בשל חוק הריכוזיות: נכסים ובנין מכרה 11.7% ממניותיה בגב ים

המכירה הסתכמה ב-456 מיליון שקל, אך טרם הושלמה באופן רשמי • נכסים ובנין מדגישה כי מכירה זו "אינה מביאה את החברה לעמידה בהוראות חוק הריכוזיות"

שיתוף הכתבה

חברת נכסים ובנין בע"מ, מקבוצת IDB של אדוארדו אלשטיין, הודיעה הבוקר (ב') כי מכרה בעסקה מחוץ לבורסה בתל אביב, וטרם תחילת המסחר בה, 11.7% ממניותיה בחברת הבת שלה, גב ים, תמורת 456 מיליון שקל. המניות נמכרו לכמה גופים, כחלק מדרישות חוק הריכוזיות, והעסקאות עצמן טרם הושלמו בפועל.

החברה ציינה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי העסקאות בוצעו במחיר של 1,830 שקל למניה – מחיר נמוך בכ-3.5% משער הסגירה האחרון של מניית גב ים בבורסה. בהתאם לכך, ירד שיעור החזקתה של נכסים ובנין בגב ים מ-51.7% ל-40%. נכסים ובניין מדגישה כי גם לאחר השלמת המכירה, היא תמשיך לאחד בדו"חותיה הכספיים את דו"חותיה של גב ים, כבעלת שליטה בה.

"כתוצאה מהשלמת המכירה כאמור צפויה החברה לרשום ברבעון השלישי של שנת 2019 גידול בהון המיוחס לבעלים של החברה, בסך משוער של כ-186 מיליון שקל", נכתב בהודעת החברה. "אומדן הגידול בהון כאמור הינו בהתבסס על ההון של גב ים ליום 31.3.2019, וכפוף לשינויים שיחולו בהון של גב ים מהמועד האמור ועד למועד השלמת המכירה". 

עוד הדגישה החברה כי המכירה הזו לבדה אינה מביאה את החברה לעמידה בהוראות חוק הריכוזיות ביחס להחזקתה בגב ים, וכי כל פעולה נוספת ביחס להחזקתה של החברה במניות גב ים כפופה לאישור האורגנים המוסמכים בחברה – אם כי אין כל ודאות בשלב זה לפעולות נוספות שיינקטו סביב העניין.

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, בעל השליטה בקבוצת IDB ודסק"ש, אדוארדו אלשטיין, בוחן אפשרות למכירת גב ים לדסק"ש עצמה, במעין מכירה פנימית בתוך הקבוצה. בימים האחרונים הצטברו הידיעות סביב מצבה החמור של הקבוצה, אשר חייבת למחזיקי האג"ח שלה 2.2 מיליארד דולר לפחות. על רקע מצב זה, מבקשת גב ים להגדיל את התגמול למנכ"ל שלה, אבי יעקובוביץ', ל-4.8 מיליון שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךגב-ים קרקעות בע"מאדוארדו אלשטייןהבורסה בתל אביבקבוצת IDBנכסים ובניין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...