הקורונה חובטת קשות בענף המלונאות העולמי: התפוסה הארצית בארה"ב – 21%

כך על פי הנתונים הנוגעים לשבוע שעבר • התפוסה בניו יורק ירדה ב-74% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד • ירידות חדות גם בהכנסות מחדרי מלון, בכל רחבי ארה"ב

שיתוף הכתבה
מלון בניו יורק. גם בתפוח הגדול, הענף חטף מהלומה קשה (שאטרסטוק)מלון בניו יורק. גם בתפוח הגדול, הענף חטף מהלומה קשה (שאטרסטוק)

נראה כי כל ילד יוכל להצביע לפי שעה על הענף שנפגע יותר מכול ממשבר הקורונה העולמי: ענף התיירות. טיסות כבר לא מתקיימות כמעט, בכל רחבי העולם, שבועות רבים, והמלונות היו למעשה הראשונים להתרוקן ולהיסגר. מספיק לראות את ההודעות של חברת אלרוב נדל"ן מהשבועות האחרונים, כולל זו שיצאה אך בתחילת השבוע הנוכחי, כדי להבין שמדובר בענף במשבר. המשבר נראה גדול עוד יותר כשלוקחים בחשבון את הפריחה האדירה שהוא זכה לה בשנים האחרונות.

כתבה ממגזין הנדל"ן הניו יורקי The Real Deal, שממנו אנחנו נוהגים לא פעם להביא ידיעות הנוגעות לארה"ב, חושפת את ממדי המשבר בארה"ב – משבר שאפשר כבר להגדיר אותו כאסון. ומדוע אסון? משום שאותם מלונות שהיו הראשונים להצטמצם ולהיסגר יהיו גם האחרונים לשוב לפעילות מלאה, כך נראה. הפחד מהנגיף ירתיע אנשים רבים מלשהות בחדרים שאינם חדרי ביתם. עד לאן זה יגיע? אין איש יודע.

כאמור, הענף נמצא בקריסה בכל רחבי העולם, והנתונים שנביא כאן הם רק דוגמה אחת מיני רבות. כשמדובר על מדינה שסובלת לא מעט מהקורונה, הנתונים הללו חשובים במיוחד: הם מראים עד כמה פוטנציאל הפגיעה מהמצב הנוכחי גדול.

ההכנסה הממוצעת מחדרי מלון בניו יורק: 
כ-31.5 דולר, לעומת 136 דולר במרץ

אם כן, הנתונים אינם נעימים כלל – אפשר לומר שהם אף בלתי נתפסים. כך, התפוסה במלונות ארה"ב, בפריסה ארצית, ירדה ל-21% בלבד. נדגיש: לא מדובר בירידה של 21% בתפוסה, אלא שתפוסת החדרים הנוכחית היא כחמישית בממוצע. כמעט 80% מחדרי המלון בארה"ב עומדים ריקים, נכון לתחילת אפריל – והסגר על ארה"ב צפוי להימשך בעתיד הקרוב. ההכנסות לחדר במלון, בראייה כלל ארצית, ירדו בכמעט 84% לחדר – לסכום של 15.61 דולר.

במלונות ניו יורק שיעור התפוסה בשבוע שעבר עמד על 24.8% - שיעור נמוך מאוד, אך הוא דווקא עלה בהשוואה לשבוע הראשון של אפריל, אז עמד שיעור התפוסה על 18.3%. כך או כך, התפוסה שנרשמה בשבוע שעבר בניו יורק נמוכה ב-72% מהתפוסה אשתקד. ההכנסות לחדר בניו יורק עמדו בשבוע שעבר על 31.67 דולר, לעומת 136 דולר בתחילת מרץ.

בלוס אנג'לס צנחה התפוסה ביותר מ-74%, לשיעור תפוסה של קצת יותר מ-21%; ההכנסה לחדר ירדה בכ-85%, ל-22.78 דולר; בשיקגו נרשמה ירידה של 78% בתפוסה, לשיעור של כמעט 18%, וההכנסה לחדר ירדה ב-90%, ל-12.78 דולר

בלוס אנג'לס צנחה התפוסה ביותר מ-74%, לשיעור תפוסה של קצת יותר מ-21%; ההכנסה לחדר ירדה בכ-85%, ל-22.78 דולר; בשיקגו נרשמה ירידה של 78% בתפוסה, לשיעור של כמעט 18%, וההכנסה לחדר ירדה ב-90%, ל-12.78 דולר; במיאמי שיעור התפוסה עמד על כ-20%, וההכנסה לחדר ירדה בכ-90%, ל-18.02 דולר.

השאלה כעת היא מה יהיה על הענף כשהמצב המיוחד שבו אנו נמצאים יסתיים. באיזה מצב נמצא את ענף התיירות, ואת עסקי המלונאות בפרט, כשהסגר מסביב לעולם יהיה מאחורינו, והמשק ישוב לפעילות. האם כבר יהיה מה להציל? בארה"ב ישנם בעלי בתי מלון שמבקשים סיוע במשכנתה כבר כעת, שכן כל הפעילות בענף התבטלה. בוודאי נשמע בקשות דומות בקרוב מסביב לעולם. איך שלא נסתכל על זה, ענף המלונאות לא ייראה אותו דבר בימים שלאחר מיגור נגיף הקורונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בענף התיירותמשבר הקורונהאלרוב נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...