אושרה להפקדה תוכנית הענק בלוד, שתכלול כ-6,000 דירות, מגדלים עד 30 קומות ו-160 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה

תוכנית הפינוי-בינוי של משרד השיכון ועיריית לוד שמתפרסת על 924 דונם, תכלול הריסת 865 יח"ד, וכן הקמת מסוף תחבורה ציבורית ליד תחנת הרכבת. עשרות אלפי מ"ר מ"ר יוקצו למשרדים, בעיקר לאורך רחוב יוספטל שיהפוך לשדרה רחבה של מסחר, תעסוקה ומגורים. בין היתר יפונה מפעל "דלקול" ותוקם עליו שכונת מגורים

שיתוף הכתבה
נתן אלנתן, יובל גייער ויאיר רביבו, על רקע הדמיה של התוכנית בלוד (אביגיל מתתוב, רמי זרנגר, עמוס בן גרשום, ויקימדיה ארי כהן אדריכלים) נתן אלנתן, יובל גייער ויאיר רביבו, על רקע הדמיה של התוכנית בלוד (אביגיל מתתוב, רמי זרנגר, עמוס בן גרשום, ויקימדיה ארי כהן אדריכלים)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל),בראשות נתן אלנתן, החליטה להפקיד אתמול (ד') תוכנית ענק של משרד הבינוי והשיכון ועיריית לוד להתחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי בעיר לוד. 

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 924 דונם, וממוקמת בדרום העיר לוד, בנגישות גבוהה למערכות הסעת המונים מתוכננות. היא כוללת את הריסתן של 865 יחידות דיור קיימות במבני שיכון ישנים, שבמקומן יוקמו 6,032 יח"ד חדשות במבני מגורים בני 6-10 קומות, לצד מגדלים של עד 30 קומות. 64 יח"ד קיימות במבנים במצב טוב יוותרו ללא שינוי ולא ייהרסו. מתוך כלל היח"ד, יוקצו 1,200 לטובת דירות קטנות של עד 80 מ"ר. 

בנוסף מציעה התוכנית תוספת של 159,625 מ"ר לשימושי מסחר ותעסוקה, תוספת שטחים לצרכי ציבור וכן הקמת מסוף תחבורה ציבורית בסמוך לתחנת הרכבת לוד. היא מציעה גם העצמה משמעותית של שטחי הבנייה למשרדים, כ-147 אלף מ"ר, בעיקר לאורך רחוב יוספטל, שיתפקד כשדרה רחבה שתכלול נתיבי תחבורה ציבוריים, מדרכות רחבות, רצועה ירוקה, ועירוב שימושים של מסחר, תעסוקה ומגורים. עוד מתוכנן ברחוב מסוף תחבורה ציבורית חדש בצמוד לתחנת הרכבת אשר יהווה מוקד תחבורתי עבור כלל העיר. התוכנית נערכה על ידי משרד האדריכלים ארי כהן.

הדמיה של התוכנית בלוד (ארי כהן אדריכלים) הדמיה של התוכנית בלוד (ארי כהן אדריכלים)

התוכנית כוללת גם את פינוי מפעל "דלקול" הממוקם ברחוב יצחק רבין, שבמקומו תוקם שכונת מגורים בשטח של 50 דונם, ובה 1,400 יח"ד. חלק זה של התוכנית הינו בשיתוף עם קרן מרתון, שרכשה את מפעל דלקול בחודש יוני 2021 תמורת 125 מיליון שקל, ומקדמת מאז את התוכנית לשכונה יחד עם הגורמים בעירייה. במסגרת פעילות ההשבחה פעלה הקרן להעתקת מפעל דלקול העוסק ביצור שמנים למקום חלופי וכן לניקוי הקרקע. התוכנית כוללת גם 5,000 מ"ר למסחר ו-9,000 מ"ר לתעסוקה, וכן בניית 3 בתי ספר, מתחם גני ילדים ומעונות יום ו-2 פארקים גדולים. 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמ"ל, נתן אלנתן, אמר היום כי "מדובר בתוכנית יוצאת דופן בחשיבותה לעיר לוד, המצטרפת לשורת תוכניות המקודמות בותמ"ל בעיר. אני מבקש להודות למר יאיר רביבו ראש העירייה , לעובדי העירייה שעמלו על התוכנית ולמשרד הבינוי והשיכון על שיתוף פעולה מקצועי המאפשר התחדשות עירונית במספר רב של מתחמים בעיר לוד תוך דגש מיוחד לנושא שיפור הנגישות ושדרוג תשתיות התחבורה הציבורית בעיר". 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, אמר היום כי "משרדנו עובד בשיתוף פעולה מתמיד עם עיריית לוד לקידום ופיתוח העיר. התוכנית שאושרה להפקדה היא חלק מהרחבת הסכם הגג עם העיר לוד, במסגרתו תגדל העיר באלפי יחידות דיור נוספות. תוכנית זאת ייחודית במאפייניה המקדמים התחדשות עירונית מגוונת בעיר, יישום התוכנית ייתן מענה לתושבים הוותיקים באזור שיזכו לשדרוג וייעול התשתיות וכן יביא אוכלוסיות חדשות וצעירות למקום". 

 ראש העיר לוד, יאיר רביבו, אמר כי  "מדובר בתוכנית אסטרטגית עירונית נרחבת וחשובה ביותר לפיתוחה של העיר, למעשה תכנית הדגל של השכונות הוותיקות, וזאת בהמשך למהפכת ההתחדשות העירונית שקידמנו בשנים האחרונות בכל העיר. תושבי העיר המתגוררים ברחובות יוספטל, חטיבת יפתח, פנקס דוד, איינשטיין, רמז, דרכי משה ויצחק רבין, עתידים לשפר לאין ערוך את איכות החיים בכל אזור דרום העיר המתחדש אשר יהפוך אטרקטיבי הן לתושבי השכונה והן לתושבים חדשים ומשפרי דיור". 

שותף מנהל בקרן מרתון, יובל גייער, אמר כי "השכונה שתיבנה במקום מפעל 'דלקול' תהיה ההמשך של השכונות המוצלחות של לוד, כמו הרובע הבינלאומי וגני אביב. השכונה תיהנה מחיבור ישיר לתחנת הרכבת של לוד גם ברגל וגם בשבילי אופניים ותיבנה תוך ראיה הוליסטית לצרכי הדיירים. לוד עוברת שינוי משמעותי בשנים האחרונות ונהנית מצמיחה והתחדשות בכל חלקי העיר והופכת ליעד מבוקש עבור משפחות הרוצות לגור במחירים שפויים קרוב לתל אביב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יאיר רביבוותמ"למשרד השיכוןלוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...