קבינט הדיור הכריז על עוד 4 מתחמים עם כ-7,900 יח"ד כמתחמים מועדפים לדיור

המתחמים העיקריים – השכונה החדשה קריית החלוצים באשדוד עם 4,800 יח"ד, ומתחם נורית בירושלים עם כ-1,700 יח"ד • שני המתחמים הנותרים – בבת ים ובעתלית

שיתוף הכתבה

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, הכריז לאחרונה על ארבעה מתחמים חדשים כמתחמים מועדפים לדיור – שכונה חדשה באשדוד ועוד שלושה מתחמי פינוי-בינוי בירושלים, בבת ים ובעתלית, אשר יביאו יחד להקמתן של 7,981 יחידות דיור חדשות.

הפרויקט הגדול ביותר מבין הארבעה הוא פרויקט קריית החלוצים באשדוד, שחולש על פני כ-2,000 דונם באזור הכניסה הצפונית לעיר - צפונית לרובע ג' בעיר, מזרחית לאזור התעשייה הסמוך, מערבית לנחל לכיש ודרומית לדרך 41. מדובר במתחם שנמצא גם בשטח השיפוט של המועצה האזורית חבל יבנה.

המתחם הוא למעשה שכונה חדשה, שתכלול 4,800 יחידות דיור חדשות. מדובר בשכונה שהקמתה מתאפשרת במסגרת הסכם הגג לעיר אשדוד. השכונה אמורה לכלול בסך הכול כ-7,000 יחידות דיור, והמתחם שאושר על ידי קבינט הדיור הוא מתחם "גדות הנחל", הגדול מבין שניים. המתחם השני, "בני חלוצים", מקודם בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום.

מתחם גדול נוסף הוא מתחם הנורית בשכונת עיר גנים שבדרום-מערב ירושלים – תוכנית פינוי-בינוי שבמסגרתה ייהרסו ויפונו 646 יחידות דיור ישנות, ויוקמו 1,706 יחידות דיור חדשות במקומן. מדובר במתחם בגודל כ-110 דונם, שכיום נמצאים בו 25 מבנים ישנים: בנייני מגורים בני 4 קומות, מבנים טוריים בני 4 קומות ומבני גשר בני שמונה קומות. במקום אלו ייבנו 19 מבנים חדשים, בני 29-8 קומות, וכן מבני חינוך, דת וקהילה, תעסוקה ומסחר.

המתחם השלישי הוא מתחם דליה בבת ים – תוכנית פינוי-בינוי גם כן, שבמסגרתה ייבנו 875 יחידות דיור חדשות במקום 168 יחידות דיור ישנות. מדובר במתחם שנמצא בדרום-מזרח העיר, לא רחוק מציר נתיבי איילון, בשכונת רמת הנשיא בעיר. הוא מתפרס על שטח של כ-32 דונם, שגבולותיו הם הרחובות כ"ט בנובמבר בצפון, דליה במזרח והרב מימון בדרום. 

נזכיר כי בחודש שעבר לבדו קודמו תוכניות התחדשות עירונית ליותר מ-1,500 יחידות דיור חדשות בבת ים, כולל פרויקט סמוך שהופקד אך לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, ויכלול 964 יחידות דיור חדשות.

המתחם הרביעי שהוגדר כמתחם מועדף לדיור הוא מתחם גבעת קנדי בעתלית שליד חיפה. מדובר בתוכנית פינוי-בינוי, מהפרויקטים הבודדים מסוג זה בעיירה ואולי הראשון שיהפוך למציאות בשטח. מדובר במתחם בהיקף של 50 דונם, שבו קיימות כיום 252 יחידות דיור ב-14 מבנים ישנים. במקום אלו יוקמו במתחם 600 יחידות דיור חדשות, ב-20 מבנים. התוכנית מורה על בנייה מרקמית, של מבנים בני 11-7 קומות, שיכללו גם שטחי מסחר ושטחים לבני ציבור.

שכונת גבעת קנדי ממוקמת על רכס הגבעות בעיר, בלב העיירה. היא הוקמה בשנות ה-50, ובנייניה משועים לחידוש. השכונה הוגדרה כבר בשנת 2005 כשכונה המיועדת להתחדשות עירונית, ובשנת 2008 אושרה להפקדה תוכנית לב עתלית הכוללת גם את התחדשות השכונה – אך מאז לא נעשה דבר בפועל. כעת נדמה כי התוכניות עבור השכונה עומדות סוף-סוף לצאת לדרך.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןהתחדשות עירוניתקבינט הדיורקריית החלוצים אשדודמתחם נורית ירושליםגבעת קנדי עתליתמתחם דליה בת ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...