מסחרית ולצורכי ציבור של כ-4,100 מ"ר. עוד כוללת התוכנית שני מבנים לשימור, אחד מהם שימש כביתו של רה"מ לשעבר משה שרת

שיתוף הכתבה
הדמיה של המגדל של אשטרום במתחם הבורסה (ישר אדריכלים) הדמיה של המגדל של אשטרום במתחם הבורסה (ישר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה להפקיד בחודש האחרון את התוכנית של אשטרום נכסים להקמת מגדל תעסוקה במתחם הבורסה ברמת גן. התוכנית הינה בשטח כולל של 3.5 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות היצירה, אבא הלל והחילזון. הפרויקט כולל הקמת מגדל בן 50 קומות למשרדים עם חזית מסחרית ולצורכי ציבור בהיקף של כ-4,100 מ"ר. 

כמו כן, התוכנית כוללת את שימורם של שני מבנים לשימור: בית קיהל, הממוקם בחזית המגדל החדש. המבנה הוקם בשנות ה-50, ושימש את משפחת קיהל כבית דפוס עד לשנת 1999. המבנה השני הוא המבנה הציבורי ששימש כביתו של ראש הממשלה השני, משה שרת. המבנה בן שתי קומות נמצא בשכונת תל בנימין ומיועד לשימור על פי תוכנית השימור הכוללת של רמת גן

מדובר בתוכנית המשלימה שדרה ליניארית של מגדלי משרדים הנפרסת לאורך דרך אבא הלל ורחוב היצירה עם מסחר מלווה רחוב, מדרכות רחבות, שבילי אופניים ופיתוח המרחב הציבורי הכולל נטיעות עצים, וזאת בהתאם לתוכנית המתאר לבורסה ליצירת רחובות עירוניים שוקקים עם מרחב ציבורי מפותח להולכי רגל ורוכבי אופניים ועם מסחר פעיל לאורך הרחוב . 

בפברואר 2022 הוועדה המחוזית תל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר למתחם הבורסה. התוכנית מאפשרת הקמת 1,750 יחידות דיור, 1,500 חדרי מלון, כולל 400 יחידות דיור לטובת דיור מוגן, 500 חדרי מעונות סטודנטים ועד 3 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-200 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר. 

במסגרת התוכנית נקבעו הנחיות לשיפור ושדרוג המרחב הציבורי, לרבות נטיעות של עצי צל ושינוי חתך הרחוב, בהעדפה  ליצירת שבילי אופניים וצירי הולכי רגל  אשר יקשרו את מתחם הבורסה לאזורים הסובבים אותו, וזאת לצד החובה בהקמת חזיתות מסחריות לאורך הרחובות במטרה להפוך את האזור למקום מזמין להולכי רגל וידידותי למשתמש, ומתוך מגמה לעודד את הפעילות המסחרית במתחם מעבר לשעות העבודה של המשרדים.

התוכנית הינה ביוזמת אשטרום נכסים בע"מ, ונערכה על ידי אדר' אבנר ישר ממשרד ישר אדריכלים


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרדיםאשטרוםרמת גןהוועדה המחוזית תל אביבהבורסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...