מנכ"ל דיסקונט אורי לוין פורש, צפוי להתמנות למנכ"ל תדהר

הבוקר (א') הודיע לוין לדירקטוריון הבנק על רצונו לסיים את תפקידו, כך מסר הבנק. זאת לאחר 4 שנות כהונה. מנכ"ל תדהר הנוכחי הוא אודי שרביט, שימשיך בתפקידים אחרים בקבוצה

שיתוף הכתבה
אורי לוין מנכ"ל בנק דיסקונט הפורש (שאולי לנדנר)אורי לוין מנכ"ל בנק דיסקונט הפורש (שאולי לנדנר)

לאחר ארבע שנים שבהן כיהן כמנכ"ל דיסקונט, אורי לוין  צפוי לפרוש מהתפקיד ולהתמנות למנכ"ל חברת הנדל"ן תדהר . הבוקר (א') הודיע לוין על החלטתו לדירקטוריון הבנק. מדיסקונט נמסר כי הוא יכהן בתפקידו עד לבחירת מחליף וביצוע חפיפה. כיום מכהן בתפקיד מנכ"ל תדהר אודי שרביט, שבתפקיד מאז 2015. שרביט  יסיים את תפקידו בחודשים הקרובים וימשיך ללוות את תדהר בהשקעות בתחום הטכנולוגיה ובפעילות נדל"ן בחו"ל. יו"ר הדירקטוריון הוא גיל גבע אשר ייסד את החברה יחד עם אריה בכר המשמש כדירקטור בקבוצה.

בהודעה לבורסה הבנק הודיע על כוונת לוין לסיים את כהונתו לאחר 9 שנים שבהן כיהן בתפקידים בכירים בהנהלת הבנק והקבוצה, מתוכן כ 3.5 שנים כמנכ״ל. המינוי ייכנס לתוקפו בחודשים הקרובים.

קבוצת תדהר נוסדה ב-1993, ועוסקת בייזום, תכנון, בנייה וניהול שכונות ומגדלי מגורים, מבני משרדים ומתחמים לתעסוקה, לוגיסטיקה ומסחר. תדהר מחזיקה, ישירות ועם שותפים, מאות אלפי מ"ר של נכסים מניבים, בהם: קמפוס Microsoft בהרצליה, קומפלקס הייטק פארק ברעננה, פארק העסקים CU ברמת החייל, מגדל רוגובין-תדהר ברמת גן ועוד.  לאחרונה גם הופקדה תוכנית של מגדל תדהר בגבעתיים בסביבת המטרו. עוד אושרה  במרץ האחרון תוכנית של תדהר ותרשיש לכ-1,300 דירות בהתחדשות עירונית באשדוד.

מבנק דיסקונט נמסר: ״אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, הודיע הבוקר לדירקטוריון הבנק על החלטתו לפרוש מתפקידו. לוין יתמנה למנכ"ל קבוצת הנדל"ן תדהר . לוין יכהן בתפקידו בבנק דיסקונט עד לבחירת מחליפ/ה וביצוע חפיפה. בעשור האחרון כיהן בתפקידי ניהול בכירים בקבוצת דיסקונט, בהם CFO וראש חטיבת תכנון ואסטרטגיה ומנכ"ל דיסקונט ניו יורק. ביולי 2019 נבחר ע"י הדירקטוריון לתפקיד מנכ"ל הקבוצה".

"לוין הוביל במהלך כהונתו שינויים אסטרטגים שייצרו ערך משמעותי והביאו להכפלת הרווח הנקי (מ-1.7 מיליארד שקל ב-2019 ל-3.5 מיליארד שקל ב-2022) ולשיא בתשואה להון (מ-9.4% ב-2019 ל-15.1% ב-2022) כמו גם לרווחי שיא בכל חברות הבת".

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, מסר: "העשור המקצועי האחרון בחיי הוקדש כולו למסע המופלא שעברה קבוצת דיסקונט עד להפיכתה לגוף עוצמתי ודומיננטי שמאתגר את המערכת הפיננסית בישראל. בנינו מנועי צמיחה, ייעלנו את הקבוצה והצגנו תוצאות חסרות תקדים ביחס למקום בו היה דיסקונט רק לפני עשור. אני גאה ומאושר שהייתה לי הזכות לקחת חלק במסע המרתק הזה. אני מבקש להודות ליו"ר הבנק, שאול קוברינסקי, ולדירקטוריון הבנק, על התמיכה והגיבוי לאורך הדרך. אני מבקש להודות גם להנהלת הבנק, שהיא מהטובות, החזקות והמקצועניות שיש כיום במשק הישראלי. אני משוכנע שההנהלה, לצד המנכ"ל או המנכ"לית שייבחרו ע"י הדירקטוריון, יידעו להמשיך להצעיד את הקבוצה להישגים משמעותיים. תודה נוספת, וגדולה מכולן, מגיעה לכלל עובדות ועובדי קבוצת דיסקונט. לכל אחת ואחד מהם תרומה משמעותית בהפיכת דיסקונט למוסד פיננסי מהחזקים במשק הישראלי. ברמה האישית, אני עוזב בית. אמנם אסיים בחודשים הקרובים את תפקידי ואפנה לאתגר מקצועי חדש, אבל הלב שלי תמיד, תמיד, יישאר ירוק".

שאול קוברינסקי, יו״ר דירקטוריון דיסקונט, מסר: ״אורי לוין הנהיג את דיסקונט במצוינות בתקופות מורכבות מאוד, בניהן בתקופת משבר הקורונה ובתקופת משבר כלכלי עולמי. בשם כל משפחת דיסקונט אני מבקש להודות לו על תרומתו המשמעותית וארוכת השנים לקבוצה ולאחל לו הצלחה במסע הבא שלו. אני משוכנע שהמנכ"ל/ית שימנה הדירקטוריון, יחד עם ההנהלה המצוינת בבנק, ימשיכו את תנופת הצמיחה בה נמצאת הקבוצה בעזרת חדשנות, יצירתיות והתאמה למציאות הפיננסית העולמית המשתנה״.

יו"ר תדהר , גיל גבע, מסר: "אורי הוא מנהל מצוין עם יכולות מנהיגות יוצאות דופן וניסיון ניהולי ועסקי מוכח. אנחנו משוכנעים שאורי ידע להצעיד את תדהר אל הרמה הבאה ואנו רואים בהצטרפותו של אורי לתדהר אבן דרך משמעותית במסע שלנו לבנייתה של תדהר כחברת מופת ישראלית. אנו מודים לאודי שרביט אשר מהווה חלק מאיתנו כבר 20 שנה.  תרומתו של אודי לבנייתה של תדהר כחברה מובילה, לתרבותה ולהישגיה הרבים היא עצומה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת תדהרבנק דיסקונטאורי לוין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...