חזרה
להורדת אפליקציה

שכונת מגורים חדשה בדליית אל-כרמל; תכלול 2,500 יח"ד וקריית חינוך

התוכנית, שיזם האגף לתכנון מקומי במנהל התכנון, הופקדה בימים אחרונים על ידי הוועדה המחוזית במחוז חיפה • השכונה תתפרס על פני כ-630 דונם, בדרום-מערב היישוב

עודכן לאחרונה:
יו"ר הוועדה המחוזית, איתמר בן דוד. הוועדה קידמה לאחרונה כמה תוכניות גדולות במחוז (דב גרינבלט)

בדרך לשכונה חדשה ביישוב דליית אל-כרמל הסמוך לחיפה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים ביישוב - תוכנית הכוללת 2,500 יחידות דיור וקריית חינוך לגילי היסודי והעל יסודי.

השכונה, "אל רנדה", תוקם בדרום-מערב היישוב, על פני שטח של כ-630 דונם. מצפון לתוכנית נמצא שטח תוכנית שכונת "אל ונסה", אשר אושרה לפני כשנתיים, ומדרום לשכונה - שטח גן לאומי פארק הכרמל. את התוכנית יזם האגף לתכנון מקומי במנהל התכנון, בהובלת מיכל מריל. 

הושם דגש בשמירת השטחים פתוחים, ערכי הטבע והנוף הייחודים לאזור, כולל טיפול בוואדיות שבתחומה ויצירת קשר לוואדיות הסובבים ולגן הלאומי הסמוך"

התוכנית לשכונת "אל רנדה" כוללת הסדרה של הבנייה הקיימת ויצירת שכונת מגורים אשר תיתן מענה לכ-2,500 יחידות דיור. הבינוי המוצע הוא שמונה יחידות דיור לדונם, שיוקמו במבני מגורים בני 5-4 קומות, בהם כאלו שיכללו גם חזיתות מסחריות. 

"התכנון מספק מענה הן ברמת צורכי השכונה והן ברמת הצרכים של היישוב, זאת באמצעות קריית חינוך יסודי ועל יסודי אשר תיתן מענה לשכונה ולשכונות הסמוכות", מציינים במנהל התכנון. "הושם דגש בשמירת השטחים פתוחים, ערכי הטבע והנוף הייחודים לאזור, כולל טיפול בוואדיות שבתחומה ויצירת קשר לוואדיות הסובבים ולגן הלאומי הסמוך. התוכנית תואמת לתוכנית המתאר הכוללנית ליישוב, שנמצאת לקראת הפקדה".

השכונה המתוכננת נמצאת ברובה על קרקע פרטית, וקדם לה מהלך של שיתוף הציבור, שכלל בחינה של המגרשים הקיימים בתוכנית והתאמתם לבעליהם. התוכנית נערכה על ידי משרד אבירם אדריכלים, בהובלת אדריכלית דפנה דורפמן.

התוכנית מאפשרת פיתוח מושכל ורגיש של השטח בהתאם לצורכי התושבים, ונעשתה לאחר מהלך מורכב וארוך של תיאום עם התושבים ועם בעלי הקרקע בתחומה"

הוועדה המחוזית נמסר כי "התוכנית מהווה בשורה עבור היישוב, שכן היא מספקת פתרונות דיור והיצע רחב ומגוון של דירות שיאפשרו מענה לצורכי היישוב הגדל, כיום ובעתיד הרחוק. התוכנית מאפשרת פיתוח מושכל ורגיש של השטח בהתאם לצורכי התושבים, ונעשתה לאחר מהלך מורכב וארוך של תיאום עם התושבים ועם בעלי הקרקע בתחומה".

בשלושת החודשים האחרונים קיבלה הוועדה המחוזית כמה החלטות חשובות בנוגע לתוכניות גדולות נוספות במחוז חיפה, וביניהן הפקדת תוכנית המתאר הכוללנית למרחב קיסריה, מתן תוקף לתוכנית המתאר הכוללנית לעתלית, אישור תוכנית פיתוח עורף הנמל החדש בחיפה – ארבעה חודשים לאחר הפקדתה, ואישור התוכנית החדשה למתחם קסטרא במבואות הדרומיים של העיר חיפה.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search