יותר מ-7 שנים אחרי – עודכנה תוכנית מרכז קסטרא בחיפה

במקור תוכנן לקום במקום גם בניין משרדים בן 17 קומות, אך בתוכנית המעודכנת הוא יוחלף במלון בן שלוש קומות ו-29 חדרים • מספר יחידות הדיור המוגן הוגדל מ-200 ל-320

שיתוף הכתבה
מרכז קסטרא בחיפה (אתר מרכז קסטרא)מרכז קסטרא בחיפה (אתר מרכז קסטרא)

כשבע שנים וחצי לאחר שאישרה את התוכנית המקורית למתחם קסטרא, במבואות הדרומיים של העיר חיפה, אישרה לאחרונה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה תוכנית חדשה למתחם – המתירה הקמת בניין דיור מוגן בן 29 קומות ו-320 יחידות דיור, ולצידו בית מלון בן 29 חדרים. זאת במקום הקמת שני מגדלים, אחד לדיור מוגן ואחד למשרדים, כפי שנקבע בתוכנית המקורית.

מתחם קסטרא הוא אחד המרכזים הידועים בדרום העיר חיפה, לא רחוק מפארק ההייטק מתם. בעבר הוא היה בבעלותו של היזם דוד דנקנר, אשר מכר את המקום לקבוצת ש.מ.ר.פ השקעות נדל”ן, יזמית הפרויקט הנוכחי. עורכת התוכנית היא האדריכלית דורית שפינט ממשרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.

התוכנית החדשה, בשטח של כ-26 דונם, מאשרת תוספת שימוש וזכויות בנייה למלונאות במבנה הקסטרא – זאת לעומת התוכנית הקודמת, שלא כללה כל שטחי מלונאות בתחום התוכנית. מצד שני, התוכנית המקורית הציעה שטחי תעסוקה בגודל של 6,000 מ"ר, והתוכנית החדשה כוללת 100 מ"ר תעסוקה בלבד. כמו כן, התוכנית המעודכנת הגדילה את מספר יחידות הדיור המוגן מ-200 במקור ל-320 כיום. לצד אלו כוללת התוכנית שטחי מסחר בגודל של 13,095 מ"ר – נתון שלא השתנה ביחס לתוכנית המקורית.

בתוכנית המקורית נכתב: "בעקבות המצב הכלכלי והסמיכות לקניון חיפה נסגרו חנויות ופעילויות רבות במרכז. מתוך רצון להחיות מחדש את מרכז קסטרא ולחזקו כלכלית הגישו בעלי המתחם הצעה לתוכנית חדשה"

"תוכנית זו נמצאת במתחם הקסטרא, במבואות הדרומיים של חיפה, ובאה לעדכן את התוכנית המאושרת חפ/1332/כ על ידי הוספת שימוש וזכויות בנייה למלונאות במרכז קסטרא בייעוד המאושר למסחר ותיירות", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית המעודכנת, "ונוסף על כך - המרת זכויות בנייה ממשרדים לדיור מיוחד בתאי שטח בייעוד דיור מיוחד ומשרדים, תוך תוספת יח"ד לדיור המיוחד ללא שינוי בסה"כ שטחי הבנייה המאושרים.

עניין חשוב שיש לשים אליו לב הוא דברי ההסבר לגיבוש התוכנית המקורית, שנכתבו בשנת 2013 ונדמה כי הם נכונים למדי – לפחות באופן חלקי – גם היום: "בעקבות המצב הכלכלי והסמיכות לקניון חיפה נסגרו חנויות ופעילויות רבות במרכז. כתוצאה מכך הפך המרכז לנטל כלכלי לבעליו בשל הוצאות החזקתו. מתוך רצון להחיות מחדש את מרכז קסטרא ולחזקו כלכלית הגישו בעלי המתחם הצעה לתוכנית חדשה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהמרכז קסטרא חיפהש.מ.ר.פ השקעות נדל”ןאדריכלית דורית שפינטמשרד גורדון אדריכלים ומתכנני עריםמרכז מתם חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...