שופרסל בוחנת הנפקה של זרוע הנדל"ן או הכנסת משקיע

על אף שדוחות החברה הצביעו על רבעון הפסדי, במגזר הנדל"ן דווקא צמחו הרווחים בכמעט 8% - עובדה אשר מגדילה את המוטיבציה בדירקטוריון החברה להפיכת התחום למנוע הכנסה נוסף. בשבוע שעבר מונה אורן הוד לניהול שופרסל נדל"ן

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שופרסל נדל"ן הטרי, אורן הודמנכ"ל שופרסל נדל"ן הטרי, אורן הוד

חברת שופרסל פועלת להפיכת תחום הנדל"ן של החברה למנוע הכנסה נוסף לצד הפעילות הקמעונאית, ולא רק כזרוע תומכת לפעילות זו. כך נכתב בדו"ח הרבעוני עבור הרבעון השלישי שפרסמה אתמול (א') החברה. עוד הודיעה החברה כי היא בוחנת מהלכים פיננסים, דוגמת הנפקת סקטור הנדל"ן או הכנסת שותף או משקיע.

בנוסף לכך החליט אתמול דירקטוריון החברה בראשות יצחק (איציק) אברהכן כי כחלק מאותה אסטרטגיה תפעל החברה להעברת המרכזים הלוגיסטיים של החברה בשוהם ובראשון לציון וכן את מרכז השילוח האוטומטי במודיעין, כך שיפעלו תחת שופרסל נדל"ן בע"מ. עוד עולה מהדוחות כי שופרסל נדל"ן תתמקד בתחום הנדל"ן המניב, כאשר הנדל"ן הקמעונאי של החברה ינוהל בנפרד במסגרת אגף הנכסים של החברה.

החלטה זו בהמשך להחלטת החברה למנות את אורן הוד, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, למנכ"ל שופרסל נדל"ן שיחליף בתפקידו את שרון גמבשו.

רבעון הפסדי לחברה אך רווחי לזרוע הנדל"ן

מדוחותיה של שופרסל עולה כי החברה רשמה הפסד נקי של 96 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה לעומת רווח נקי של כ-82 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אחת הסיבות לכך היא הפרשה חד פעמית לתוכנית התייעלות, במטרה לחסוך 250 מיליון שקל בהוצאות בשנת 2023, וכן ירידה בהכנסות רוב המגזרים הנובעת מעליית מחיר רוב התשומות והעלייה באינפלציה.

אלא שבניגוד לרוב מגזרי החברה, הנדל"ן דווקא הפך רווחי יותר, והכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-51 מיליון שקל, בהשוואה ל 48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-42 מיליון שקל, עלייה של 7.7% בהשוואה לכ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסך הכל, תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-147 מיליון שקל הכנסות ממגזר הנדל"ן, לעומת כ-139מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 5.8% הנובע בעיקר מהשפעת עליית המדד ומעלייה בשיעורי התפוסה. הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם ב 124 מיליוני ש"ח, בהשוואה ל 115 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אורן הודשופרסלשופרסל נדל"ןאיציק אברכהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...