הוועדה המחוזית חיפה הפקידה תוכנית התחדשות בקריית ים הכוללת בניית 1,900 דירות

התוכנית, שמשתרעת על שטח של כ-136 דונם, כוללת הריסת 386 יחידות דיור, והקמת בנייני מגורים של 37-8 קומות, שיכללו בין היתר 570 דירות קטנות, ועוד 200 דירות שיוקצו לדיור מוגן, שכירות ארוכת טווח או מלונאות. כמו כן, ייבנו 10,000 מ"ר למסחר ומשרדים, ו-100 אלף מ"ר מבני ציבור

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בקריית ים (משרד אדריכלים אלונים גורביץ')הדמיה של התוכנית בקריית ים (משרד אדריכלים אלונים גורביץ')

הוועדה המחוזית חיפה, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית במתחם צה"ל שבקריית ים. התוכנית, שקודמה ביוזמת ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית קריית ים והמינהלת העירונית, היא על שטח כולל של כ-136 דונם, והיא ממוקמת במרכז העיר, בקרבת הצירים שדרות ירושלים, שבו עוברת המטרונית, ושדרות צה"ל, שמתוכנן להיות ציר מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן).

התוכנית כוללת הקמת 1,900 יחידות דיור במבני מגורים בני 37-8 קומות, והריסת 386 יחידות דיור קיימות במבני שיכון של שלוש-ארבע קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 570 יוקצו לדירות קטנות, ו-200 דירות נוספות יוקצו לדיור מוגן, שכירות ארוכת טווח או מלונאות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-10,000 מ"ר לשטחי מסחר ומשרדים, וכ-100 אלף מ"ר למבני ציבור.

התוכנית מתווה את שדרות צה"ל כרחוב ראשי עם בינוי של 30-8 קומות, שישלב חזיתות מסחריות ושטחי ציבור. כמו כן, לאורך רחוב יששכר מציעה התוכנית בינוי של 37 קומות, וכן הקמת מגדל בן 22 קומות בשדרות משה שרת, שישלב מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ודיור מוגן, שכירות ארוכת טווח או מלונאות. לאורך רחוב משה שרת תוקם שדרה קהילתית שתשלב שטחים פתוחים ומבני ציבור, ותחבר בין שדרות ירושלים לרחוב פנחס ספיר וחוף הים. התוכנית נערכה על ידי משרד אלונים גורביץ'.

גורי נדלר (רוני כנעני)גורי נדלר (רוני כנעני)

מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר, מסר כי, "הרשות מקדמת מספר גבוה של תוכניות להתחדשות עירונית עבור מגוון מתחמים, ובהתאמה לאופי ולצרכים הייחודיים של כל שכונה ועיר. התכנית שאושרה היום להפקדה במתחם צה"ל בקריית ים, מחזקת ומחדשת את מרכז העיר באופן שמציע לא רק תוספת יחידות דיור, אלא גם מענה תשתיתי לצורכי האוכלוסייה הצומחת". 

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה ומתכנן המחוז, רונן סגל, הוסיף כי, "מדובר בתוכנית שתתרום לחידוש המרקם הוותיק של קריית ים, והיא תתחבר עם שכונת אג"ש, שכונת צבא קבע ומתחם העירייה שכבר אושרו, ולשכונת יוספטל שבהליכי תכנון מתקדמים, בהיקף כולל של כ-7,000 יחידות דיור חדשות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפההרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתגורי נדלררונן סגלקריית ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...