מכירות הבתים בארה"ב חוו זעזוע רציני – מתחיללים להסתגל למציאות החדשה?

מספר הבתים שהוצגו למכירה ירד ב-50% ברגע שמשבר הקורונה היכה – אך אט-אט המספרים חוזרים לעלות • שיעור הבתים שנמצאים בתהליך מכירה ירד ב-54%

שיתוף הכתבה
משבר הקורונה. יש תקווה באופק? (שאטרסטוק)משבר הקורונה. יש תקווה באופק? (שאטרסטוק)

השבועות האחרונים נראים אופטימיים הרבה יותר משהיו השבועות הראשונים של מגפת הקורונה: בישראל, לדוגמה, הסגר משתחרר לאיטו (על הקצב שבו זה מתנהל ימשיכו להתגלע ויכוחים עד שנצליח להשתלט על הנגיף, כנראה), מערכת הבריאות שולטת במצב וייתכן ש"הגל הראשון" מאחורינו. במדינות מסוימות ברחבי העולם המצב הבריאותי אינו מעודד כמו כאן, אך גם שם מתחילים כבר לחשוב על היום שאחרי.

חלק מהמחשבה הזו – בידיעה הברורה כשמש כמעט, לפיה הקורונה תמשיך ללוות אותנו בעתיד הקרוב – מוקדש להתאמות שיש לבצע כדי "לחיות עם המצב". במדינות כמו ארה"ב, שם נדמה שסיומו של הגל הראשון עוד רחוק למדי, המחשבה הזו חזקה הרבה יותר, והיא נוגעת בין היתר לתחום הנדל"ן, שכמו כולם ניזוק קשות.

עד כמה קשות? נראה שהמצב בשטח קשה במיוחד, שכן נתוני המכירות אינם מעודדים. למעשה, הנתונים השליליים מתחילים עוד לפני המכירה עצמה, בשלבים המקדימים לה – ואם זה כך הרי שמשבר המכירות עוד צפוי להעמיק ולהחריף. לצד כל זה נגלה לכם שישנה תקווה קטנה, שמקורה בהתעוררות של הימים האחרונים.

ירידות של 50% ויותר בנתונים מהחשובים בשוק

אם כן, המשק בארה"ב חווה משבר קשה – אפילו יותר מזה שחווים אנחנו, כאן בישראל, וזאת בעיקר משום שאת הסגר שם עוד לא ממש אפשר לשחרר, לפחות לא באופן נרחב, בטח ובטח שלא במקומות מסוימים. ישנם אזורים בארה"ב שנדמה שבהם הסגר צפוי להימשך עוד זמן רב.

פגישות בין מתווכים לקונים פוטנציאליים, כדי להציג בתים למכירה, כמעט לא מתקיימות. בשטח אנחנו רואים בדיוק את זה, עם צניחה של 50% בשיא המשבר, בתחילת החודש הנוכחי, זאת דווקא לאחר עלייה קלה ורציפה מתחילת השנה

התוצאה הישירה של הסגר המדובר, אם נתמקד בענף הנדל"ן בלבד, היא ביטול ועצירה כמעט מוחלטת של פגישות פנים אל פנים. המסקנה: פגישות בין מתווכים לקונים פוטנציאליים, כדי להציג בתים למכירה, כמעט לא מתקיימות. בשטח אנחנו רואים בדיוק את זה, עם צניחה של 50% בשיא המשבר, בתחילת החודש הנוכחי, זאת דווקא לאחר עלייה קלה ורציפה מתחילת השנה.

מכירות הבתים בארהמכירות הבתים בארה

גם הנתונים הנוגעים לבתים שנמצאים בהליך מכירה אינם מעודדים כלל. מאמצע מרץ אלו יורדות בהתמדה, בירידה שאינה נעצרת ושהגיעה בשיאה, ממש בימים האחרונים, ל-54%. שני הנתונים הללו לבדם מספיקים כדי להבין את גודל המשבר בענף הנדל"ן האמריקאי, בוודאי בכל הנוגע לתחום הנדל"ן למגורים. עוד מדווח בכתבה של מגזין The Real Deal כי רשימת הבתים החדשים המוצעים למכירה, שלרוב בתקופה זו גדלה ותופחת ב-50%, הצטמקה ב-20% מאז החל המשבר.

מכירות הבתים בארה''ב חוו זעזוע רציני – מתחיללים להסתגל למציאות החדשה?מכירות הבתים בארה''ב חוו זעזוע רציני – מתחיללים להסתגל למציאות החדשה?

ובכל זאת, יש גם תקווה מסוימת, שאותה אפשר לראות בגרף הראשון שמוצג כאן. כאשר מסתכלים על התקופה האחרונה שמציג הגרף, מסביבות אמצע אפריל ועד לסופו, רואים דווקא עלייה במספר הבתים שהוצגו למכירה. זו עלייה של כמעט 25%, כך שאין לזלזל בה, ואולי היא מעידה על כך ששוק הנדל"ן האמריקאי מתחיל להסתגל למצב החדש.

השוק מבין כי המצב הנוכחי הוא לא מצב שיחלוף במהירות, ולכן העוסקים בו מתחילים לחשוב על פתרונות. יותר ויותר בתים מוצגים למכירה באופן וירטואלי, או בעזרת אמצעים דיגיטליים אחרים המאפשרים זאת, וכך אפשר להתקדם במכירה על אף הסגר והצורך בריחוק חברתי

הכתבה של המגזין הניו יורקי מציעה את זה בדיוק כגורם לעלייה בעת האחרונה: השוק מבין כי המצב הנוכחי הוא לא מצב שיחלוף במהירות, ולכן העוסקים בו מתחילים לחשוב על פתרונות. יותר ויותר בתים מוצגים למכירה באופן וירטואלי, או בעזרת אמצעים דיגיטליים אחרים המאפשרים זאת, וכך אפשר להתקדם במכירה על אף הסגר והצורך בריחוק חברתי. כבר סיפרנו כאן על תהליכים דומים המתרחשים בענף הנדל"ן הישראלי. יש להניח שבארה"ב העניין הזה צובר תאוצה גדולה לא פחות בשבועות האחרונים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בThe Real Dealמשבר הקורונהמכירת דירותבתים בתהליך מכירהנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...