אקרו נדל"ן חתמה על הסכם לבניית 480 דירות בפינוי בינוי בכפר סבא

החברה הודיעה כי הקימה שותפות שכבר חתמה על הסכמי פינוי בינוי עם למעלה מ-60% מהדיירים במתחם במרכז העיר. במסגרת המיזם ייהרסו 161 דירות קיימות ויוקמו גם כ-7,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. אם שיעור הרווחיות לפרויקט יהיה גבוה מהצפוי יתחלקו החברה והבעלים ברווחים הנוספים

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אקרו, זיו יעקובי (רועי טפר)מנכ"ל אקרו, זיו יעקובי (רועי טפר)

אקרו נדל"ן דיווחה היום (ד') שאתמול חתמה "אקרו התחדשות בתל אביב 16" - שותפות מוגבלת שהוקמה אתמול ו-85% מהזכויות בה מוחזקות על ידי אקרו נדל"ן - על הסכם פינוי בינוי עם חלק מבעלי היחידות הקיימות (יותר מ-60%) בבניינים ברחובות התפוז, העמק וויצמן בכפר סבא.  בהתאם, החלה חברת הפרויקט לפעול לקידום תב"ע חדשה שתאפשר את הריסת ששת צמדי בניינים הקיימים במקרקעין, ובניית דירות חדשות בהיקף זכויות בנייה כולל של כ-50 אלף מ"ר עילי בייעוד למגורים, הכוללים כ-480 דירות חדשות וכ-7,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. 161 מהדירות יוקצו לבעלים, וכן שש חנויות בשטח כולל של כ-17 אלף מ"ר.

השותפות הוקמה אתמול לאחר מו"מ שהחל בספטמבר האחרון. על פי תנאי ההסכם, אקרו נדל"ן  תחזיק כאמור ב-85% וצד ג' ב-15%. אקרו נדל"ן מעמידה 100% מההון העצמי, ובאפשרות השותף להגדיל את אחזקותיו ל-25% אם ישלם 10% מההון העצמי (בתוך 60 יום מאישור התב"ע).

הוצאתו לפועל של הפרויקט כפופה להתקיימות כמה תנאים, בהם חתימת ההסכם על ידי 100% מהבעלים במתחם בתוך 18 חודשים ממועד חתימת הבעלים הראשון על ההסכם, קרי מיולי 2022;  התב"ע החדשה תפורסם למתן תוקף ברשומות; המתחם או הפרויקט יוכרזו כמתחם פינוי בינוי בתוך 36 חודשים מחתימת בעליהן של 60% מהיחידות במתחם ובעליהן של 50% מהיחידות בכל בניין קיים על ההסכם; עד למועד פרסום התב"ע החדשה, המתחם הוכרז כמתחם פינוי בינוי על פי חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית - נכון להיום עדיין לא ניתנה החלטה מקדמית של הרשות להכרזה כזו.

אם הרווחיות גבוהה - חברת הפרויקט ובעלי הדירות יתחלקו ברווחים

תנאי נוסף הוא שניתן לפרויקט אישור ביחס למלוא הפטורים וההקלות הקבועים בחוק מיסוי מקרקעין וחוק מע"מ; וכן התקבל היתר בנייה בתוך 18 חודשים ממועד קליטת הבקשה, וכן נחתם הסכם ליווי סגור עם בנק מלווה, ונרשמו השעבודים לטובתו עד למועד קבלת היתר בנייה. בנוסף, ההסכם יבוטל אם הרווחיות תהיה מתחת לדו"ח האפס.

תנאי מעניין בהסכם הוא שאם שיעור הרווחיות לפרויקט על פי דו"ח האפס יעלה על השיעור היזמי המקובל שנקבע בהסכם מהעלות הכוללת של הפרויקט, יתחלקו חברת הפרויקט והבעלים ברווחים הנוספים שמעל שיעור הרווחיות הנ"ל, באופן יחסי לשווי דירותיהם בפרויקט.

היתר בנייה עד חמש שנים

חברת הפרויקט התחייבה לפעול לקבלת היתר בנייה לא יאוחר מ-18 חודשים ממועד קליטת הבקשה להיתר בכפוף לדחיות המותרות על פי ההסכם, ולהשלים את עבודות הבנייה בפרק של זמן של 42-36 חודשים, בהתאם להיקף הפרויקט. החברה מעריכה שהיתר הבנייה יתקבל בתוך לארבע-חמש שנים מפרסום זה.

בהתאם להערכה ראשונית בלבד של אקרו , אומדן ההשקעות הצפוי בפרויקט הוא 650 מיליון שקל לפני מע"מ, וחלקה של אקרו הוא כאמור 85%.

זו התקדמות נוספת של אקרו בנדל"ן למגורים ובמיזמי התחדשות עירונית , לאחר שבדצמבר האחרון זכתה במכרז של רמ"י לשכירות ארוכת טווח הכולל 209 דירות בתל השומר, חתמה עם הדיירים ביד אליהו ביוני האחרון על תוכנית להקמת 155 דירות, והשלימה את עסקת כיכר השעון ביפו תמורת 225 מיליון שקל.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאקרו נדל"ןפינוי בינוי כפר סבא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...