בעקבות הסכם פשרה בתביעה ייצוגית: אזורים תפצה רוכשי דירות בשוהם ב-20 מיליון שקל

מדובר בתביעה שהוגשה לפני שנתיים עקב עיכוב במסירת 400 דירות בפרויקט "אזורים שוהם", במסגרת מחיר למשתכן. בתגובה לתביעה טענה אזורים כי בשל הקורונה חלה ירידה בשיעור כוח האדם ובאספקת חומרי הגלם, אך כעת הסכימה לפשרה עם הרוכשים, שיקבלו כל אחד בין עשרות אלפי שקלים ועד כ-100 אלף שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אזורים, רון אבידן (תמר מצפי)מנכ"ל אזורים, רון אבידן (תמר מצפי)

אזורים צפויה לפצות רוכשים ב-20 מיליון שקל על עיכוב מסירה, על פי הערכות. בהמשך לפרסומים כי אזורים תידרש לפצות רוכשים בפרוייקט של החברה בשוהם מסגרת הסכם פשרה בבקשה לאישור תביעה יצוגית שהוגשה כנגד החברה, החברה אישרה הבוקר (ג') בדיווח לבורסה כי היא התקשרה בהסכם הפשרה על הדירות שמסירתן התעכבה במהלך תקופת הקורונה. ההסכם כפוף לאישור בית המשפט.

החברה מציינת כי כללה הפרשה מתאימה בדוחותיה הכספיים בקשר עם הטענות לאיחור במסירת הדירות בפרויקט וכי היא  בוחנת את האפשרות לדרוש שיפוי מצדדים שלישיים בגין הסכום שאותו היא תידרש לשלם כאמור. לפיכך, להערכת החברה, ליישום הסכם הפשרה, ככל שיאושר בידי בית המשפט, לא צפויה להיות השפעה מהותית על תוצאותיה של החברה.

על פי הדיווח בגלובס,  מדובר בתביעה שהוגשה לפני שנתיים עקב עיכוב במסירת 400 דירות בפרויקט "אזורים שוהם", פרויקט מחיר למשתכן . התובעים טענו שהעיכוב נע בין 7 ל-12 חודשים ואזורים סירבה לפצות את הרוכשים. הסכם הפשרה הוגש לשופט עוז ניר נאוי מבית המשפט המחוזי מרכז. על פי הדיווחים, ההסדר לרוכש ינוע בין עשרות אלפי שקלים ועד קרוב ל-100 אלף שקל, תלוי בזמן העיכוב במסירה ובגודל הדירה.

בתגובה לתביעה טענה אזורים לכוח עליון, וכי בשל הקורונה חלה ירידה בשיעור כוח האדם ובאספקת חומרי הגלם ולכן היא זכאית לדחות את המסירה ב-8.5 חודשים. על פי ההסכם, אזורים תשלם על תקופת האיחור מהיום הראשון ממועד המסירה הצפוי לפי החוזה ועד היום שבו קיבל הרוכש את הדירה - בניכוי של 3.5 או 3.75 חודשים.

החישוב הכולל מבוסס על כך שחישוב סכום הפשרה יבוצע לכל אחד מהרוכשים באופן הבא: שכר דירה מדורג לפי גודל הדירה, כפול משך העיכוב במסירה - ממנו יופחתו כאמור 3.5-3.75 חודשים - כפול 1.3 המשקף מרכיב פיצוי מוגבר. לסכום יתווספו הפרשי הצמדה לפי מדד המחירים לצרכן החל מדצמבר 2022. נציין כי מדובר בהסכם פשרה שצריך לקבל אישור ולא בזכייה בייצוגית.

מאזורים נמסר כי "אזורים סבורה כי מועד המסירה של הדירות בפרוייקט שוהם נדחה כדין, עקב השלכות התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובעולם והמגבלות שהוטלו למניעתה, לרבות מחסור בכח אדם ופגיעה בשרשרת האספקה. בסופו של הליך גישור ממושך בפני שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יורם דנציגר, ומבלי להודות בטענה כלשהי של התובע, הגיעו הצדדים להסדר פשרה, הכפוף לאישור בית המשפט".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןאזוריםתביעה ייצוגיתשוהם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...