דיווח: הראל מעוניינת לרכוש עד 15% מקבוצת תדהר בהשקעה של כחצי מיליארד שקל

לאחר מספר רב של שיתופי פעולה בין החברות, חושף הבוקר "דה מרקר" כי חברת הביטוח עשויה לרכוש נתח מענקית הבנייה. זאת בהמשך למספר עסקאות בולטות מהעת האחרונה בין חברות בנייה וגופי מימון על רקע עליית הריבית. תדהר: "שיתוף הפעולה שלנו בשנים האחרונות עם הראל הוא מצוין ואנחנו בוחנים אפשרויות שונות להרחיבו"

שיתוף הכתבה
גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר ויו"ר הדירקטוריון (רונן אקרמן)גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר ויו"ר הדירקטוריון (רונן אקרמן)

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל שבשליטת יאיר המבורגר, מעוניינת להרחיב את שיתוף הפעולה בין הקבוצות ולרכוש חלק מקבוצת הנדל"ן הפרטית תדהר שבשליטת גיל גבע, אריה בכר ומארק וייסמן, כך מדווח הבוקר (ב') דה מרקר. על פי הדיווח, בכוונתה לרכוש 15-10% מתדהר בהשקעה של 300–500 מיליון שקל. זאת נוסף על שיתוף הפעולה באמצעות החברה הבת תדהר הראל מניבים.

לפי הדיווח, הראל ביטוח תרכוש את חלקה באמצעות הזרמה לתדהר לפי שווי מוערך של 3–4 מיליארד שקל אחרי הכסף (לאחר מימוש העסקה). הראל ותדהר כבר ביצעו בעבר מספר שיתופי פעולה דרך החברה הבת, למשל בתחום השכרת ארוכת טווח, במרכז קסטרא בחיפה,  BEYOND בגבעתיים, ובקמפוס הרב תרבותי בקריה האקדמית בקריית אונו הנבנים בימים אלו. בשנה שעברה גם רכשו החברות יחדיו 27 דונם בחיפה להקמת מרלו"ג תמורת 100 מיליון שקל.

תדהר היא חברה פרטית ולכן היא לרוב לא מוציאה דיווחים רבים על  עסקיה, אך בשבוע  שעבר פורסם כי מנכ"ל בנק דיסקונט, אורי לוין,
 יצטרף אליה כמנכ"ל בחודשים הקרובים, במקום אודי שרביט שימשיך בתפקידים אחרים בקבוצה. הצפי הוא שלוין באמצעות קשריו הכלכליים, יסייע לתדהר בהנפקה עתידית בבורסה בתל אביב בשנים הקרובות.

מספר רב של שיתופי פעולה על רקע עליית הריבית

עסקה זו, ככל שתצא לפועל, מצטרפת למספר רב של עסקאות ושיתופי פעולה שנחתמו לאחרונה או עתידים להיחתם בשוק בין חברות מוסדיות או חברות מימון עם חברות הנדל"ן, כמו עסקת המימון של הפניקס בסך של עד 600 מיליון שקל עם חברת  אאורה תמורת השתתפות ברווחים, או ההלוואה לחברת מצלואי מצד חברת המימון אינטגרמא בסך 60 מיליון שקל, שעשויים לשמש גם כקניית אחזקות בחברה.

עסקאות אלו נעשות על רקע עליית הריבית החדה של השנה האחרונה שהופכת את משימת מציאת מקורות המימון עבור יזמים להרבה יותר מאתגרת מבעבר. גם הראל בעצמה רכשה נתחים של עד 20% מחברות יזמות הנדל"ן הפרטיות, כמו אלמוג (כ.ד.א.י) ועץ השקד, וכן בחברה הציבורית חנן מור.

אפשרות לשיתופי פעולה נוספים

עוד על פי הדיווח, הצדדים בוחנים שיתופי פעולה נוספים, בעקבות שיתוף הפעולה שנוצר לפני יותר משלוש שנים באמצעות הקמת החברה הבת תדהר הראל מניבים — המוחזקת ב–51% בידי תדהר וב–49% בידי הראל. תדהר הראל מניבים עוסקת בייזום, פיתוח והרחבה של תיק הנכסים המניבים של שתי החברות.

בכוונת השותפות לאתר, להקים ולהחזיק בנכסים מניבים בהיקף של כמיליון מ"ר עד 2030, ובאמצעות השקעה כוללת של 5–10 מיליארד שקל, כולל פיתוח והוצאה לפועל של הפרויקטים. עד כה רכשו השותפות 10 נכסים, בעיקר קרקעות ונכסים מניבים, שכוללים גם מרכיב קרקע לייזום. עלות ההקמה והבשלה של הקרקעות נאמדת ביותר מ–5 מיליארד שקל. 

צבר הפרויקטים של תדהר , כולל אלה שבתכנון והקמה, מוערך בכמה עשרות מיליארדי שקלים — וכולל בנייה של 25 אלף דירות (מהן 4,500 דירות שמוקמות עתה); וכן הקמה של יותר ממיליון מ"ר שטחי תעסוקה (משרדים ומסחר) בעיקר באזורי ביקוש (מהן 400 אלף מ"ר בבנייה).

מתדהר נמסר למרכז הנדל"ן: "שיתוף הפעולה שלנו בשנים האחרונות עם הראל הוא מצוין ואנחנו בוחנים אפשרויות שונות להרחיבו".

את הראל לא היה ניתן להשיג עד מועד פרסום הכתבה.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת תדהרגיל גבעהראל ביטוחאורי לוין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...