תוכנית המתאר הכוללנית לעתלית קיבלה תוקף; המטרה: צמיחה ל-24,000 תושבים

אוכלוסיית היישוב צמחה ב-30% בחמש השנים האחרונות, ובוועדה המחוזית חיפה מעריכים כי מגמה זו תימשך

שיתוף הכתבה
קו החוף באזור עתלית (שאטרסטוק)קו החוף באזור עתלית (שאטרסטוק)

תוכנית המתאר הכוללנית ליישוב עתלית מדרום לחיפה קיבלה תוקף לאחרונה. יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה, איתמר בן דוד, חתם למתן תוקף על התוכנית, הכוללת מסגרת תכנונית של כ-7,200 יחידות דיור (בינוי קיים ובינוי חדש), שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-24,000 תושבים.

במנהל התכנון מציינים כי עתלית מצויה כיום בתנופת פיתוח משמעותית, שהביאה לגידול של 30% באוכלוסייתה בחמש השנים האחרונות. כיום מונה היישוב יותר מ-8,000 תושבים. עד שנת 2003 פעלה עתלית כמועצה מקומית עצמאית, ובעקבות איחוד רשויות מקומיות היא פועלת כיום במעמד מוניציפלי של ועד מקומי במועצה האזורית חוף הכרמל.

שמירת מאפייני היישוב באה לידי ביטוי בכך שהתוכנית כמעט אינה קובעת שטחים חדשים לפיתוח, אלא מציעה תכנון מחדש של אזורים שכבר היום יש בהם בינוי קיים"

"התוכנית מייצרת איזון בין תהליכי פיתוח לבין שמירה על סביבת המגורים הייחודית הקיימת בעתלית, הכוללת מגוון רחב ומגוון נדיר של אוצרות טבע ונוף לצד אתרי מורשת", נכתב בהודעת המנהל. "שמירת מאפייני היישוב באה לידי ביטוי בכך שהתוכנית כמעט אינה קובעת שטחים חדשים לפיתוח, אלא מציעה תכנון מחדש של אזורים שכבר היום יש בהם בינוי קיים. 

התוכנית קובעת מסגרת תכנונית לפיתוח שטחי תעסוקה, מסחר ותיירות בצפון היישוב ובאזור מרכז היישוב החדש. נוסף על כך, התוכנית שמה דגש על שימור השטחים פתוחים, הכוללים את רכסי הכורכר, בריכות המלח, רצועת החופים ותוואי הנחלים, כמו גם את השרידים הארכאולוגיים והאתרים ההיסטוריים". 

תוכנית המתאר קובעת את המרכז העירוני בסמיכות לתחנת הרכבת הקיימת בלב היישוב, באזור שבו ישנם כיום מפעלי תעשייה. מתחם זה מורכב מתמהיל מגוון של שימושים בעלי מאפיינים עירוניים, המשולבים במבנים בני 6-3 קומות, וכולל כ-550 יחידות דיור לצד שטחי תעסוקה, מסחר ותיירות בשטחי בנייה של יותר מ-100,000 מ"ר. 

"המרכז העירוני יהווה עוגן יישובי ונקודת חיבור בין תחום הפיתוח לבין האגן המחבר המרכזי, המחבר בין בריכות המלח", נכתב בהודעה. "חיבור ייחודי זה יכלול מארג של טיילות, כיכרות ורחובות, שיהוו את ליבת המרחב הציבורי של חיי היישוב ויהוו נקודת משיכה למבקרים".

יש לציין כי לאחרונה זוכה עתלית לתשומת לב רבה גם בנוגע להתחדשות עירונית בתחומה: בחודש שעבר הוגדר מתחם גבעת קנדי ביישוב למתחם מועדף לדיור על ידי קבינט הדיור. המתחם יכלול כ-600 יחידות דיור חדשות, במקום 252 יחידות דיור שקיימות בו כיום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהאיתמר בן דודקבינט הדיורתוכנית מתארתוכנית מתארמתחם קנדימתחם מועדף לדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...