בעקבות רכישת לב המפרץ ועליית המדד: שופרסל ממשיכה להגדיל את ההכנסות מנדל"ן

שופרסל סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם עלייה של 144% בהכנסות מנדל"ן, שהסתכמו ב-66 מיליון שקל בהשוואה לכ-27 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ב-1.8% מהכנסות החברה, שהסתכמו ברבעון הראשון של 23 בכ-3.7 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
אורן הוד, מנכ"ל שופרסל נדל"ן (כרמל שירן)אורן הוד, מנכ"ל שופרסל נדל"ן (כרמל שירן)

שופרסל מסיימת את הרבעון הראשון של שנת 2023 עם עלייה בהכנסות מנדל"ן וברווח הנקי, שצמח בכ-144% והסתכם בכ-66 מיליון ש"ח, המהווים כ-1.8% מההכנסות, בהשוואה לכ-27 מיליון ש"ח שהיוו כ-0.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.7 מיליארד ש"ח בהשוואה לכ-3.5 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. זאת לאחר שהקבוצה רשמה הפסד נקי של 96 מיליון שקל ברבעון הקודם בעקבות תוכנית התייעלות, ודווקא הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השלישי בשנה שעברה הסתכמו ב-51 מיליון שקל, בהשוואה ל-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מה שהוביל לבחינת הנפקת זרוע הנדל"ן של הקבוצה ולמינוי מנכ"ל לפעילות הנדל"ן. 

מתוך ההכנסות ברבעון הראשון של 23, הכנסות מגזר הנדל"ן הסתכמו ב-61 מיליון ש"ח בהשוואה ל-47 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהשפעת רכישת חברת לב המפרץ וכן, מעליית מדד המחירים לצרכן.

נכון ל-31 במרץ 2023, לקבוצה נדל"ן להשקעה בסך של כ-1.381 מיליארד ש"ח לעומת כ-879 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עלייה של כ-392 מיליון ש"ח נובעת מרכישת מניות נוספות בחברת לב המפרץ והיתרה נובעת מעליה בשווי ההוגן וכן, מתוספות והשקעות שוטפות.

במסגרת אסטרטגיית החברה שלפיה מגזר הנדל"ן ישמש כמנוע צמיחה לצד הפעילות הקמעונאית, החל מ-1.1.23 שופרסל נדל"ן בהובלת אורן הוד, ממוקדת בתחום הנדל"ן המניב, כאשר הנדל"ן הקמעונאי של החברה (היינו, הסניפים שהחברה שוכרת מצדדים שלישיים) מנוהלים בנפרד במסגרת אגף הנכסים של החברה.

עם זאת החברה צופה כי המשך מגמת העלייה בשיעורי הריבית עשוי להוביל להתייקרות בעלות גיוסי חוב עתידיים, אם יתרחשו וכן לירידה בשווי ההוגן של נכסי נדל"ן להשקעה. מצד שני, המשך מגמת העלייה בשיעורי האינפלציה עשוי להוביל  לגידול בהוצאות והכנסות שכר דירה מול צדדים  ולעלייה בשווי ההוגן של נכסי נדל"ן להשקעה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שופרסלשופרסל נדל"ןנתוני הרבעוןרווח נקילב המפרץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...