הוועדה המחוזית חיפה תדון בהפקדת תוכנית ל-420 דירות, תעסוקה ומסחר בעיר התחתית

המתחם, שמשתרע על שטח של 4.74 דונמים, מיועד כיום לתעסוקה בלבד, עם 26,660 מ"ר בנויים. במסגרת התוכנית החדשה יתאפשר לבנות במתחם גם 3,330 מ"ר לשטחי מסחר ו-300 מ"ר למבני ציבור

שיתוף הכתבה
חיפה (שאטרסטוק)חיפה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית חיפה תדון ביום שני הקרוב בהפקדת תוכנית מתחם עירוב שימושים חדש בחיפה, שיכלול מגורים, תעשייה, מסחר ומלונאות. התוכנית מתפרשת על 4.74 דונמים ברחוב הנמל 20-18 בעיר התחתית. כיום השטח כולו מיועד לתעסוקה בשטח 26,660 מ"ר. 

על פי התוכנית החדשה, שטח התעסוקה יקטן ל-5,450 מ"ר בלבד. בשטח הנותר יוקמו 420 יחידות דיור על שטח של 3.022 דונם, ויוקמו גם 3,330 מ"ר שטחי מסחר ו-300 מ"ר מבני ציבור. יזם התוכנית הוא פורט ויוהולדינגס ועורכת התוכנית היא האדריכלית פנינה רוזנברג. 

רחוב הנמל הושלם ב-2020, אז נסגר למעבר כלי רכב ונהפך למדרחוב הכולל מקומות בילוי ועסקים מקומיים. מדובר בחלק ממהלך שהחל כבר בכהונתו של ראש העיר דאז, יונה יהב, שרצה להפוך את אזור התחתית מאזור משרדים, שנזנח עם השנים, לאזור בילויים עירוני. כיום פועלים באזור כ-80 ברים.

תוכנית זו מצטרפת לתוכניות נוספות שהופקדו באחרונה בחיפה. כך למשל, הוועדה המחוזית הפקידה תוכנית התחדשות עירונית ל-1,900 יחידות דיור בשכונת קריית ים. בין היתר, יש כמה יזמיות מתעניינות באזור, כך בשבוע שעבר זכואלמוגים ו-W-group במכרז דיירים לבניית כ-600 יחידות דיור בעיר, ואזורים זכתה באותו רחוב במכרז דיירים להקמת 350 דירות. כמו כן, אאורהזכתה החודש במכרז דיירים לבניית 620 דירות בקריית אליעזר שבעיר.

עוד  החודש, תדהר הראל מניבים רכשה את מרכז קסטרא, שבכניסה הדרומית לעיר, ותקים לידו 320 יחידות דיור להשכרה בשני מגדלים לפי תב"ע מאושרת. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפההעיר התחתית חיפהפורט ויוהולדינגס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...