הנדל"ן בארה"ב מתחיל לקום מהקרשים?

אחרי שהתרסק לחלוטין באפריל, עלה מעט מדד האמון במאי – ל-37 נקודות (לעומת יותר מ-70 לפני המשבר) • המלונות זוכים ליותר ביקורים, אך התפוסה עדיין נמוכה ב-54% מאשתקד

שיתוף הכתבה
אזור המלונות בלאס וגאס. הענף מתחיל להתאושש - אך עדיין בתפוסה נמוכה מאוד (שאטרסטוק)אזור המלונות בלאס וגאס. הענף מתחיל להתאושש - אך עדיין בתפוסה נמוכה מאוד (שאטרסטוק)

אם בישראל ענף הנדל"ן "זכה" לחבטה עזה בעקבות הקורונה, הרי שבארה"ב הוא הזדעזע ברמה כזו שתאפשר לו להתאושש באמת רק עוד חודשים רבים. ובכל זאת, סוף-סוף – אחרי כמעט חודשיים של סימנים לא מעודדים ונתונים שליליים – נראה כי ישנן בשורות חדשות סביב ענף הנדל"ן האמריקאי. לא, אנחנו עוד רחוקים מאוד מהמצב שהיה לפני המשבר, אך ישנם סימנים לכך שהענף מתחיל לקום אט-אט מהקרשים.

אחד הנתונים המעודדים מגיע מכיוון מדד אמון בוני הבתים – מדד שנחשב אינדיקטור חשוב מאוד בארה"ב מבחינת פעילות השוק. המדד הזה עלה ברציפות מסוף 2018 ועד סוף 2019, ולמרות שהתחיל לרדת מעט בתחילת 2020, עמד לפני המשבר על יותר מ-70 נקודות. משבר הקורונה גרם לו לצניחה אדירה, עד ל-30 נקודות באפריל, רמה שלא נראתה כמותה מאז סתיו 2012 והנפילה הגדולה אי פעם במדד. הדאגה בקרב העוסקים בתחום הייתה רבה.

בצפון-מזרח ארה"ב המדד דווקא ירד במאי בשתי נקודות, ככל הנראה משום שבאזור הזה היה מספר מקרי המוות גבוה מאוד וההגבלות היו המחמירות ביותר; בשאר האזורים ברחבי ארה"ב עלה המדד בשבע נקודות לפחות

מאי הביא איתו מעט אופטימיות מבחינה זו: המדד עלה בחודש זה ל-37 נקודות, ומפיח רוחות של תקווה בקרב העוסקים בתחום. במגזין הניו יורקי The Real Deal מציינים כי בצפון-מזרח ארה"ב המדד דווקא ירד במאי בשתי נקודות, ככל הנראה משום שבאזור הזה היה מספר מקרי המוות גבוה מאוד וההגבלות היו המחמירות ביותר; בשאר האזורים ברחבי ארה"ב עלה המדד בשבע נקודות לפחות.

הנדל''ן בארה''ב מתחיל לקום מהקרשים? הנדל''ן בארה''ב מתחיל לקום מהקרשים?

גם כאשר "מפרקים" את המדד – אשר נקבע על סמך סקר חודשי בקרב בוני בתים בארה"ב – לשלושת הגורמים שמהם הוא מורכב, ניתן לראות תמונה חיובית: מדד האמון של בוני הבתים בנוגע לשוק ה-single-family עלה מ-36 נקודות באפריל ל-42 נקודות במאי; המדד הצופה את המתרחש בחצי השנה הקרובה עלה מ-36 ל-46 נקודות; והמדד באשר לתנועת הקונים הפוטנציאלית עלה מ-13 נקודות בחודש הקודם ל-21 נקודות בחודש הנוכחי.

ענף המלונאות: עלייה מתמדת – אך עדיין רחוק מאוד מהשיא

קצת קשה לתאר כיצד במדינה שבה המתים ממשיכים להיספר יכול ענף המלונאות לחזור ולהתעורר, אך אסור לשכוח שהמספרים הגבוהים בארה"ב נובעים בין היתר ממספר התושבים העצום במדינה העצומה הזאת – כך שהתפרצות במדינה מסוימת או באזור מסוים עשויים שלא להשפיע כלל על אזורים אחרים במדינה.

הודות לכך, בין היתר, המלונות אכן זוכים להתעוררות מסוימת. לפני קצת יותר מחודש דיווחנו כאן על המצב הקשה של הענף בשיא המשבר, ואילו כעת אנחנו יכולים לדווח על עלייה רצופה של חמישה שבועות בתפוסת המלונות בארה"ב. 

על פי הנתונים שפורסמו אתמול (ד') במגזין The Real Deal נרשמו 11 מיליון לינות במלונות בארה"ב בשבוע שעבר, נתון שהעלה את התפוסה ל-32.6% בממוצע. ובכל זאת, אם משווים את המצב כעת למצב בשנה החולפת, מגלים תמונה שנותרת עגומה מאוד: התפוסה במלונות בארה"ב נמוכה כעת ב-54% בהשוואה לשנה שעברה.

בעיר ניו יורק התפוסה נותרה כמעט ללא שינוי מהשבוע הקודם, כ-44% - בערך כמחצית מאשתקד בתקופה זו; במיאמי התפוסה עומדת על 26.5%, בשיקגו על 26.8% ובלוס אנג'לס - על 35.8%

הנתונים לא נראים טובים יותר כאשר בודקים ערים ספציפיות: בעיר ניו יורק התפוסה נותרה כמעט ללא שינוי מהשבוע הקודם, כ-44% - בערך כמחצית מאשתקד בתקופה זו; במיאמי התפוסה עומדת על 26.5%, בשיקגו על 26.8% ובלוס אנג'לס - על 35.8%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בענף התיירותמשבר הקורונהמדד אמון בוני הבתים בארה"בענף הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...