עסקת ענק: הפניקס תממן בעד 600 מיליון שקל מיזמי התחדשות של אאורה

תמורת מימון בשיעור של 65% מההון העצמי של החברה, תהיה הפניקס זכאית ל-30% מרווחי הפרויקטים בהם השקיעה. ההסכם נחתם לגבי ארבעה פרויקטים, בהיקף מימון של 350 מלש"ח, עם אפשרות הרחבה לפרויקט חמישי בהיקף מימון של 250 מלש"ח נוספים

שיתוף הכתבה
בעל השליטה באאורה, יעקב אטרקצ'י (דרור סיתהכל)בעל השליטה באאורה, יעקב אטרקצ'י (דרור סיתהכל)

חברת הביטוח הפניקס תשקיע במיזמי התחדשות עירונית של אאורה עד 600 מיליון שקלים, כך הודיעה היום (א') אאורה בהודעה לבורסה. במסגרת ההסכם שנחתם בשבוע שעבר, הפניקס תעמיד התחייבות הונית להשקעה בהיקף של 350 מיליון שקל, אשר נועדו להעמדת ההון העצמי בארבעה פרויקטים של אאורה בשיעור של 65% בכל אחד מהפרויקטים. תמורת התחייבות זו, תהיה הפניקס זכאית לכ-30% מרווחי כל אחד מהפרויקטים לאחר החזרת ההון העצמי של הפניקס ואאורה שהושקע בפרויקטים, ואילו 70% הנותרים יישארו בידי אאורה. 

להערכת אאורה , בשני פרויקטים שבהם החברה כבר העמידה את ההון העצמי, יאפשר ההסכם הזרמה של 130 מיליון שקל בחזרה לקופת החברה. כמו כן, בשני פרויקטים נוספים, אשר צפויים להבשיל באמצע שנת 2024, הפניקס צפויה להשקיע, על פי הערכות החברה, כ-220 מיליון שקל נוספים.

בנוסף לכך תקבל הפניקס זכות קדימה להעמיד מסגרת התחייבות הונית בפרויקט חמישי נוסף  בהתקיים תנאים מסוימים, וזאת בהיקף של כ-250 מיליון שקל נוספים. כלומר מימוש מלא של ההסכם יביא להיקפי מימון של 600 מיליוני שקלים מצד הפניקס למיזמי החברה. בהודעתה, ציינה אאורה כי היא צופה כי "ההסכם האמור ומימושו יסייעו לה בקידום והרחבת פעילותה תוך שיפור היחסים הפיננסיים וחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה וכן יקטינו את היקף גיוס החוב הנדרש לצרכי פעילותה".

עסקאות של מאות מיליוני שקלים בשנה האחרונה

לאחרונה חתמה הפניקס על מספר עסקות מימון משמעותיות של התחדשות עירונית . כך למשל חתמה החברה יחד עם רובי קפיטל על הסכמי השקעה בהיקף של 450 מיליון שקל לבניית 198 דירות בצפון ירושלים, ו-600 מיליון שקל נוספים לפרויקט בתלפיות לבניית 243 דירות. ובספטמבר האחרון חתמה על עסקת המימון הגבוהה בתולדותיה בהיקף של כ-מיליארד שקל,  עבור פרויקט של שיכון ובינוי לבניית מאות יח"ד בלוד.

לדברי יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעל השליטה באאורה: "אני רוצה להודות להנהלת הפניקס על הבעת האמון והעמקת הפעילות המשותפת של החברות כך שנבחן את הרחבתה גם בהמשך. בשנתיים האחרונות הגדלנו משמעותית את היקפי הפעילות והצגנו בשנת 2022 תוצאות שיא - כעת, עם ההשקעה של הפניקס בפרויקטים שלנו נאיץ את התוכניות העסקיות, ללא צורך משמעותי בהעמדת הון עצמי או גיוס חוב בסביבת הריבית הנוכחית. על רקע מהלך זה ולצד הבניה והשיווק המתקדמים במספר רב של פרויקטים אנו מצפים לשנה חזקה נוספת".

את אאורה ייצגו עוה"ד אסף אנגלרד וגלעד גוני ממשרד אנגלרד ושות' ואת הפניקס ייצגה עו"ד לימור חודיר ממשרד הרצוג פוקס נאמן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורההפניקסיעקב אטרקצ'י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...