חדשות הנדל"ן: עיריית ר"ג מהדקת הפיקוח על הקבלנים

העירייה דיווחה כי מתחילת 2020 חולקו 116 צווי הפסקת עבודה וקנסות – לעומת 71 בכל שנת 2019 • אספת מנרב פרויקטים אישרה המיזוג ברוב של 99.82%

שיתוף הכתבה
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן. "חגיגת הקבלנים בעיר נגמרה" (עיריית רמת גן)ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן. "חגיגת הקבלנים בעיר נגמרה" (עיריית רמת גן)

• בעיריית רמת גן מדווחים כי בשנת 2020 חלה עלייה משמעותית במספר צווי הפסקת העבודה והקנסות לקבלנים שהוכח כי ביצעו עבירות בנייה שפוגעות בסביבה ובבטיחות תושבי העיר. בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2020 הופקו 116 צווי הפסקת עבודה מול קבלנים שהפרו את ההנחיות, כך על פי העירייה, לעומת 71 בכל שנת 2019. "ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "ירשנו עיר בה הקבלנים והמאכערים היו המלכים והממליכים וההפקרות חגגה. חגיגת הקבלנים בעיר נגמרה: באמצעות אכיפה יעילה ושימוש בצווי הפסקת עבודה, הצלחנו להגיע לכל אלו שעוברים על החוק ומצפצפים על הקנסות הכספיים".

חדשות הנדל"ן: עיריית ר"ג מהדקת הפיקוח על הקבלניםחדשות הנדל"ן: עיריית ר"ג מהדקת הפיקוח על הקבלנים

• שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא-ביטון, יזמה רגע לפני יציאתה מהמשרד הנחיות חדשות בנושא כניסת פועלים פלסטינים - שהתקבלו השבוע בדיון המל"ל. בדיון בנושא המליצו כלל גורמי המקצוע בממשלה, ובכללם משרד הבריאות, על חזרה לכניסה יומית של פועלים לארץ לאחר עיד אל פיטר וחג השבועות. כך, מיום ראשון הבא (31.05.2020) יוכלו כלל 65,000 הפועלים הפלסטינים בעלי היתר עבודה בענף הבנייה לשוב ולהיכנס באופן יומי לישראל. נוסף על כך, תתאפשר כניסתם של 16,800 פועלים לעבודה יומית ביישובים ביהודה ושומרון.

• החברות ישראל-קנדה ומנרב פרויקטים עדכנו השבוע כי באספה הכללית של מנרב פרויקטים התקבל האישור לביצוע עסקת הרכישה של מנרב פרויקטים על ידי ישראל-קנדה וא.ר ראם פרויקטים. ההצבעה הסתכמה ברוב מוחלט של 99.82% בעד ההסכם, שלמעשה מאפשר מיזוג בין שלוש החברות. מדובר באחד התנאים המתלים החשובים לביצוע העסקה, אך בישראל-קנדה מעדכנים כי נכון למועד פרסום ההודעה טרם התקיימו מלוא התנאים המתלים להשלמת המיזוג ואין כל ודאות בדבר התקיימותם. כזכור, באמצע פברואר נראה היה שהעסקה עומדת להתבצע באופן סופי, לפי שווי חברה של 560 מיליון שקל, אך בשל משבר הקורונה נערכו עדכונים בלוחות הזמנים. כעת נותר להמתין להודעה רשמית על השלמת המיזוג.

• חברת נכסים ובנין הודיעה השבוע כי הסכימה עם צד ג' שאינו קשר לחברה על מכירתן (בעסקה מחוץ לבורסה) של מניות חברת גב-ים , המהוות כ- 4.96% מהונה המונפק של גב-ים, בתמורה ל-191 מיליון שקל. כך שיעור החזקתה של נכסים ובנין בחברה ירד מכ-34.9% לכ-29.9%). כתוצאה מהאמור, ואם אכן תושלם העסקה, צפויה החברה לרשום ברבעון השני של שנת 2020 הפסד הנאמד בשלב זה בסך של כ-32 מיליון שקל. נזכיר כי ביוני 2019 מכרה נכסים ובנין 11.7% ממניות גב-ים, כחלק מדרישות חוק הריכוזיות.

• חברת מישורים הודיעה השבוע, כמו חברת אשטרום נכסים לפניה, כי למרות החלטת אספת בעלי המניות – שקבעה ברוב מיוחד של בעלי מניות המיעוט בחברה כי יש להתנגד לאישור מדיניות התגמול החדשה – החליט הדירקטוריון לאשר את המדיניות החדשה. 

• מרכז החדשנות Highroad, המתמחה בטכנולוגיות אורבניות, UrbanTech, קיים השבוע את אירוע Highroad.Show המסכם מחזור של מיזמים חדשים שנבחרו כזוכים בהשקעות של מיליוני דולרים במסגרת תוכנית ה- Launchpadשל המרכז. השנה נערך האירוע בפורמט מקוון לחלוטין, בשל מגבלות הקורונה כמובן. בין החברות שהשלימו את המחזור השלישי של התוכנית נמצאות חברת Castory, שפיתחה אפליקציה בתחום הקונסטרקשן-טק, לאיתור והתרעה על סטיות בין תוכניות הבנייה לבין הבנייה בפועל; Artishok – פתרון טכנולוגי מקיף לניהול נדל"ן מניב, תוך שימוש בבינה מלאכותית ובחיישנים; ו-Livv – מערכת מבוססת בינה מלאכותית, ראייה ממוחשבת וניתוח לשוני, המחליף את סוכן הנדל"ן בהבנת רצונות הדייר ומציאת הנכסים המתאימים ביותר למכלול צרכיו.

Highroad.ShowHighroad.Show

קבוצת MORE של חנן מור הודיעה השבוע כי סיכמה על הקמת שני סניפי שופרסל במתחמים שמקימה הקבוצה בערים מודיעין וראשון לציון. הסניפים ייפתחו במהלך שנת 2023, במתחמים המשלבים מגורים ומסחר בשדרות מרכזיות - בשכונת מורשת במודיעין ובשכונת 'נרקיסים' בראשון לציון. דמי השכירות השנתיים שנקבעו עבור שני הסניפים עומדים על 720,000 שקל. הסכמי השכירות נחתמו לתקופה של 24 שנים, כולל אופציות הארכה.

חדשות הנדל"ן: עיריית ר"ג מהדקת הפיקוח על הקבלניםחדשות הנדל"ן: עיריית ר"ג מהדקת הפיקוח על הקבלנים

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןנכסים ובנייןצו הפסקת עבודהיפעת שאשא-ביטוןאשטרוםעיריית רמת גןכרמל שאמה הכהןמישוריםפועלי בנייןמשבר הקורונהמנרבקבוצת MOREמדיניות תגמולעבירות בנייהמרכז החדשנות Highroadשופרסלבנייני האומה ירושליםראם מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...