ניו יורק חייבת להתעורר:שבוע נוסף נגמר ללא כל עסקה ב mid-market

משבר הקורונה הביא את ענף הנדל"ן אמריקאי למספרים נמוכים במיוחד, אך בתפוח הגדול ייתכן שזהו קיפאון של ממש

שיתוף הכתבה
נדל"ן ניו יורקי. האם התפוח הגדול בדרך לקיפאון עמוק? (שאטרסטוק)נדל"ן ניו יורקי. האם התפוח הגדול בדרך לקיפאון עמוק? (שאטרסטוק)

כבר כתבנו כאן די והותר על המשבר שפוקד כעת את ענף הנדל"ן הישראלי בשל הגבלות המדינה, במטרה להילחם במשבר הקורונה. כתבנו על המשבר במלונות, על המכירות הנמוכות ואפילו על ההתאוששות הזהירה – אך נדמה כי כל זה לא מספיק כדי להמחיש את הבעיה. כשמסתכלים שוב מעבר לים, ומתמקדים בתפוח הגדול, רואים שלא מדובר רק במשבר. הרמות הנמוכות מביאות את השוק בניו יורק למצב של חשש מקיפאון.

מגזין TheRealDeal, שממנו אנחנו נוהגים ללמוד לא מעט על השוק האמריקאי, דיווח בסוף השבוע האחרון כי השבוע החולף היה השני מאז פרוץ המגפה שבו לא נסגרו כלל עסקאות נדל"ן בשוק הבינוני של ניו יורק, מה שידוע בשם mid-market. מדובר בעסקאות בסכומים שנעים בין עשרה מיליון דולר ל-30 מיליון דולר, ולאורך השבוע החולף בין 24 ל-30 במאי, לא נסגרו כלל עסקאות בטווח הסכומים הזה. אפס אחד עגול ומדאיג.

בתחילת אפריל נרשם גם כן שבוע שלם שבו לא התבצעו כלל עסקאות mid-market – אך הפעם, מאחר שזה קורה דווקא במאי, החודש שבו ההגבלות הוסרו מעט, הדאגה רבה יותר

התופעה הזאת כבר מוכרת בניו יורק בצורה מסוימת, שכן בתחילת אפריל נרשם גם כן שבוע שלם שבו לא התבצעו כלל עסקאות mid-market – אך הפעם, מאחר שזה קורה דווקא במאי, החודש שבו ההגבלות הוסרו מעט, הדאגה רבה יותר. עד כמה רבה? עד כדי כך שיש כאלו אשר מתריעים כי ייתכן שזהו המצב החדש שאליו יצטרך להתרגל השוק, בעת הקרובה לכל הפחות.

חשוב לציין כי רף המינימום הזה, האפס העגול, לא מגיע משום מקום: בשבועות האחרונים, ובחודשים מאז הוטלו ההגבלות לראשונה, ה-mid-market ידע בין עסקה אחת לארבע בלבד בשבוע. ככל הנראה אלו שנסגרו היו יותר עניין של גורל או מזל מאשר עניין שמעיד על מגמה. גם שבוע אחד ללא עסקאות כלל הוא לא משהו שמצביע בהכרח על מגמה, אך כאשר ישנם כבר שניים כאלו, ובהפרש לא גדול מאוד, צריך להתחיל לחשוב קדימה – ולהסתכל בחשש על הצפוי בשבוע הנוכחי. הוא בוודאי יוכל להגיד רבות על הכיוון שאליו אנו הולכים.

ישנן הערכות שמדברות על כך שגם במהלך הקיץ נמשיך לראות רמות נמוכות של עסקאות בשוק זה, רמות שמתאימות בימים כתיקונם לחודשים מרץ-אפריל - החלשים באופן מסורתי

ישנן הערכות שמדברות על כך שגם במהלך הקיץ – תקופת השיא של המכירות ושל הפעילות הפיננסית בענף - נמשיך לראות רמות נמוכות של עסקאות בשוק זה, רמות שמתאימות בימים כתיקונם לחודשים מרץ-אפריל, החלשים באופן מסורתי. מן הצד השני, ישנם כאלו שטוענים כי המספרים יחזרו לעלות ברגע שהשלטונות ישחררו את השוק באופן משמעותי. כעת, כאמור, נצטרך להמתין ולראות מה יביא עימו השבוע הקרוב, ולבחון בזהירות את הנתונים בטווח הרחוק יותר. אין ספק שענף הנדל"ן בארה"ב ישמח מאוד לגלות שהעיר החשובה במדינה, מבחינה כלכלית לפחות, לא נכנסת לקיפאון עמוק.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בנדל"ן בניו יורקמשבר הקורונהענף הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...