אקרו תקים פרויקט של 209 דירות לשכירות ארוכת טווח בתל השומר

החברה זכתה במכרז חכירה של רמ"י ודירה להשכיר על קרקע בשטח של 7.7 דונמים, תמורת 205 מיליון שקל. החוזה הוא ל-98 שנה, עם אופציה להארכה. הפרויקט יכלול 209 דירות, ש-50% מהן יושכרו בשכר דירה מפוקח. בנוסף, יכלול הפרויקט 420 מ"ר שטחי מסחר ו-6,400 מ"ר שטחי שירות עילי. להערכת אקרו, ההשקעה הצפויה בפרויקט תסתכם ב-370 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אקרו, זיו יעקובי (רועי טפר)מנכ"ל אקרו, זיו יעקובי (רועי טפר)

אקרו , בניהולו של זיו יעקובי, הודיעה היום (ד') שזכתה במכרז חכירה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והחברה הממשלתית דירה להשכיר , על קרקע בשטח כולל של 7.7 דונמים, במתחם תל השומר שבדרום רמת גן.  חוזה החכירה הוא ל-98 שנה, עם אופציה להארכה לתקופה דומה. על המתחם צפויה חברת הפרויקט -  אקרו ש.מ. - לתכנן, להקים ולנהל פרויקט מגורים שיכלול 209 יחידות דיור, לפני תוספת זכויות או הקלות שבס (הקלות בנייה),בשטח כולל של 20.36 אלף מ"ר עיקרי, הכוללים כ-420 מ"ר שטחי מסחר וכ-6,400 מ"ר שטחי שירות עילי, שניהם ברוטו. הדירות ייועדו להשכרה ארוכת טווח. 

עבור זכויות החכירה במתחם, תידרש אקרו שלם לרמ"י 175 מיליון שקל, בתוספת מע"מ, ועוד 30.5 מיליון שקל הוצאות הפיתוח של המתחם. הסכומים ישולמו על ידי חברת הפרויקט ממקורותיה העצמיים וממימון חיצוני.

הדירות, בנות שניים, שלושה וארבעה חדרים, ייבנו בבניינים בני 15 קומות. הפרויקט הוא חלק משכונה המשתרעת על שטח של כ-560 דונם, שנקראת דרום תל השומר מתחם (תמ"ל 1023). השכונה אושרה על ידי הוותמ"ל בסוף 2017, וממוקמת מצפון לכביש 461, מדרום למרכז הרפואי שיבא תל השומר וממערב לדרך מוטה גור, על התוואי של הקו הסגול של הרכבת הקלה. על פי מסמכי התוכנית, בכל שטח המתחם מוצעת בנייה של 3,050 יחידות דיור.

אקרו מתחייבת להשכיר את הדירות למגורים לתקופה שלא תפחת מ-20 שנה. 50% מהדירות ייועדו לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים. יתר הדירות יושכרו על ידי אקרו בשוק החופשי, בהתאם לתנאי רמ"י ודירה להשכיר לעניין אופן קביעת שכר הדירה, ותנאי הסכמי השכירות שייחתמו עם כלל השוכרים בפרויקט.

החברה תתחייב להוציא היתר בנייה לפרויקט לא יאוחר מ-20 חודשים ממועד האישור, ולהשלים את בניית המתחם בתוך 28 חודשים ממועד מסירת המגרשים לפי חוזה התשתית שייחתם עם החברה המפתחת, או 48 חודשים ממועד האישור, לפי המאוחר מביניהם. בתום תקופת ההשכרה, תהיה רשאית אקרו למכור את זכויותיה ביחידות הדיור כולן או חלקן, אך את זכויותיה בשטחי המסחר היא תהיה רשאית למכור או להשכיר לאחר תחילת תקופת השכרת יחידות הדיור.

ההסכם העיקרי עם דירה להשכיר וכן הסכם החכירה עם רמ"י ייחתמו רק לאחר ביצוע תשלומי התמורה, בתום 90 יום מאישור העסקה. להערכת אקרו , ההשקעה הצפויה בנכס לאחר רכישתו, ללא עלות הקרקע, תסתכם בכ-370 מיליון שקל, כולל מע"מ, בהערכה ראשונית בלבד. זכייה זו מצטרפת לזכייה נוספת של אקרו באפריל האחרון במכרז חכירה בתל השומר, עם איסתא נדל"ן, לבניית מתחם משרדים. בנוסף, הקבוצה נמצאת בעיצומה של בניית פרויקט ACRO BUSINESS CAMPUS בפארק העסקים שמוקם בין צומת סביון לקריית אונו. הפארק כולל כ-50 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, ובנייתו צפויה להסתיים בשנה הקרובה. 

שגראוי זכתה אף היא במכרז של דירה להשכיר , בכרמיאל, שכולל הקמת 91 יחידות דיור להשכרה ל- 15 שנה בבניינים של עד חמש קומות, בתמהיל של שלושה עד חמישה חדרים. היזם ישלם על הקרקע כ-17 מיליון שקל, כולל פיתוח (פלוס מע"מ). זה הפרויקט השני של שגראוי במסגרת מכרזי דירה להשכיר, לאחר שבשנה החולפת זכתה החברה במכרז להקמת פרויקט בשכונת התבור בנוף הגליל, להקמת 276 יחידות דיור.

ענבל דוד (רמי חכם)ענבל דוד (רמי חכם)


מנכ"לית דירה להשכיר , ענבל דוד, מסרה כי "השלמתם בהצלחה של המכרזים ברמת גן ובכרמיאל מבטאת את אמון ציבור היזמים בשוק הדיור להשכרה ארוכת טווח. ב-2021 שיווקה דירה להשכיר 6,550 יחידות דיור, ועד סוף 2022 אנו צפויים להגיע לשיא חדש של שיווקים".
  
יעקובי מסר כי "אנו שמחים להודיע כניסתנו לענף הדיור למגורים להשכרה. זה שוק שמתפתח בישראל ובערים מרכזיות בעולם, בין היתר על רקע העלייה במחירי הדיור לצד מחסור משמעותי בקרקעות באזורי הביקוש, וצורך מהותי של היצע של דיור להשכרה לטווח ארוך".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלדירה להשכירשגראוי ייזום ובניה (אס.בי.סי) (SBC) בע"מאקרו נדל"ןרמ"יהסכם חכירהזיו יעקוביתל השומר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...